ЧИТАННЯ
ТЕМА УРОКУ: Грайтесь так, щоб усім було весело. Олег Буцень «Новий м’яч».
Мета уроку: Вчити учнів правильно і свідомо читати текст, удосконалювати читацькі навички, працювати над розвитком мови дітей, її образністю; вдосконалювати комунікативні навички, розвивати пам’ять, увагу. Виховувати почуття товариськості.
Обладнання: Сонечко, картки з буквами, ілюстрації лісу, DVD-програвач, іграшки – звірята, аркуші – завдання, кошик із гостинцями, м’ячик, картки за робочим зошитом, аркуші для тестування.
Тип уроку: Урок – пригода.
ХІД УРОКУ
I Організація класу:
Етап психостимуляції.
Потискаю руку дитині, що стоїть поруч, посміхаюся, дивлячись у вічі, бажаю доброго ранку, звертаючись на ім’я. Така модель привітання передається по колу.
Дзвоник продзвенів – і вмить
Клас за партами стоїть.
Прошу, друзі, всі сідайте,
Гарно вушка наставляйте.
Не лінуйтеся, працюйте,
Мисліть, говоріть і чуйте.
Хто потрудиться гарненько,
Знань здобуде чималенько.
II. Мовна розминка.
Вирушаємо із класом.
Для пригоди час настав!
Нас чекає купа справ.
По стежинці вирушаймо,
Та під ноги поглядаймо,
То ялинка, то пеньок,
Далі – кущик, там – місток…
Вовчик-братик и Лисичка,
Заєць, Білочка, Синичка
І колючий Їжачок,
І грибок Боровичок
Скрізь листочки поховали,
В них охайно записали
Другокласникам завдання –
Розпочнім мерщій змагання!
Як звіряток переможемо,
В ліс потрапити ми зможемо!
Стиглу суничку склювала синичка.
В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека.
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито. Яка пора?...( Літо ).
Вставляю у макет сонечка картки з приголосними л, гр, хл, ст, дзв. Діти читають за указкою.
Лиска згоду нам дала
І на стежку провела
Бачу, бачу я - на ній
У пилючці слід слабкий.
Видно, Зайчик тут стрибав
І листа десь заховав.
Гляньте – аркуш, а на нім
Завдання наступне всім.
Літо
У нічерв соконеч ніпідмається сев щеви і щеви. Сев шебіль піприкає. Стунапають літеп нід.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Ознайомлення з новим матеріалом.
Опрацювання оповідання О. Буценя «Новий м’яч»
Далі подорож ведемо,
Скоро й Вовчика знайдемо.
Гляньте! Річка і місток.
А на нім – новий листок!
Так…це Вовчик щось писав,
Видно, кігті заганяв.
Так старався Вовчик наш,
Щоб замисливсь кожен з вас.
«Агов, другокласники, часу не гайте,
А вуха свої всі мерщій наставляйте!
Та слухайте добре, хай вчитель читає,
І відповідь кожен нехай відшукає!»
1. Цей твір є …
А) казкою;
Б) оповіданням.
2. Хто головна героїня оповідання?
А) дівчинка Катя;
Б) дівчинка Клава.
3. Що дівчинка мала новеньке?
А) платтячко;
Б) м’ячик.
4. Дівчинка гралася з м’ячиком …
А) з подружками;
Б) сама.
5. Що трапилося з м’ячиком?
А) він закотився у кропиву;
Б) його забрали дівчатка.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
( виконується під звуки природи)
Ліс. Дерева в нім високі.
Ось летять, летять сороки.
Пробіга руда лисиця,
Білка шумно веселиться.
Під кущем зайча присіло,
Ось ведмідь іде сміливо,
Та чекає школа нас –
Повертаємося в клас.
Всі ми трішки відпочили,
А тепер за парти сіли.
Повернулись до навчання.
Ой! А тут нове завдання !
Читання з дошки пірамідок слів.
Двір м’яч ним
Синій легко тепер
Мигтить гралася догнала
Нетерпляче пострибав вислизнув
Закрутиться відповідають розходитися
Читання «ланцюжком»
Ось галявина зелена,
На узліссі - жовті клени.
А під ними – Їжачок
На голках – новий листок.
Що говориться у нім,
Зараз вам переповім:
«Хочу чути я в цей час,
Як читає кожен з вас!»
Пропоную вам, малята,
Ланцюжком тепер читати.
Гра «М’ячик»
Ось грибок Боровичок
М’яч закинув під пеньок.
Той, хто м’ячика впіймає,
Зразу ж нам відповідає.
Дитина, яка знає відповідь, піднімає руку, я називаю її і кидаю до рук м’ячика. Учень із м’ячиком дає відповідь на питання за змістом прочитаного і повертає м’яч учителю.
Самому гратися …, а з друзями … .
V. Домашнє завдання ( диференційоване )
Група №1 : виразно читати і переказувати текст
Група №2 : виразно читати, скласти 3 запитання до тексту.
Група №3 : виразно читати, намалювати ілюстрацію до оповідання.
VI. Підсумок уроку. Рефлексія
Всі завдання виконали вдало –
Зустріч із звірятами настала.
І вони радіють, що малята
Працювали дружно і завзято.
Кожен з них гостинчика приніс.
Вас вітає цей чарівний ліс !
Учні виходять з-за парт із звірятами в руках, вчитель подає дітям кошик із «лісовими гостинцями», дякуючи за гарну роботу на уроці.