Конспект уроку читання
для учнів 4 класу
Тема : «Мала людина зростає, щоб стати дорослим, доросла зростає духовно, щоб бути Людиною на землі. Українська народна казка «Ячмінь».
Мета: формування предметних компетентностей:
вчити дітей виразному читанню; усвідомлювати зміст прочитаного; аналізувати та узагальнювати отриману інформацію; працювати в групах, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету , яку ставить учитель, відповідно до неї планувати, моделювати і виконувати необхідні дії, вміти висловлювати оціночні судження;
комунікативної: володіти позитивними навичками спілкування, розвивати творчу уяву, образне та критичне ставлення до оточуючих;
загальнокультурної: дотримувати норм мовленнєвої культури.
Обладнання: українська народна казка « Ячмінь », картки для роботи в групах, дерево очікувань, дерево результатів, складові таблиці.
Хід уроку :
І Орг. момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
― Любі діти – чуйні, милі,
Знаю всі ви дуже щирі,
На уроці ви старайтесь,
Знань корисних набирайтесь.
То ж давайте подивимось, що ми з собою візьмемо на урок?
( Діти вибирають із певної кількості слів, написаних на картках, потрібні прикріплюють до дошки )
( На дошці прикріплено два дерева ).
― Діти у кожного з вас на парті є яблуневий цвіт. Напишіть на ньому що ви чекаєте від уроку, та прикріпіть на перше дерево.
ІІІ Оголошення теми й мети уроку
Назвіть будь ласка якості характеру « Людини » з великої букви
( Добра, людяна, щира, вдячна, гуманна, чуйна, ввічлива, привітна )
― Подумайте чи є у вашому характері ці якості ?
― Чи добре бути такою людиною?
― Тож тема нашого уроку : «Мала людина зростає, щоб стати дорослим, доросла зростає духовно, щоб бути Людиною на землі.»
― Ми читатимемо українську народну казку « Ячмінь » ст. 153 Абетка Моральності А. Мовчун, Л. Мовчун.
ІV Розчитування.
- Але спочатку виконаємо такі завдання:
― Читання складової таблиці
― Читання речення різною інтонацією
«Я — гарна людина.»
― Поясніть будь ласка значення слова «гарна».
V Робота над текстом.
1. Словникова
― Перед тим, як розпочати читання казки, зверніть увагу на дошку прочитайте слова:
вбого
подорожні
вдосвіта
засік
дорід
― Значення, яких слів ви можете пояснити?
Вбогий — який живе в нестатках, бідності.
Подорожні — люди, які їдуть, або пересуваються пішки, звичайно кудись далеко, поза межі місця перебування.
Вдосвіта — дуже рано.
Засік — схованка, куток.
Дорід — урожай.
2. Читання казки «Ячмінь»
Інтерактивна технологія «Шерлок Холмс»
Спробуйте швидко прочитати текст і скласти до нього якнайбільше запитань, не користуючись самим текстом. Питання мають охопити весь матеріал і врахувати найменші дрібниці.
3.Інтерактивна технологія «Акторська майстерність» .
― Читання в особах;
― Відтворення тексту в рольовій грі.
4.Робота в групах. «Збагачуйся народною мудрістю».
(Кожна група отримує конверти з картками, на яких надруковані слова із прислів’їв та приказок).
― Вам потрібно слова вишикувати в певному порядку, щоб утворилися речення.
Доброму чоловіку продовж, Боже, віку.
Так треба жити, щоб нікому зла не чинити.
Щирому і Бог помагає.
Як ви розумієте зміст цих речень?
Які ще прислів’я ви знаєте, що відповідають темі нашого уроку?
VІ Підсумок уроку.
― Чи сподобались вам головні герої казки?
― Чи хотіли б ви бути на них схожі?
― Чи справдилися ваші очікування?
― Чого ви навчилися на уроці?
― Що б ви змінили на уроці?
VІІ Самооцінювання.
У кожного з вас на парті лежать яблука червоного, жовтого та зеленого кольорів. Це колір високого, достатнього та середнього рівнів. Спробуйте оцінити себе. Виберіть яблучка того кольору, на якому рівні ви сьогодні працювали, напишіть на ньому своє прізвище і прикріпіть на друге дерево.
VIII Домашнє завдання.
1. Завдання середнього рівня.
Виразно читати казку «Ячмінь», вміти ставити запитання та давати відповіді на них.
2.Завдання достатнього рівня.
Читати казку в особах. Дати характеристику головним героям.
3.Завдання високого рівня.
Скласти власну казку, яка відповідала б нашій темі.
Відтворити її в рольовій грі.