Тема: «День Моря». Конспект уроку «Я досліджую світ», чи для позакласної роботи. 4 клас, інтелектуальні порушення
Мета: поглибити знання учнів про море, морських жителів, розширити уявлення про властивості морської води, значення морських тварин в екосистемі; пояснити негативний вплив забруднення вод морів та океанів для існування людства та всієї планети Земля; вчити учнів бережному, економному ставленню до води; збагачувати активний словник учнів; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання і матеріали: презентація «Море», аудіо-, відео супровід, роздатковий матеріал, декорації моря, ширма, костюми, контейнер з кінетичним піском синього кольору, пластмасові фігурки мешканців моря, мушлі, ракушки.
Очікувані результати.
Знання про:
- роль води у житті людини;
- значення морів і океанів в екосистемі планети;
- морських жителів;
- необхідність охорони водного середовища.
Тип уроку: урок-спектакль, гра, засвоєння нових знань, комбінований
Хід уроку
І. Організація класу.
- Доброго ранку, діти! сьогодні ви йшли до школи. Чи звернули ви увагу, як змінюється природа навколо?
-
Відповіді дітей…
-
А чому відбуваються такі зміни у природі?
-
Відповіді дітей: бо настала осінь
-
А що таке осінь?Які осінні місяці ви знаєте?
-
Відповіді дітей: Осінь, це пора року, яка починається, коли закінчується літо. Осінь має три місяці: вересень, жовтень, листопад (робота біля дошки)
-
А які ознаки осені вам відомі?
-
Відповіді дітей біля дошки (плакат «Календар природи»)
-
А який сьогодні день тижня та число?
-
Відповіді дітей (робота біля дошки)
-
Отже, зараз осінь! Сьогодні четвер, 30 вересня. А що сьогодні за день, хто знає?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Лунає шум моря (презентація закрита (відеоролик), лише звук. Діти мають зрозуміти і сказати, що вони чують)
-
Що ви чуєте? Послухайте уважно і скажіть: що це за шум?
-
Відповіді дітей…
-
Так, дітки, це «голос» моря (відкривається відеоролик). Ми, люди, говоримо, а море – шумить. Хто покаже, як шумить море?
-
Учні відображають шум моря.
-
Молодці. А чому, як ви гадаєте, саме сьогодні ми говоримо про море?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Саме сьогодні, у цей чудовий вересневий день, ми відзначаємо Всесвітній День Моря. Тому ми будемо говорити про море, океани, морських мешканців.
-
Що ж таке море?
-
Відповіді дітей: море – це вода
-
Так, правильно. Море – це водний простір. А чи багато морів і океанів існує на нашій планеті
-
Відповіді учнів (робота біля дошки з картою світу)
-
Підсумуємо ваші відповіді, отже: все, що ви бачите на карті синього кольору, це – вода:річки, моря, океани. Води набагато більше ніж суші. На землі (на суші) хто живе?
-
Відповіді учнів – тварини, рослини, люди.
-
А чи є життя у воді, як ви гадаєте? Давайте зараз подивимося.
Відеоролик «Море. Жителі моря» 2 хв.
ІV. 1. Гра - вистава.
-
Які мешканці вам сподобалися найбільше? Словникова робота
-
Давайте спробуємо уявити себе морськими тваринами і поплавати в імпровізованому морі!
Ширма-море. Діти-рибки. Презентація себе: хто я? (хто як плаває/ходить):
-
Я рибка Клоун - веселун, кого захочу, того й розвеселю (Степан);
-
Я Зіронька морська, красива, чепурна (Альбіна);
-
Я Акула – Баракуда (Назар);
-
Я рибка Королівська Грамма (Віка);
-
Ми Дельфіни (Софія, Євген);
-
Я – красень Скат (Діма);
-
А я – Медузка (Влад і Ваня);
-
Я – Краб (Євгеній);
-
Я Восьминіжка, я мала, зберу до гурту вас сама (Ліза).
Танок: «Рибка в морі плаває, ось так!»
-
Які красиві і веселі у нас морські тваринки. - Рибки, розкажіть, а яке у вас море?
-
Відповіді дітей-рибок: велике, глибоке, сине, солоне…. (словникова робота)
2. Гра – знайди мене
-
Дякую! Ви молодці. А зараз я пропоную вам погратися. Перед вами море, а в морі заховалися його мешканці, хто кого «спіймає», той про нього і розповість.
(контейнер з кінетичним піском синього кольору, пластмасові фігурки мешканців моря).
Інструкція: кожна дитина по черзі підходить до контейнеру, занурює руку в імпровізоване море, знаходить на дотик фігурку, дістає її і розповідає за планом:
-
Хто/що це? (рибка, краб, водорості…);
-
Як/де живе (у товщі води, на дні..);
-
Чим харчується?
-
Як пересувається? Продемонструй! (рибка – плаває, краб ходить боком…)
Добре погралися! Вам сподобалося? А зараз ми подивимося, як рухаються наші Медузки. Вони там затанцюють під пісеньку «Медузки», а ми їм допоможемо.
Танок: «Медузки».
V. Узагальнення.
-
Дітки, сьогодні ми говорили про що?
-
Відповіді дітей… (про море)
-
Ми дізналися, що море, це не просто вода. У морі живуть його мешканці – морські тваринки. Море – це їх будинок, місце де вони плавають, проводять своє життя. То як ви гадаєте, яким має бути море?
-
Відповіді дітей (чистим, блакитним…)
-
Вірно, не можна забруднювати водне середовище річок, морів, океанів. Необхідно дотримуватися правил захисту тварин і рослин, берегти природу. Бо природа, це і є наше життя.
Танок: «На морі відпочиваю» - дискотека рибок
СЛОВНИК
МОРЕ
ХВИЛЯ
РИБА
СКАТ
КРАБ
АКУЛА
МЕДУЗА
ДЕЛЬФІН
ВОДОРОСТІ
ВОСЬМИНІГ
МОРСЬКА ЗІРКА