Урок навчання грамоти "Закріплення звукових значень букв Ю, ю. Робота над текстом «Десять робітників»"

Про матеріал

Тема. Закріплення звукових значень букв Ю, ю. Робота над текстом «Десять робітників»

Мета: закріпити звукові значення букви ю; удосконалювати навички правильної вимови, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; формувати навички самоконтролю, читання аналітико-синтетичних схем; учити дітей бути спостережливими, уважними; збагачувати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, мовлення, мислення, увагу, пізнавальний інтерес, уяву, кмітливість, інтерес до навчання; виховувати охайність, бажання працювати.

Тип уроку: формування вмінь і навичок
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок читання у 1 класі

 

 

Тема. Закріплення звукових значень букв Ю, ю.

Робота над текстом «Десять робітників»

 

 

 

http://skripnikmarina.ucoz.ua/_ph/13/2/392024666.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Закріплення звукових значень букв Ю, ю. Робота над текстом «Десять робітників»

Мета: закріпити звукові значення букви ю; удосконалювати навички правильної вимови, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; формувати навички самоконтролю, читання аналітико-синтетичних схем; учити дітей бути спостережливими, уважними; збагачувати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, мовлення, мислення, увагу, пізнавальний інтерес, уяву, кмітливість, інтерес до навчання; виховувати охайність, бажання працювати.

Тип уроку: формування вмінь і навичок

Обладнання: картки і таблиці для читання, зошит для читання “Учуся читати», портрет М. Коцюбинського, фільм «Збери слова», «Вчимося читати швидко слова, фрази»

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.

1)Вправа «Настрій». Відеофільм «Збери слова»                                                                          

2)Промовляння чистомовки

Ок-ок-ок – розпочався читання урок.

Ень-ень-ень – за вікном зимовий день.

Ас-ас-ас – у нас веселий клас.

Зі-зі-зі – ми чудові друзі.

Уть-уть-уть – вирушаємо в путь,

Нас цікаві справи ждуть!

II. Актуалізація опорних знань

  1. Артикуляційно-слухові вправи, в основі яких лежить вивчений звук G:\DCIM\100MEDIA\IMAG2958.jpg
    1)  Читання таблиці складів(юн-ню)
  • Що ми знаємо про букву ю? Скільки звуків вона може позначати?
    Висновок. Буква ю може позначати один звук [у] та м’якість попереднього приголосного або два звуки [йу] на початку слова та після голосного.

2) Вправа «Словесні  піраміди»

 Зіставлення різних випадків уживання  букви ю.
— Прочитайте спочатку слова, у яких буква Ю позначає один звук і пом’якшення попереднього приголосного(Люба), а потім — слова, у яких буква Ю позначає два звуки(маю, чую, кую, вію, Юля, Юра, Юхим)
— Що цікавого ви помітили у написанні слів? Де стоїть буква ю? Скільки звуків позначає? Які саме? Чому слова Юля, Юра, Юхим, Люба  написані з великої літери?

— А тепер читаємо, дивлячись на крапку. 

   сі . ю

юн . нат

 ка . юта

ма . люю

3)«Вчимося читати швидко слова, фрази» (відео)

III.  Оголошення теми й мети уроку

Сьогодні ми продовжимо вчитися читати слова з літерою ю, будемо читати оповідання про незвичайних помічників.

 IV.Робота над новим матеріалом

1)Складання звукових схем слів за малюнками. (юшка, конюшина, тюльпан)
2)Гра «Слово має багато значень»

— Відгадайте загадку.

Він замок відкрити може
І закрутить легко гайку.
Чарівник вам допоможе!
Відгадайте цю загадку. (Ключ)

  • Які ще є ключі? (журавлиний, в музиці) Як багато значень має одне слово

— Виконайте звуко-буквений аналіз слова-відгадки

3) Прочитати слова за транскрипцією, надрукувати ці слова.
[мал’у к]
[грай у]
[л’ у с’ а]

[й  у р а]
(малюк, граю, Люся,Юра)

— Як напишемо слово Люся,Юра? Чому?

4)Етична хвилинка. Гра «Якби я…»  (в парах)                       

 «Якби я був (була) найдобрішим (найдобрішою) в світі, то...»

5)Робота над загадкою

Хорове читання

G:\DCIM\100MEDIA\IMAG2959.jpg

- Хто такий юннат?(юний натураліст, дослідник, захисник і любитель природи)

- Що він зробив?

- А як ви зустрічаєте птахів?

Про кого говорять «майстер на всі руки»? (про того, хто вміє все робити)

Можна сказати  «золоті» (умілі) руки у того, хто зробив шпаківню.

-А які руки у вас?

6)Розвиток мовлення

Бесіда про роботу,  яку матерям доводиться виконувати по господарству. Діти називають різні види домашньої праці, розповідають, що вони вже вміють робити і як допомагають матерям.
7)Фізкультхвилинка

-  Давайте виконаємо фізкультхвилинку

П’ять пальчиків ми маємо
І так їх називаємо:
Мізинчик — скромний, чемний,
А поруч — безіменний.
Середній — то найвищий,
А вказівний — той нижчий.
Великий палець — п’ятий,
Не можемо не знати.
Всі пальчики ми знаємо,
Їх пестим, доглядаємо.
Вони ж потрібні нам таки —
Найкращі з них помічники.

— Назвіть кожний пальчик і покажіть його у себе на руці.

Музична фізкультхвилинка

8)Вправа «Передбачення»

— Сьогодні ми поговоримо про видатного українського письменника М.Коцюбинського. Народився письменник у місті Вінниці. Мама Михайликові любила співати народні пісні, розповідати казки, бувальщини. Десятирічним хлопчик уже сам складав пісні і навіть почав писати перші прозові твори.

  • Оповідання, яке ми будемо сьогодні читати називається «Десять робітників».

— Роздивіться ілюстрацію до тексту «Десять робітників».
— Що зображено на малюнку? Як ви думаєте, про кого піде мова? Якою зображена жінка?

9)Словникова робота

а)Читання слів у стовпчику

дивлюсь        слухаються

одягнені        допомагають

зварений       робітники

встигаєте      засміялася

10)Слухання оповідання М.Коцюбинського «Десять робітників»

— Хто побував у гостях у жінки? (Той, хто розповів цю історію, тобто автор).

-Покажіть, хто ці десять робітників, про яких розповів нам М.Коцюбинський?
Лексичний аналіз мови художнього твору (словникова робота).
а) Виявлення слів, вжитих у переносному значенні. Пояснення вчителем значення цих висловів.
Десять робітників — десять пальців;
вони мене слухають — виконують потрібну роботу;
один одному допомагають — працюють гуртом злагоджено
Вправа «Дощик»

- Світить сонечко, повіває легенький вітерець;

- повіяв сильніший вітер;

- насунула чорна хмара, почалася злива;

- повіває легенький вітерець, виглянуло сонечко.

- Чи сподобалось вам оповідання? Чим саме?

Читання «ланцюжком».

  • Хто кращий читець?

Бесіда за змістом
— Хто автор тексту «Десять робітників»?
— До кого зайшов автор тексту в гості?
— Чи був порядок у хаті господині?
— Про що запитав Одарку гість?
— Що відповіла жінка?
— Що це були за десять робітників?
Колективне читання-аналіз речень тексту.
— Прочитайте окличні речення.
— Прочитайте питальні речення.

  • Які почуття передає автор у творі? (здивування, радість,щастя ,захоплення, задоволення)

Гра «Бджілка»

Розвиток діалогічного мовлення(з допомогою вчителя за варіантами)

Читання тексту за особами(дві особи  - оповідач і Одарка)

  • Що здивувало чоловіка у хаті Одарки?
  • Що відповіла Одарка на запитання чоловіка?

V.Узагальнення й систематизація знань

Вправа «Асоціативний кущ»

Одарка(яка?) – охайна, весела, старанна, добра, трудолюбива, працьовита.

Руки (які?) – працьовиті, роботящі, здібні, умілі, завзяті, «золоті»

— Як ставляться до працьовитих людей?

Робота в парах. Гра «Наповни свою скарбничку»

— Згадайте прислів’я, які ще раз довели б, що без труда нема плода.
• Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
• Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.
• Зробив діло — гуляй сміло.(читання на одному диханні)
• Що посієш, те й пожнеш.
• Ледачого всі обминають, а роботящого шанобливо вітають.

  Не лінись, а за діло берись.

Читання вірша І.Січовика «Руки»

  • Зростайте і ви, наші любі першокласники, працьовитими. Вмійте поважати свою працю і працю своїх товаришів

IV. Підсумок уроку

Бесіда
— Про що читали текст?
— Чи сподобалось вам оповідання? Чим саме?

— Чи допомагають вам ваші десять робітників?
— Чи завжди у вас все прибрано, виконано гарно й охайно?
— Пам’ятайте, що руки не будуть працювати, якщо ви того не захочете.

Інтелектуальна гра «Закінчи речення»

  • Сьогодні урок навчив мене…
  • Прочитане оповідання спонукало мене задуматись…
  • Найцікавішим на уроці для мене було…

Зараз дзвоник пролунає,

Час перерви настає.

І усім вам по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!

Етична хвилинка

Закрийте оченята. Наповніть свої сердечка роже­вим промінчиком любові та ніжності. Тепло вашого сердечка відчуйте у своїх долоньках. Відкрийте очі. Нехай тепло і доброта ваших сердець не затримуються у ваших долоньках. Передайте їх іншим людям, зна­йомим і незнайомим.

 

 Гра «Додай три букви».
Учитель може допомагати дітям відгадати слова, наводячи найпростіші пояснення до їхніх лексичних значень:
• перша страва;
• багато людей, які зібралися разом на майдані;
• молодий хлопець;
• ознака молодого хлопця;
• маленький хлопчик, який виконує на кораблі обов’язки матроса;
• ім’я дівчинки;
• ім’я хлопчика.

797

  • Які слова пишуться з великої букви?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://i1.x8.net/T/ONyw_big.jpg?1348721937

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
31 липня 2018
Переглядів
2312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку