Урок: Читання
Тема: І.Франко- великий український письменник. Читання казки « Лисичка і рак» за І.Франком. Переказ казки.
Форма: урок –подорож з фрагментом уроку сюжетних замальовок (урок - віночок).
Урок: Читання
Тема: І.Франко- великий український письменник. Читання казки « Лисичка і рак» за І.Франком. Переказ казки.
Мета: ознайомити учнів з казкою « Лисиця та рак» та творчістю українського письменника І.Я. Франка, формувати вміння правильно, виразно, свідомо читати, давати повні відповіді на запитання; розвивати пізнавальні та творчі здібності школярів, усне мовлення, логічне мислення; виховувати повагу одне до одного, бажання бути добрими, чемними , патріотичні почуття.
Обладнання:
Тип уроку: урок оволодіння новими знаннями, накопичення фактичного матеріалу та його осмислення.
Форма: урок –подорож з фрагментом уроку сюжетних замальовок (урок - віночок).
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
1.Читання віршика учнями.
Вчитель: Ось і все дзвонить дзвінок.
В гості йде до нас урок.
Любі діти, до нас у клас
Завітали гості щирі.
Привітайте ж в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Учні: Ми вам раді люди добрі,
І вітали щиро Вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у 1 клас.
2.Робота над сугестивною поезією.
Я – сонце…
Сонце світить на добрих і злих.
Я – лелека…
Де лелека водиться,там щастя родиться.
Я – слово…
Слово до слова зложиться мова.
Я - калина…
Без верби і калини нема України. (А.Степаненко)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Казок країна чарівна
У гості й вас чека вона.
Отож часу не гайте,
У подорож рушайте.
Подорожувати з нами будуть усмішка і дружба, а зігрівати сонечко. Саме такі назви ми дамо нашим екіпажам.
1 ряд – «Сонечко».
2 ряд – «Усмішка».
3 ряд – «Дружба».
Увага! Увага! Відправляється казковий експрес від станції «Токмак» до станції «Країна казок». У мандрівці на нас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати усю країну, вам треба пригадати те, що знаєте та вмієте, бути уважними та спостережливими. А ще ми будемо робити зупинки, на яких будемо збирати квіточки та вплітати їх в український віночок. А коли дістанемося станції «Театральної» в нагороду отримаємо перегляд вистави.
ІІІ. Мовна розминка.( 1 зупинка)
1.Робота в парах на картках.
Жу-жу-жу – я підручник бережу. Жи-жи-жи – всі книжки бережи. Жу-жу-жу – я вам казку розкажу. |
2. Дихальні вправи
Щоб ротик і язичок були на уроці слухняними, виконаємо зараз такі дихальні вправи:
- Уявіть, що перед вами свічечка, яку мама попрохала обережно загасити. Як ми це зробимо?
- Уявіть, що у вас в долонці ніжна квіточка-ромашка,закрийте очі, понюхайте її і відчуйте її запах.
- Отож,за нашу плідну роботу на першій зупинці ми отримуємо 1 квітку нашого віночка – ромашку- символ здоров’я , добра і ніжності.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
1.Зупинка №2 ( Ім.І.Франка).
- Наступна зупинка особлива, адже тут ми зможемо згадати про видатного письменника України. І допоможуть у цьому мої діти - помічники, яких зацікавила ця людина.( Виступ дітей)
- А які твори ви нам порадити прочитати?Ми Вам щиро дякуємо, тому що тепер ми отримуємо ще одну квітку- це барвінок- символ довгого життя та кохання. Тож вирушаємо до станції «Казкова».
2.Опрацювання казки « Лисичка та рак». Зупинка № 3 «Казкова»
- Діти, а на цій зупинці хлопчик - казкар залишив нам і листа.
- Вам цікаво, що в ньому? Це загадки. Відгадаємо їх і зможемо дізнатися з якою казкою ми познайомимося.
У кущах вона ночує
І на зайчика полює.
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її…
На дні річному проживаю,
Я небезпечні клешні маю,
довгі вуса, чорні очі,
а вперед іти не хочу.
3.Словникова робота.
Глузувати – насміхатися,кепкувати, осміювати.
Побилися об заклад - посперечалися, з кимось посперечатися.
Клешні - кінцева частина ноги рака.
4.Вправа «Передбачення»
- Прочитайте перший абзац казки? Як ви гадаєте, про що буде йти мова далі?
5.Читання тексту учнями.
- За гарне читання подивімось ще на одну квітку – волошку – символ краси та молодості.
6.Аналіз казки.
- Хто є головними героями казки?
- Вибір характеристик героїв.
IV. Творча робота.
Зупинка №4 «Театральна»
Наш казковий потяг вирушає до наступної станції.
( Звучать фанфари ) Ми - у театрі. Ми не раз з вами ходили на театралізовані вистави . Давайте повторимо правила поведінки у театрі . Веди себе тихо , не кричи ,не кидай сміття , не заважай товаришу дивитися виставу . І тому зараз пропоную чарівну казку , де ви зустрінетесь з нашими акторами .
V.Підсумок уроку. Зупинка №5 « Підсумкова»
- Повертатися час до класу.
1.Гра «Так чи ні»
І на кінець нашого уроку пограємо у гру «Так чи ні ?»
-Казка вчить нас не насміхатися ? –ТАК .
- Ми повинні бути такими , як Лисичка ?- НІ.
- Казка засуджує порядність ? - НІ .
- У кожного повинні бути друзі ?—ТАК .
- З друзями потрібно бути доброзичливими, чуйними ?—ТАК .
2. Рефлексія.
(Звучить музика «Казка»)
Ось і підходить наш урок до завершення.
Діти, в руках у мене чарівна скринька, а в ній можна побачити того, хто старався найбільше, був найактивніший, найслухняніший, найрозумніший, завдяки кому цей урок відбувся. Хто з вас хоче його побачити? Можете зазирнути в скриньку, але поки що не розповідайте своїм однокласникам, кого ви там побачили. Мовчіть до того часу, аж поки всі охочі не зазирнуть до скриньки.
(Діти по черзі заглядають у скриньку.)
3.-Діти, а ще в нашому класі погляньте, з’явився віночок. Він діти, навіть може мати лікувальні властивості тоді, коли в нашому класі пануватиме мир та злагода. Візьмемося за руки та промовимо слова:
« Віночок ми сплели
Та стали чудовими друзями ми»