Тема уроку: Звук {у}, буква у, У. Читання тексту «Усмішка». Передбачення.
Цілі і завдання: продовжувати формувати поняття про букву У, як знак для позначення відповідного звука; вчити знаходити і чути звук [у] в мовленні, виділяти і знаходити звук [у] у словах; продовжити роботу над формуванням умінь визначати наголос, називати послідовно звуки у слові, будувати його звукову модель; вчити зливати звуки; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння роботи зі звуком, збагачувати словниковий запас, удосконалювати мовлення учнів; виховувати любов до рідної землі, виховувати старанність, взаємодопомогу, повагу один до одного.
Обладнання: фішки для звукового аналізу, індивідуальні картки, олівці, груба нитка, Буквар.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи швидше, клас!
Попрацюємо старанно,
Щоб сказати у кінці.
Що у нашім дружнім класі,
Діти, просто, молодці!
ІІ. Повторення вивченого.
«Щоб ротик був слухняним» (слайди) (Україна)
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати букву у, вчитися читати склади і слова з цією буквою, а також послухаємо оповідання.
Мотивація навчальної діяльності.
- Дітки, наш друг Том прийшов просити про допомогу. Його подруга Мишка чомусь стала засмученою, навіть, не гуляти не йде. То ж Том вирішив з’ясувати причину таких перемін у своїй подрузі та розвеселити її.
- Допоможемо йому?
- Давайте запросимо Тома разом із нами послухати оповідання. Може у когось з’являться ідеї як розвеселити Мишку.
ІV Вивчення нового матеріалу
Словникова робота (демонстрація – встановлення відповідності)
Клумба( квітник), лійка, сумний, усміхнений, усмішка.
Читання тексту «Усмішка»
Розуміння змісту.
Попросити учня прочитати останнє речення.
- Де росли квіти? (на клумбі). Звуковий аналіз слова клумба
- Називаємо звуки у слові «клумба»
- Будуємо звукову модель слова (учень біля дошки, решта - фішками на партах).
Руханка з рослинами
Том: Я здогадався як допомогти моїй подрузі! Я подарую їй квіти і вона посміхнеться, як і бабуся. Але… Де я візьму квіти? Друзі, ви допоможете мені зібрати букет для Мишки?
Завдання 1: (диференціація завдань).
2) Який звук у всіх словах спільний? (для діток, які вже вміють читати).
1) 2)
(квіточка для Мишки)
Завдання 2
Відновлення букв, що їх погризла гусінь. Читання цих букв.
V. Закріплення вивченого
(На початку слова – підстрибнути, в середині слова – присісти, в кінці слова - плеснути в долоні 1 раз )
Учень, клубок, папуга, урок, усмішка, українці, гарбуз.
VII Підсумок уроку. Рефлексія
- Яку букву вивчали на уроці?
- Який звук вона позначає?
- Чи дізналися щось нове, невідоме для вас?
- Чи було щось, що вас здивувало?
- Виконання якого завдання вам далося легко?
- З яким завданням ще виникали труднощі?
Самооцінювання «Мій успіх». (олівчики-наліпки на парті)