Конспект уроку з навчання грамоти у 1 класі.
Розробила - Михайловська О.В.
Тема.Закріплення знань про літеру Цц («це»), звуки ( ц), (ц`).
Мета. Закріпити знання учнів про звукові значення букви Ц. удосконалювати вміння робити звуко-буквенний аналіз слів. Вправляти вміння писати літеру Цц у словах і реченнях. Розвивати зв`язне мовлення учнів, увагу, пам`ять, збагачувати словниковий запас учнів.
Обладнання: конверт з листом, квітка –семицвітка, таблиці складів і слів, картки для гри.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти.
Руку гарно піднімати,
Чітко, в лад відповідати.
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
- Діти, хто з вас готовий так працювати на уроці? (Діти піднімають руки.)
Тож гаразд, часу не гаймо,
І урок вже починаймо.
- Діти ,сьогодні я прийшла до класу ,і на столі побачила листа,який надійшов саме вам,учням 1 класу. (Відкриваю конверт і зачитую листа)
- Доброго дня, любі діти! Я Квітка-Семицвітка запрошую вас зі мною навчатися і грати. Для цього ви повинні відривати по одній пелюстці і виконувати мої завдання.За правильні і чіткі відповіді я подарую вам маленькі квіточки.
(Закріплюю квітку на дошці)
II. Актуалізація опорних знань
- Розпочнемо працювати, але спершу треба ротики підготувати.
1. Артикуляційні вправи
Вітер полем швидко мчить – у – у – у
В саду листя шелестить – ш – ш – ш
Гуска у дворі сичить – с – с – с
Левеня мале ричить – р – р – р
2. Чистомовка
Є у мене олівці – ці-ці-ці,
Їх тримаю у руці –ці-ці-ці.
Ось червоний олівець – ець-ець-ець,
Ним малюю промінець – ець-ець-ець.
А ось сині олівці – ці-ці-ці,
Пишуть хвильки по ріці – ці-ці-ці.
І радіють в нас серця – ця-ця-ця,
Бо красива зима ця – ця-ця-ця.
Виконання завдань від Квітки:
- Учні знаходять в класі і зривають пелюстки з Квітки-Семицвітки. Читають і виконують завдання,записані на кожній пелюстці. За кожну правильну відповідь учні отримують від Квітки-Семицвітки подарунок, маленькі квіточки.
1 пелюстка –червона. Зі мною будете грати,знання закріпляти.
Яку букву ми з вами вивчали на попередньому уроці?
Які звуки вона позначає?
Назвіть слова,в яких зустрічаються ці звуки.
Молодці діти! Завдання з червоної пелюстки ви виконали. Хто правильно відповідав, той отримує від Квітки-Семицвітки нагороди,маленькі квіточки.
2 пелюстка- жовта Все вивчене пригадай, і слова підбирай.
Гра “СКЛАДИ СЛОВО” (жовта пелюстка)
кроко па
мав дик
ведме ка
біл дил
3 пелюстка – синя. Встав літеру – утвори назву тварин
Стрибав зайчик по росі,
Згубив у словах букви ці.
Ви ж йому допоможіть –
Назви тварин утворіть
Соба- ка
Сл – н
З – йчик
С – бака
Л – сиця
Пів - нь
Кі-ка
4 пелюстка- фіолетова. Відгадай загадки і плесни в долоні на відгадки.
Я страшенний боягуз,
Всіх на світі я боюсь.
В полі, лісі навкруги
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах,
Моркву, ріпу, буряки.
Відгадайте — хто такий? (Заєць)
Високо стоїть,
Одне око має,
Всюди заглядає.(Сонце)
Сидить бабуся
Не в одному кожусі,
Хто її роздягає,
Той сльози проливає. (Цибуля)
В розмальованій хустині,
Солоденька всередині.
Коли нею почастують,
Діти тішаться, ласують. (Цукерка).
Солодкий, як мед,
Білий, як сніг
У пошані у всіх;
До рота попав, там і пропав. (Цукор).
– Ще одну гру нам запропонувала Квітка-Семицвітка.
5 пелюстка- зелена.Утворіть слова та обведіть їх.
(Ц,у,к, о, р ц, а, п,м,і,с,я,ц,ь п, т, и, ц`, а с, о, н, ц, е м`, і, с, ц, е )
6 пелюстка- помаранчева. Ця пелюстка ожила і фізкультхвилинку з нами почала.
Фізкультхвилинка.
7 пелюстка всіх дітей зібрала і цікавинки про пелюсток розказала.
Перша пелюсточко, ти відірвись, високо в небо до хмар підіймись.
Друга пелюсточко, не відставай! Сонечку ясному привіт передай.
Третя пелюстко, а ти – швидко як пташка у небо лети.
А четверта – повернись і до нас всіх посміхнись.
П`ята щось засумувала і на землю тихо впала.
Шоста очі зажмурила, рученятами закрила.
Ну а сьома пострибала,всіх за парти поскликала.
І відкрити Букварики Вам побажала!
Робота з Букварем.
IV. Підсумок уроку
-Наш урок підходить до кінця, пелюсток вже нема!
-Квітко-Семицвітко, прощавай, лети.
Пелюстки чарівні ти подарувала,
Грою зацікавила,знань усім додала.
-Молодці,діти, ви гарно працювали на уроці.
А зараз розмалюйте ті пелюстки, за допомогою яких ви дізналися цікаве та нове для себе.