Конспект уроку " Буква Уу"

Про матеріал
Тема уроку: Звук (у), буква у, У. Читання тексту «Усмішка». Передбачення. Цілі і завдання: продовжувати формувати поняття про букву У, як знак для позначення відповідного звука; вчити знаходити і чути звук [y] в мовленні, виділяти і знаходити звук [y] y словах; продовжити роботу над формуванням умінь визначати наголос, називати послідовно звуки у слові, будувати його звукову модель; вчити зливати звуки; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння роботи зі звуком, збагачувати словниковий запас, удосконалювати мовлення учнів; виховувати любов до рідної землі, виховувати старанність, взаємодопомогу, повагу один до одного.
Перегляд файлу

Тема уроку:  Звук {у}, буква у, У. Читання тексту «Усмішка». Передбачення.

Цілі і завдання: продовжувати формувати поняття про букву У, як знак для позначення відповідного звука; вчити знаходити і чути звук [у] в мовленні, виділяти і знаходити звук [у] у  словах; продовжити роботу над формуванням умінь визначати наголос, називати послідовно звуки у слові, будувати його звукову модель; вчити зливати звуки; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння роботи зі звуком, збагачувати словниковий запас, удосконалювати мовлення учнів; виховувати любов  до рідної землі, виховувати старанність, взаємодопомогу, повагу один до одного.

Обладнання: фішки для звукового аналізу, індивідуальні картки, олівці, груба нитка, Буквар.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше, клас!

Попрацюємо  старанно,

Щоб сказати у кінці.

Що у нашім дружнім класі,

Діти, просто,  молодці!

 

ІІ. Повторення вивченого.

  1.      Мозковий штурм.
  •          Які букви ми вже вивчили?
  •          З якою буквою ми познайомилися  на попередньому уроці?
  •          Який звук вона  позначає? Які ще вивчені букви позначають голосний звук?
  •          Якою фішкою ми позначаємо голосні звуки?
  •          У чому різниця між буквою і звуком?
  •          Вправа «Повітряні камінці»

 

  •          Чистомовки

«Щоб ротик був слухняним»      (слайди) (Україна)

  •          Ми із вами – українці. Я, ви, наші мама і тато, бабУся і дідУсь – всі ми Українці. Слова Україна, українець, українка починаються звуком [у]. Українці дрУжні, сУчасні, мУжні, працелЮбні, співУчі…         
  •          А в яких іще словах є звук у?
  •          Давайте пригадаємо, як пишеться друкована буква у. Чи відрізняються в написанні велика і мала друковані букви у? (Пишемо однаково. Відрізняються лише розміром.)
  •          Учні на дошці пишуть друковану букву у і викладають букву у з ниток на парті

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати букву у, вчитися читати склади і слова з цією буквою, а також послухаємо оповідання.

      Мотивація навчальної діяльності.

- Дітки, наш друг Том прийшов просити про допомогу. Його подруга Мишка чомусь стала засмученою, навіть, не гуляти не йде. То ж Том вирішив з’ясувати причину таких перемін у своїй подрузі та розвеселити її.

- Допоможемо йому?

 - Давайте запросимо Тома разом із нами послухати оповідання. Може у когось з’являться ідеї як розвеселити Мишку.

ІV Вивчення нового матеріалу

Словникова робота (демонстрація – встановлення відповідності)

 

Клумба( квітник), лійка, сумний, усміхнений, усмішка.

  •          Яке слово зайве? Чому?

 

 Читання тексту «Усмішка»

 

Розуміння змісту.

  •          Про кого розповідалося в тексті?
  •          Як звали діток? Чи є в їхніх іменах звук [у]? Де стоїть цей звук  у слові (на початку, в середині чи в кінці)?
  •          Який натрій мали діти? Хто із діток був усміхнений, а хто сумний? Чому?
  •          Подивіться на наші словникові слова. Чи помітили ви невідповідність? Що не так?
  •          Чим стривожилася Уля? Що її занепокоїло?
  •          Що зробили діти?

Попросити учня прочитати останнє речення.

  •          Чому усміхнулася бабуся?
  •          А у ваших бабусь є клумба біля хати? Хто допомагав бабусі поливати квіти?

- Де росли квіти?  (на клумбі). Звуковий аналіз слова клумба 

- Називаємо звуки у слові «клумба»

- Будуємо звукову модель слова (учень біля дошки, решта -  фішками на партах).

Руханка з рослинами

Том: Я здогадався як допомогти моїй подрузі! Я подарую їй квіти і вона посміхнеться, як і бабуся. Але… Де я візьму квіти? Друзі, ви допоможете мені зібрати букет для Мишки?

  •          Дітки, щоб назбирати квіточок для Мишки треба виконати завдання. Чи ви готові? Ну, тоді до праці.

Завдання 1: (диференціація завдань). 

  1.      Розпізнавання і наведення букви у.
  2.      Калейдоскоп (для Олега і Олени)

2) Який звук у всіх словах спільний? (для діток, які вже вміють читати).

1)                                 2)

(квіточка для Мишки)

Завдання 2

Відновлення букв, що їх погризла гусінь. Читання цих букв.

  1.      Розвиток аналітико-синтетичних вмінь учнів
  •          Дітки, а гусінь корисна чи шкідлива комаха? Що ви знаєте про гусінь? А чи знаєте ви, що  гусениця перетворюється на дуже гарного метелика,  який потім з легкістю пурхає над клумбою, ласуючи нектаром з квіточок? (фрагмент відео)
  •          А в слові метелик є звук [у]?

 

  1.      Звуковий аналіз слів: Послідовне називання звуків у словах буква, гусінь.
  •          Будуємо звукові моделі слів. Визначаємо наголошений звук.
  1.      Розвиток читацьких навичок.         Диференціація завдань
  •         Картки (+ /-) для учнів, що читають.

 

  •         Робота з підручником   Читання складів, слів.

 

V. Закріплення вивченого

  1.      Гра «Впіймай звук  [у] в словах». Визначення позиції звука [у ] в словах.

(На початку слова – підстрибнути, в середині слова – присісти, в кінці слова - плеснути в долоні 1 раз )

Учень, клубок,  папуга, урок, усмішка, українці, гарбуз.

 

  1.      Робота в парах (картки) «Алфавітне розслідування»

VII Підсумок уроку. Рефлексія

  •          З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  •          Оберіть який смайлик ви подаруєте Мишці? Чому? Обведіть його.

- Яку букву вивчали на уроці?

- Який звук вона позначає?

- Чи дізналися щось нове, невідоме для вас?

- Чи було щось, що вас здивувало?

- Виконання  якого завдання вам далося легко?

- З яким завданням ще виникали труднощі?

 

Самооцінювання  «Мій успіх». (олівчики-наліпки на парті)

 

 

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку