«Святе це діло - дружба» (за твором В.Нестайка «Тореодори з Васюківки»)

Про матеріал

«Святе це діло - дружба»

(за твором В.Нестайка «Тореодори з Васюківки»)

Перегляд файлу

«Святе це діло - дружба»

 (за твором В.Нестайка «Тореодори з Васюківки»)

Мета:згадати найцікавіші сторінки твор; розвивати вміння і навички переказування улюбленого епізоду,коментування його; формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.

Тип уроку: узагальнюючий з інтерактивними елементами.

Обладнання: портрет автора,висловлювання про дружбу,відеоролик

                                                                    Велике це слово- дружба!

                                                                     Може,найбільше з усіх слів людських  

 Павлусь Завгородній 

                                  ХІД уроку

І. Організаційний момент

 Подаруй усмішку товаришеві

Як часто ми недооцінюємо значення справжньої дружби у нашому житті. Вірний друг завжди підтримає, розділить миті радості і розрадить у миті суму. Веселий жарт та кілька цікавих історій — і ось Твої губи вже розпливаються в нестримній посмішці.

Пропоную вам кожному подарувати усмішку. У вас зараз гарний настрій? Ми підняли настрій завдяки подарованій усмішці. Давайте дарувати її протягом усього заняття і з гарним чудовим настроєм почнемо нашу зустріч.

ІІ. Цілевизначення і планування.

1. Повідомлення теми, цілей, імені уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо подорожувати сторінками повісті "Тореадори з Васюківки".Отже, тема нашого уроку «Святе це діло - дружба» (за твором В.Нестайка «Тореодори з Васюківки»). Запишіть ім’я, епіграф уроку в зошити. Як ви їх розумієте? (Відповіді учнів).

Ми вже з вами вміємо:

- визначити особливості вдачі головних героїв;

- ставити запитання до героїв повісті;

- висловлювати власне ставлення до прочитаного;

- визначати головну думку твору.

2. Узгодження цілей уроку.

Учитель: Доповніть цілі уроку, продовжуючи речення:

- На уроці хочу дізнатися …

- Мені цікаво з’ясувати …

- Хочу навчитися …

 - Сподіваюся відкрити для себе …

Діти, у кожного з вас на столі лежить картка самооцінювання.Не забудьте протягом уроку самі себе оцінювати. А зараз давайте перевіримо, наскільки уважні ви були при читанні твору.

3. Вікторина «Так чи ні»

1.Друзі хотіли прорити метро під хлівом.(Ні, під свинарником)

2.Тореадори- це безпосередні учасники бою з биками.(Так)

3.Дід сварив хлопців за те,що вони обірвали в нього яблука.(Ні,вирили тунель для метро,і в нього провалилася дідова свиня)

4.Після невдалого будівництва метро Ява підкинув нову ідею:побудувати підводний човен.(Так)

5.Хлопці врятували цуценя(Так. Витягли його з колодязя)

6.Хлопці знайшли мотузку,щоб витягнути цуценя з криниці.(Ні,відв’язали козу)

7.Двобій тореадорів закінчився перемогою і перемогою у чистому озері.(Ні. Ганебною поразкою друзів і купанням у брудній калабані)

8.Павлусь з Явою були сусідами і дружили з дитинства.(Ні,дружили з четвертого класу)

9.Ява з Яришкою ніколи не сварилися.(Ні. Вони сварилися дуже часто через велосипед)

10.Хлопці вирішили влаштувати бій биків,щоб прославитися, щоб їх показували по телевізору.(Так)

11.Дідусь у покарання примусив хлопців ще глибше копати метро.(Ні. Змусив закопувати метро назад)

12.Хлопці вийшли на бій із килимком та капелюшком.(Так)

4. Дружба – це надзвичайна цінність, і бути справжнім другом не легко. Любий друже, милий друже, мій найдорожчий товаришу – так ми звертаємося до тих людей, без яких наше життя було б невеселим та безбарвним. А хочу продовжити зустріч словами А.С. Макаренка: « У дружби багато крил, а закон у неї один - вірність».

- Як ви розумієте слово «дружба»?

- Хто такий друг?

- Хто може стати другом?

- У кого є справжні друзі?

- Що означає «дружити»?

-Чи були справжніми друзями Ява та Павлуша

Дружба — то найбільший скарб у житті людини, який потрібно оберігати. Філософ Цицерон так визначав цінність дружби: «Виключити з життя дружбу все одно, що позбавити світ сонячного світла». Прислів’я та приказки про дружбу запевняють: самотужки людині в стократ важче подолати перешкоди. Але якщо вона має товаришів, друзів, приятелів, то одразу стає сильнішою.

Пропоную і вам вивчити прислів’я і приказки про дружбу:

Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.
Друзі пізнаються в біді.
Вірному другові немає ціни.
Недруг піддакує, а друг сперечається.
Дружба родиться в біді, а гартується в труді.
Дерево міцне корінням, людина — друзями.
Дружба — найбільший скарб.
Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.
Ліпше мати сто приятелів, чим одного ворога.
Нема друга — шукай, а знайшов — бережи.
5. Перегляд відеоролику
Перегляньте уривок фільму і дайте відповідь на питання :

- Яка риса характеру хлопців підкреслена сценаристом фільму?(Фантазери, мрійники, романтики)

 Романтично настроєна людина, схильна до мрійності, до ідеалізації дійсності.

-Які епізоди з повісті сподобалися і чому?

Метод «ПРЕС»

 

Я вважаю,

Тому що…

Наприклад…

Отже…

Чи були щасливими у дружбі Ява та Павлусь?

Люби ближнього свого і обирай друзів за покликом душі, не зважаючи на їхні матеріальні статки і недоліки, і тоді ви обоє будете щасливі у дружбі як Ява та Павлусь

6. Аналіз ситуацій. Евристична бесіда

-Чому не вдалось побудувати метро?(не вистачило знань, взялись за непосильну роботу)

-Чим же закінчився бій биків?(це теж наука,небезпечне заняття,воно вимагає певних фізичних якостей, вміння, вольових якостей, чого у хлопчиків ще не було )

-А чому ж не побудували підводний човен?(Доки спасали Собакевича, забули про свою мрію)

 Гарні були мрії у наших героїв, але кожного разу вони розбивались об дійсність, не збувались.

7. Складання   сенкану.

    Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.

  1.              Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).
  2.              Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники)
  3.              Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).
  4.              Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
  5.              Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

               Ява, Павлик.

            Розумні, кмітливі.      

            Бешкетують, будують, здобувають.

            Вони є справжні друзі.

                  Романтики.

Хлопчики -ваші однолітки .  вони здатні на вигадку, бешкетують , завдають клопотів оточуючим .Але ми розуміємо, що все  це вони роблять не зі зла, це,так би мовити, плоди їхньої бурхливої фантазії.Вони мріють . пізнають життя і ми, читаючи твір ,не засуджуємо їх, а сміємося  та захоплюємося їхніми пригодами.

Уявіть,що Ява та Павлуша хочуть запропонувати вам дружбу. Згідні ви? Для цього ви повинні дати відповіді на запитання.

8.«Мікрофон»

Яким повинен бути товариш?(Чесним, правдивим,ввічливим,добрим).

Як ти вчиниш, коли товариш просить сказати неправду?(Поясню, що обманювати не можна;краще гірка правда, ніж солодка брехня).

Яких друзів потрібно остерігатись?(Задавак, задирак, хитрунів, брехунів).

 

Діти, запам’ятайте, що в дружбі потрібно бути завжди мудрими. Дружба не терпить нещирості, обману, брехні.

9.Давайте порадимо хлопчикам,що треба зробити,щоб їхні мрії здійснились.

Створення веселки дружби від Всеволода Нестайка

Добре вчитися Не боятися просити

Не втрачати оптимізму вибачення

Слухати старших  Бути щирим,відвертим

Разом робити різні справи Не видавати таємниці інших

Допомагати другові у всьому

IV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

  1.                     Рефлексія почуттів.

Незакінчене речення: "Після заняття я відчуваю…думаю…"

  1.                     Рефлексія досягнення поставлених цілей.
  • Яку ціль ставили перед собою? Чи досягнута вона?
  • Чого ви навчилися як читачі?
  1.                     Самооцінка діяльності на уроці. Заповнення карток самооцінювання.

Прізвище, ім’я учня.

Критерії оцінювання.

Самооцінка

Працював найкраще (12-10)

 

Працював добре (9-7)

 

Працював посередньо (6-4)

 

Майже не працював (3-1)

 

 

V. Домашнє завдання

Основне: опрацювати питання до твору на с.176-177.

На вибір: 1.Написати листа своїм новим друзям Павлуші та Яві.

2.Скласти кросворд до твору «Тореадори з Васюківки»

Дорогі діти,це велике щастя навчатися у дружному колективі,де всі поважають і підтримують один одного,де вміють співчувати. Щастя- мати серед однокласників цікавих співрозмовників. Давайте встанемо,візьмемося за руки,відчуємо підтримку один одного і промовимо тихенько слова нашого В.Нестайка «Святе це діло- дружба. Той,хто на все життя збереже друга дитинства,той щасливий».

Будьте дружні і щасливі! Символ дружби-це щира посмішка,яку я кожному   покладу в долоньку,адже я вважаю вас не просто учнями,а своїми маленькими друзями.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рябченко Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
11706
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку