Тема: Розрізняю частини мови за питаннями.
Мета: Розширити знання дітей про самостійні частини мови та службові слова. Вправляти в умінні ставити запитання до слів та визначати частини мови.
Розвивати словник, увагу, пам’ять.
Виховувати вміння доводити розпочату справу до кінця.
Хід уроку
І. Організація дітей.
Добрий день!
Сьогодні у нас урок незвичайний .
Ми зробимо ще один крок
В країну чудову,
Пізнаєм красу рідної мови.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Про що ми будемо говорити дізнаєтесь, розшифрувавши слова.
Вправа « Морський бій -1»
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
А |
І |
А |
Б |
Г |
Д |
В |
Ж |
З |
И |
Ї |
К |
Б |
Л |
М |
О |
П |
Р |
С |
И |
Т |
У |
С |
Ф |
В |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
А |
Ь |
Ю |
А |
Я |
Ц |
Г |
Ю |
Я |
Й |
И |
У |
Н |
Е |
Г |
Ш |
А |
К |
Д |
Щ |
З |
Х |
Ї |
Р |
В |
Л |
Д |
М |
О |
О |
Е |
П |
Р |
О |
Ь |
Б |
Є |
Я |
Ч |
С |
В |
И |
Є |
М |
А |
Т |
Д |
І |
В |
Ю |
Б |
И |
Ц |
У |
Ж |
К |
Е |
Г |
Ж |
Н |
Х |
З |
Е |
Л |
У |
К |
З |
Є |
Я |
Ч |
С |
М |
Т |
О |
И |
Д |
Ю |
Л |
Отож, розшифровуємо тему уроку
В – 3, А – 2, Б- 6, Є -3, Г -4, Ж- 5, Е – 11 Д-9, Б -3, Д -6, З -8.
-Яке слово отримали?
-Так, частини мови.
Повторимо про частини мови, запитання до них, поговоримо про самостійні частини мови та службові слова.
-Пригадайте, які частини мови ви знаєте?
-Назвіть іменники.
-На які запитання відповідає прикметник?
- Малюють, співає, говорять – це…
- Слова, які називають кількість предметів або їх порядок при лічбі – це …
- Чому маленькі слова називаємо службовими ? Чи можна до них поставити запитання?
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
Листоноша приніс лист від ваших ровесників. Вони просять вибрати і записати рядок слів, у якому лише іменники:
а) дерево, листок, зелений, квітка;
б) сонце, струмок, весна, діти;
в) працюють, висока, олівець, калина.
Наступне завдання – дібрати до слів прикметники:
Мова-( рідна, чудова, українська, солов’їна, мелодійна, барвінкова);
Хата-(красива, біла, рідна, батьківська, велика, сільська);
Річка –( широка, гірська, глибока, вузька, довга, бурхлива).
ІV. Фізкультхвилинка
Працювали ви старанно.
Читали, писали охайно.
Стомилися очки і рученята.
Спочиньте трохи, мої малята!
Сонце спить, небо спить
(очі закриті долонями);
Навіть вітер не шумить.
Рано-вранці сонце встало
(відкривають очі й піднімають голови)
І проміння всім послало.
(піднімаються на носки, руки підносять угору, розводять
у сторони).
V. Продовження роботи.
-Діти записали такі слова: прийшла, тане, дзюрчать, радіють.
Вони пропонують поставити питання до слів, визначити, до якої частини мови вони належать, скласти з ними речення і записати.
( Наприклад,
Прийшла весна. Тане сніг. Дзюрчать струмочки. Діти радіють.)
-Ви добре виконали завдання. А тепер вставте пропущені числівники:
Сьогодні у нас … уроків.
Мама дала … гривень.
Нас у класі… .
Сьогодні … березня..
Мені …років.
-Запишіть правильно:
Я іду (до) школа. ( У ) бабуся є котик. Ми підійшли ( до ) квіточка.
VІІ. Підсумок уроку
Складіть речення із слів. Визначте, якою частиною мови вони є.
Діти, подвір’я, шкільне, на , вийшли.