Конспект уроку "Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження"

Про матеріал
Конспект уроку із зарубіжної літератури за повістю Ч.Діккенса "Різдвяна пісня в прозі" з використанням колеса вчинків, хмари слів, асоціативного куща, групової роботи в створенні проекту
Перегляд файлу

Тема: Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження

Мета:

- простежити динаміку образу Скруджа, визначити причини його духовного переродження;

  •  розвивати вміння
  • висловлювати свою думку з приводу прочитаного,
  • підтверджувати свою думку цитатами з тексту,
  • характеризувати образ головного героя;
  • розвивати творчі здібності учнів;
  • розвивати образне та асоціативне мислення учнів,уміння робити висновки;
  • формувати в учнів
  • розуміння того, що гроші – не найголовніше у житті людини,
  • виховувати морально-вольові якості школярів (доброту, щирість, щедрість, людяність).
  • прагнення шанувати традиції та звичаї, бажання викорінювати злість, скнарість, грубість, егоїстичність.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація,

ілюстрації до твору, ПК.

Епіграф:                                              Не гроші роблять людину щасливою, а людяність.

Ч. Діккенс

 

Хід уроку:

I.Організаційний момент. Підготовка до теми уроку

     Перегляд кадрів з мультфільму про Скруджа Макдака.

Як ці кадри пов’язані з твором, який ми зараз з вами вивчаємо?

Що об’єднує цих двох персонажів-Скруджів?

 

II.Визначення теми, мети уроку

 Робота з хмарою слів. 

- Перегляньте слова, прокоментуйте їх, як пов’язані з текстом «Різдвяна пісня в прозі»?

 -Виберіть слова на першому плані, назвіть. Саме вони і стануть складовими теми нашого уроку.

-Запишіть тему уроку

 Словникова робота. Робота з інтернетом

- Знайдіть значення слів «динаміка», «деградація», «переродження»

 

III.Опрацювання теми уроку

 1.Колесо вчинків

Скрудж на початку твору. Давайте підсумуємо те, що ми дізнались про Скруджа на початку твору.

Який він? Які вчинки робить? Запишіть на дошці навколо портрету Скруджа.

           Чкщо ми змінимо порядок розташування цих вчинків щось зміниться в характеристиці Скруджа як людини?

 

Зачитайте опис Скруджа з тексту.

Яким він зображений на картинці? Який вигляд обличчя?

Подивіться на цей ланцюг. Який зазвичай ланцюг за вагою? Чому саме його може носити  Скрудж після смерті?

   (кожна ланка – це погана справа, вчинок, а їх у житті Скруджа було багато).

Подумайте, чи почали ви збирати свій ланцюг? Чи є вже у вас погані вчинки?

 

 2. Складання асоціативного куща

 Ми з’ясували, що Скрудж не любив Різдво. А які ж у нас асоціації з цим словом?

Р – радість, рідні, радощі

І - ігри

З - зима

Д  - дарунки, добро, дива

В  - веселощі

О  - очікування

 Бесіда

  • Чи було щось з цього в житті Скруджа? Чому? (він сам позбавив себе цих радощів, відмовився від рідних, коханої, друзів заради грошей, бізнесу)
  • Що було найважливіше для Скруджа у житті? (гроші)
  • Чого не можна купити за гроші?(здоров’я, друзів, рідних, любов, знання)

 

 3. Групова робота. Створення проекту «Емоції та почуття Скруджа»

3 групи. Кожна група отримує пазли, з яких потрібно скласти картинку (те, що найбільше вразило Скруджа під час кожної подорожі). Навколо неї слід записати ті почуття, емоції, які відчуває Скрудж під час подорожі з кожним духом.

  • Скрудж покинутий в школі на Різдво
  • Тайні Тім з батьком
  • Могила Скруджа

Потім кожна група захищає свій проект, пояснює що змальовано на картинці, чому, які емоції, почуття були у Скруджа під час кожної подорожі.

 

Отже, холодний, байдужий Скрудж під час подорожі з духами Різдва отримав такий сплеск вражень, якого не мав багато років.

  • Як ви думаєте, яка подорож, який дух найбільше вразив Скруджа? Чому?

Духи показали Скруджу ті цінності в житті, від яких він відмовився.

  • З якими почуттями він зустрічав кожного духа? Чому боявся?

 

4. Арт-терапевтична вправа «Я - мрію»

І ось настав ранок Різдва. Послухайте «Щедрик» англ.мовою. Закрийте очі та помрійте, як би ви хотіли провести це свято.

 Колесо вчинків

Скрудж наприкінці твору проводить Різдво зовсім не так як звик. Наведіть приклади того, що він змінився. Які вчинки про це свідчать?

 Запишіть їх навколо зображення нового Скруджа.  Якщо ми змінимо їх розташування, щось зміниться в характеристиці Скруджа?

 

Як тепер виглядає Скрудж? Яке в нього обличчя?

Самотній  - Є друзі

 

    Хочу біля образу зміненого Скруджа помістити сніжинку. Яка вона за вагою?

Що легше чи важче робити – погані чи добрі вчинки? Як себе тоді відчуваєш?

 

      Ланцюг-Сніжинка – ваш вибір

 

Уявіть, що третій дух не з’явився. Чи змінився б Скрудж?

Чи може у реальному житті людина так змінитися?

 

 5. Робота з прислів’ями про добро. Поєднайте слова в прислів’я

 

Хочеш собі добра, не роби нікому зла

Хто не робить добре людям, той і сам себе не любить.

Часок у добрі побудеш — все горе забудеш.

 

III. Підсумок уроку

 

 Рефлексія

Чому у вас на партах пряничні чоловічки? Пряничні чоловічки - це кулінарний символ католицького Різдва, яким навіть прикрашають ялинки, хтось знає цього персонажа з мультфільму "Шрек",  і навіть у Книзі рекордів Гіннеса пряникові чоловічки залишили свій слід. А також пряниковий чоловічок - це брат більше близької нам Колобка. Пряникові чоловічки смачні, веселі, цікаві. Їх можна з'їсти, а чи можна зберегти як сувенір.

 

Запишіть на них, якою ви хочете стати людиною в майбутньому, щоб вас не спіткала доля Скруджа

 

IV. Домашня робота

На наступний урок: написати листа головному герою;

 

 

Хочеш

собі добра, не роби нікому зла

Хто не робить добре людям, той і сам себе не любить.

Часок            у добрі побудеш — все горе забудеш.

Складіть з пазлів  картинку.  Навколо неї слід записати ті почуття, емоції, які відчуває Скрудж під час подорожі з певним  духом.

Потім групі  потрібно  захистити   свій проект, пояснивши  що змальовано на картинці, чому, які емоції, почуття були у Скруджа під час подорожі з духом.

 

 

Складіть з пазлів  картинку.  Навколо неї слід записати ті почуття, емоції, які відчуває Скрудж під час подорожі з певним  духом.

Потім групі  потрібно  захистити   свій проект, пояснивши  що змальовано на картинці, чому, які емоції, почуття були у Скруджа під час подорожі з духом

 

 

Складіть з пазлів  картинку.  Навколо неї слід записати ті почуття, емоції, які відчуває Скрудж під час подорожі з певним  духом.

Потім групі  потрібно  захистити   свій проект, пояснивши  що змальовано на картинці, чому, які емоції, почуття були у Скруджа під час подорожі з духом

docx
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
1992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку