Клас _2 клас Прізвище вчителя Пилипова В.М.
Урок розвитку зв’язного мовлення
Тема: Малюю перший сніг
Мета:
Формування предметних компетентностей: збагатити словниковий запас учнів та їх знання про зиму, розвивати усне мовлення і мислення, вчити складати розповідь, виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Формування ключових компетентностей:
вміння вчитися:формувати здатність розуміти визначену вчителем мету навчальної діяльності; учити виправляти помилки у своєму мовленні;
соціальної: удосконалювати здатність працювати в парі та групі, висловлювати свої власні думки, робити висновки;
загальнокультурної: учити дотримуватись норм культурної поведінки.
Обладнання: зошити з розвитку мовлення «Малюю словом» К. Пономарьова, картини про зиму, фото Сніговика, звірів , сніжинки із завданнями, відеопрезентація П.І.Чайковський «Пори року. Зима», електронний посібник під редакцією К. Пономарьової “Малюю словом “, презентація .
Хід уроку
І. Організаційний момент .Психологічна і практична підготовка учнів до навчальної діяльності
1. Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок.
В країну природи, в країну погоди,
В країну чудової української мови.
2. Робота над чистомовкою. ( Робота з електронним посібником )
Ок-ок-ок — білий падає сніжок,
Ки-ки-ки — замітає всі стежки,
Ать-ать-ать — вибіг зайчик погулять.
Ма-ма-ма — вже прийшла зима.
Оз-оз-оз — надворі мороз.
Ло-ло-ло — снігу намело.
Гу-гу-гу — ялинка в снігу.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
Вступ (вступна бесіда):на екрані з'являються головні герої, які розповідатимуть про тематику уроку. Вони вітаються з учнями, ведуть між собою та учнями діалог відповідно до теми уроку. Учитель (за бажанням) може продовжити з учнями цей діалог.
- Сьогодні ми з вами помандруємо в гості до зими. Під час мандрівки ми повинні бути дуже уважними, щоб не пропустити зміни, які відбулися в природі. А поведе нас у подорож оцей чарівний Сніговичок, який сьогодні завітав до нас у гості. Його зліпили лісові звірята. Тут сніжинки – завдання, а звірята читати не вміють і чекають нашої допомоги. Допоможемо їм? Тоді за роботу.
ІІІ. Робота над темою .
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі.
Поля причепурила -
Пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте - хто вона
Бабуся чепурна? (Зима)
Гуси пір'я розгубили -
Все подвір’я стало біле.
А коли набив подушку -
Потекла вода з-під вушка!
Що це? (Сніг)
Прийшов до нас гість
та зробив нам міст
без сокири, без долота -
швидка й міцна робота. (Лід)
2. Вправа «Фотооко» (вивчення вірша напам’ять).
Срібнокоса, білогрива
Бабуся – зима,
Снігу, холоду і криги
В торбі принесла.
3. Запишіть «зимові слова». (Ілюстрації слів )
(кожна дитина повинна записати якнайбільше слів)
Сніг, мороз, віхола, крига, лижі, санки…
4. Встановити цифрами порядок речень у тексті.
Звірі лягли в сплячку (3).
Стало дуже холодно (2).
Лід скував річки та озера (4).
Прийшла зима (1).
Діти катаються на санках та ковзанах (5).
5. Психогімнастика ( фізкультхвилинка )
https://www.youtube.com/watch?v=AQk9EMIyepQ
«Ми — сніжинки».
— Діти, уявімо себе маленькими, легенькими сніжинками, які кружляють у веселому танку. Сніжинки то піднімаються вгору, то ніби притискаються до землі. Ми — сніжинки, нам легко, радісно, весело. Подуває вітерець, сніжинки танцюють у повітрі. Хочеться літати, бути легесенькими, радіти життю. Бути завжди щасливими, ніжними, добрими!
6.Утворіть нові слова, які зашифровані цифрами зі слова сніговик.
С |
Н |
І |
Г |
О |
В |
И |
К |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1234 – сніг 63278 – віник 1325 – сіно 1723 – сині
85278 – коник 1567 – сови 2547 - ноги
ІV. Формування практичних навичок:
Робота у зошиті с.19-20. (Електронний посібник.)
- Розгляньте малюнок на с. 19.
- Кого бачите на малюнку?
- Як друзі зустріли перший сніг?
- Що їх зачарувало?
2. Слухання твору-опису «Який буває сніг?»
Який буває сніг? "Білий, холодний", — скажете ви. Але це так нудно!
Я хочу вам розповісти, яким я бачив сніг упродовж лише одного зимового дня.
Уранці я прокинувся та підійшов до вікна. З неба, кружляючи, повільно падали великі сніжинки. Здалеку їх не можна було розгледіти. Я вийшов на вулицю, простягнув руку. На долоню впало декілька сніжинок. Які вони гарні! "Сніг буває візерунчастим", — подумав я.
Удень визирнуло сонечко, і місто, засипане снігом, заіскрилось у його променях. Я подивився навколо і побачив сніг, що мінився і вигравав на сонці. Він виблискував також і на гілках ялини у нашому дворі. Вони були вкриті м'яким, наче вата, снігом. Хлопчаки грали в сніжки. Вони ліпили їх із пухнастого снігу, а він розсипався в їхніх руках, тому що був невеличкий морозець.
Увечері сніг зробився рожевим, потім блакитним, потім синім, а потім бузковим. А коли зійшов місяць, він став сріблястим. "Це справжнє диво!" — подумав я. Сніг — це диво природи. І воно задарма дістається кожній людині, яка її любить.
3. Доповнення рядів слів (вправа 3).
Сніг (який?) лапатий, … пухнастий, візерунчастий, м’який, сріблястий.
Сніжинки (що роблять?) опускаються, … кружляють, танцюють, літають.
Земля вкрилася (чим?) ковдрою, …пухом, ватою.
4. Перегляд відеопрезентації П.І. Чайковського «Пори року. Зима».
5. Малювання словами першого снігу за поданими запитаннями (вправа 4).
6. Запис складеної розповіді. (Презентація )
Картка – опора
Перший сніг пішов (коли?)… . Він був (який?)… . Сніжинки (що робили?)… .
Земля вкрилася (чим?) ….
Аналіз виконаних дій: питання головних героїв до учнів. Учні відповідають самостійно, іноді - за допомогою підказок на моніторі або з допомогою вчителя. Учитель доповнює аналіз власними питаннями, завданнями.
7. Розгадування ребусів (робота у парах) – вправа 8.
Мороз, крига, ковзанка.
8. Розмальовка Сніговика.
9. Складання усної розповіді за малюнком.
V. Підведення підсумків уроку: діалог головних героїв.
Ось і виконали ми всі завдання Сніговика. Звірята дякують нам за допомогу.
1