Конспект уроку читання "Читання казки « Лисичка і рак» за І.Франком""

Про матеріал

Урок: Читання

Тема: І.Франко- великий український письменник. Читання казки « Лисичка і рак» за І.Франком. Переказ казки.

Форма: урок –подорож з фрагментом уроку сюжетних замальовок (урок - віночок).

Перегляд файлу

Урок: Читання

Тема: І.Франко- великий український письменник. Читання казки « Лисичка і рак» за  І.Франком. Переказ казки.

Мета: ознайомити  учнів з казкою « Лисиця та рак» та творчістю українського письменника І.Я. Франка, формувати вміння правильно, виразно, свідомо читати, давати повні  відповіді на запитання; розвивати пізнавальні та творчі здібності школярів, усне мовлення, логічне мислення; виховувати повагу одне до одного, бажання бути добрими, чемними , патріотичні почуття.

Обладнання:

Тип уроку: урок оволодіння новими знаннями, накопичення фактичного матеріалу та його осмислення.

Форма: урок подорож з фрагментом уроку сюжетних замальовок (урок - віночок).

Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності.

1.Читання віршика учнями.

Вчитель: Ось і все дзвонить дзвінок.

                 В гості йде до нас урок.

                 Любі діти, до нас у клас

                 Завітали гості щирі.

                 Привітайте ж в добрий час

                 Гостей усмішкою й миром.

Учні:        Ми вам раді люди добрі,

                 І вітали щиро Вас.

                 І запрошуєм ласкаво

                 На урок у 1 клас.

 

2.Робота над сугестивною поезією.

Я – сонце…

Сонце світить на добрих і злих.

Я – лелека…

Де лелека водиться,там щастя родиться.

Я – слово…

Слово до слова зложиться мова.

Я - калина…

Без верби і калини нема України. (А.Степаненко)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Я знаю, що всі ви полюбляєте читати та слухати казки. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати до «Країни казок».
  • А коли можна почути казку?
  • Хто нам її розказував?

Казок країна чарівна

У гості й вас чека вона.

Отож часу не гайте,

У подорож рушайте.

Подорожувати з нами будуть усмішка і дружба, а зігрівати сонечко. Саме такі назви ми дамо нашим екіпажам.

1 ряд – «Сонечко».

2 ряд – «Усмішка».

3 ряд – «Дружба».

Увага! Увага! Відправляється казковий експрес від станції «Токмак» до станції «Країна казок». У мандрівці на нас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати усю країну, вам треба пригадати те, що знаєте та вмієте, бути уважними та спостережливими. А ще ми будемо робити зупинки, на яких будемо збирати квіточки та  вплітати їх в український віночок. А коли дістанемося станції «Театральної» в нагороду отримаємо перегляд вистави.

ІІІ. Мовна розминка.( 1 зупинка)

1.Робота в парах на картках.

  • Ми опиняємось на першій зупинці, де зможемо підготуватися до читання нашої казки.( Робота з індивідуальними картками).
  •  

ла

ло

лу

ли

лі

ле

ал

ол

ул

ил

іл

ел

вла

вло

влу

вли

влі

вла

                                             

 

Жу-жу-жу – я підручник бережу.

Жи-жи-жи – всі книжки бережи.

Жу-жу-жу – я вам казку розкажу.

2. Дихальні вправи
Щоб ротик і язичок були на уроці слухняними, виконаємо зараз такі дихальні вправи:

- Уявіть, що перед вами свічечка, яку мама попрохала обережно загасити. Як ми це зробимо?

- Уявіть, що у вас в долонці ніжна квіточка-ромашка,закрийте очі, понюхайте її і відчуйте її запах.

- Отож,за нашу плідну роботу на першій зупинці ми отримуємо 1 квітку нашого віночка – ромашку- символ здоровя , добра і ніжності.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

1.Зупинка №2 ( Ім.І.Франка).

- Наступна зупинка особлива, адже тут ми зможемо згадати про видатного письменника України. І допоможуть у цьому мої діти - помічники, яких зацікавила ця людина.( Виступ дітей)

- А які твори ви нам порадити прочитати?Ми Вам щиро дякуємо, тому що тепер ми отримуємо ще одну квітку- це барвінок- символ довгого життя та кохання. Тож вирушаємо до станції «Казкова».

2.Опрацювання казки « Лисичка та рак». Зупинка № 3 «Казкова»

- Діти, а на цій зупинці хлопчик - казкар залишив нам і листа.

- Вам цікаво, що в ньому? Це загадки. Відгадаємо їх і зможемо дізнатися з якою казкою ми познайомимося.

У кущах вона ночує

І на зайчика полює.

Вся руденька ця сестричка,

А зовуть її…

  • Які слова нам допомогли дізнатися,що це лисичка?

На дні річному проживаю,

Я небезпечні клешні маю,

довгі вуса, чорні очі,

 а вперед іти не хочу.

  • Як ми здогадалися, що це рак?
  • Що нам відомо про рака?( Рак - це тварина, яка живе у річках  ставках. Люблять чисту та прозору воду).
  • Молодці! Відкривається для вас ще одна квіточка – півонія - символ надії.

3.Словникова робота.

Глузувати – насміхатися,кепкувати, осміювати.

Побилися об заклад - посперечалися, з кимось посперечатися.

Клешні - кінцева частина ноги рака.

4.Вправа «Передбачення»

-  Прочитайте перший абзац казки? Як ви гадаєте, про що буде йти мова далі?

5.Читання тексту учнями.

- За гарне читання подивімось ще на одну квітку – волошку – символ краси та молодості.

6.Аналіз казки.

- Хто є головними героями казки?

- Вибір характеристик героїв.

 

 

 

 

 

  • Як поводила себе лисичка?
  • Чи провчив рак лисичку?
  • Чому рак обдурив лисичку? То він позитивний чи негативний герой?
  • Як закінчилася казка?
  • Чому вона нас навчає?
  • Молодці! А наступна квітка – чорнобривець - символ надзвичайної краси.

IV. Творча робота.

Зупинка №4 «Театральна»

Наш казковий потяг вирушає до наступної станції.

( Звучать фанфари ) Ми - у театрі.   Ми не раз з вами    ходили на театралізовані вистави . Давайте повторимо правила поведінки у театрі .                                                                                         Веди себе тихо , не кричи ,не кидай сміття , не заважай товаришу  дивитися виставу .  І тому зараз пропоную чарівну казку , де ви зустрінетесь з нашими акторами . 

  •  ( Інсценізація казки).
  • Молодці! Браво! Наші актори отримують змогу вплести квіточку – мак, символ дівочої краси та щирості.

V.Підсумок уроку. Зупинка №5 « Підсумкова»

- Повертатися час до класу.

1.Гра «Так чи ні»

І на кінець нашого уроку пограємо у гру «Так чи ні ?»

-Казка вчить нас не насміхатися ? –ТАК .

- Ми повинні бути такими , як Лисичка ?- НІ.

- Казка засуджує порядність ? - НІ .

- У кожного повинні бути друзі ?—ТАК .

- З друзями потрібно бути доброзичливими, чуйними ?—ТАК .

2. Рефлексія.

(Звучить музика «Казка»)

Ось і підходить наш урок до завершення.

Діти, в руках у мене чарівна скринька, а в ній можна побачити того, хто старався найбільше, був найактивніший, найслухняніший, найрозумніший, завдяки кому цей урок відбувся. Хто з вас хоче його побачити? Можете зазирнути в скриньку, але поки що не розповідайте своїм однокласникам, кого ви там побачили. Мовчіть до того часу, аж поки всі охочі не зазирнуть до скриньки.

(Діти по черзі заглядають у скриньку.)

  • То кого ви побачити у чарівній скриньці? ( Себе)

 

  • Так, ви побачили у чарівному дзеркальці тих хто був сьогодні на уроці найактивнішим, найстараннішим та найрозумнішим. Ви всі великі молодці. Я вдячна вам за цей урок.

 

3.-Діти, а ще в нашому класі погляньте, з’явився віночок. Він діти, навіть може мати лікувальні властивості тоді, коли в нашому класі пануватиме мир та злагода. Візьмемося за руки та промовимо слова:

« Віночок ми сплели

Та стали чудовими друзями ми»

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Деркунська Надія Василівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Кельманська Вероніка Антонівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
9579
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку