Конспект уроку дизайн і технології у 2 класі "Виготовлення квітки за зразком чи власним задумом."

Про матеріал
Поглибити поняття про розмаїття форм і пропорційні особливості будови квітів; удосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння передавати форму на основі перегляду творів декоративно-прикладного мистецтва; розвивати відчуття гармонії у процесі попереднього перероблення форм реальних у декоративні; сприяти формуванню і розумінню краси декоративно-прикладного мистецтва.
Перегляд файлу

Тема: Виготовлення квітки за зразком чи власним задумом.

Мета. Поглибити поняття про розмаїття форм і пропорційні особливості будови квітів; удосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння передавати форму на основі перегляду творів декоративно-прикладного мистецтва; розвивати відчуття гармонії у процесі попереднього перероблення форм реальних у декоративні; сприяти формуванню  і розумінню краси декоративно-прикладного мистецтва.

Завдання до уроку. Виготовити рельєф; удосконалювати навички роботи з пластиліном.

Обладнання. Таблиці ; пластилін, стеки, дощечка для ліплення, серветка, фарби, пензлі, склянка з водою, П.Чайковський «Вальс цветов» , твори В. Сухомлинського

Тип уроку: інтегрований урок

Техніка виконання. Рельєф.

Епіграф до уроку. Умілому всяка робота легка.

Хід уроку

 

  1. Організаційна частина
  2. Сприймання та аналіз естетичної дійсності та творів образотворчого
    мистецтва
  • У нас сьогодні урок художньої праці і ми продовжимо працювати над темою попереднього уроку.  Давайте  пригадаємо  ,  про що ж ми  вели мову на попередньому уроці. А допоможе нам в цьому цікава гра , яка називається « Мікрофон»
  1. Навчально - пізнавальна та творча діяльність учнів.
  • Тема нашого сьогоднішнього уроку : « Рельєфна композиція…» А яка саме ви зможете дізнатися погравши зі мною ще дну гру , яка називається  «Злови риму»

           Вам потрібно доповнити вірш потрібними римами - назвами квітів .

І тільки тоді ви зможете прочитати назву нашої композиції, яка буде вплетена у квітковий віночок.

1. Гра «Злови риму»

Не забудь, будь ласка, друже,

У вінку найперша - ... (ружа).

Друга квітка теж не зайва,

 Друга квітка зветься ... (мальва).

Щоб була гармонія –

Третя в нас ... (півонія).

А барвінка попередник

 У вінку, - то наш ... (безсмертник).

 Як перлина між перлинок

То між квітами .. .(барвінок).

Цвіт квітневий, цвіт травневий,

 Цвіт весняний, цвіт ...(вишневий).

 Як згадав ти цвіт вишневий

-Не забудь і ...(яблуневий).

Цвіт самої України –

Це звичайно цвіт ...

( калини).

 Ось на небо схожа трошки,

До вікна прийшла ... (волошка).

Не останній він за змістом,

Зелененький наш ... (любисток).

Плести я віночок вмію Зараз черга ... (деревію).

А чого ж у вінку три жмені?

Ну звичайно - лише (хмелю).

- Тож давайте  разом прочитаємо тему нашого сьогоднішнього уроку…

- А епіграфом нашого сьогоднішнього уроку будуть такі слова :

 « Умілому всяка робота легка»

 2. Розповідь з елементами бесіди

Квіти не лише милують зір своєю красою, чарівністю, вони пробуджують у людей найкращі почуття: ніжність, доброту, душевне тепло. Ось чому з давніх-давен в знак вияву щирої любові і пошани люди дарують насамперед, квіти.

Квіти - постійні супутники нашого життя. Вони на клумбах, у кімнаті, вазонах.   Вони   на   вишиваних   рушниках,   скатертинах,   на   нашому

національному одязі.

Письменники, художники, музиканти різними виразними засобами створюють свої твори, оспівуючи красу квітів

  3.Перегляд демонстраційного матеріалу - творчість К. Білокур

(коротенька біографія , розгляд картин)

  4. Продовження бесіди

  • Сьогодні у нас на уроці будуть працювати три групки :
  • - Фантазери.
  • - Обдаровані пальчики.
  • - Пензлик веселка рик.
  • - Перш ніж розпочати нашу практичну роботу , давайте пригадаємо правила техніки та культури праці.

 5. Правила техніки безпеки та культури праці

  1. Не розмахувати стеками, щоб не поранитись.
  2. Ліпити тільки на підкладній дощечці.
  3. Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.
  4. Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.
  1. Поетапне створення рельєфу. Практична  робота учнів.

 1 . Алгоритм - послідовність виконання рельєфу:

  • Спочатку слід визначити, яку композицію ви хочете зліпити.
  • Виготовляємо окремо кожну пелюсточку .
  • Приєднуємо до основи квіти та листочки.

- Покриваємо готовий виріб білою фарбою.

  • Наносимо кольоровий малюнок

2. Фізкультхвилинка

(під музику Чайковського «Пори року»)

 

3.Динамічна пауза

Поспішайте,любі діти,

 Вибирайте гарні квіти!

Ви побачите в саду:

 Мак, майорці, резеду,

Чорнобривці

І калинові квітки.

 А в долині, а в долині –

Там дзвіночки ясно - сині

 І кульбабки на горбі.

 Що ти вибереш собі?

 

4. В школу всі прийшли ви вчитись,      Постарайтесь не лінитись

 І до праці всі мерщій,

Здолайте труднощі усі!

- А щоб краще вам працювалося для вас звучить аудіо запис – Чайковський «Вальс квітів»

5.Ліплення композиції.

6. Розфарбовування композиції білою фарбою.

- А зараз ми з вами відпочинемо і перенесемося в чарівний світ казки.

Допоможуть нам у цьому наші казкові герої , які завітали до нас.

(інсценізація казки учнями)

7.Прослуховування та аналіз казки В. Сухомлинського

Серед ночі розпустилася Квітка троянди. Стрепенулася й прошепотіла:

 Уже світає. Треба показатися Сонцю в усій красі. На нас, на пурпурові наші пелюстки дивитиметься увесь світ.

Пелюстки затремтіли. Прим'ята пелюсточка випрямилася. На пурпурне тло впала краплина роси, здригнулася й теж стала пурпуровою, заграла переливами пурпурових барв

 Дивіться,— сказала Квітка пелюсткам,— навіть небо на сході стає пурпуровим. Це від нашої краси. Увесь світ буде пурпуровим.

 

І Квітка застигла в чеканні. Та пурпурове небо блідло, червоніло, потім стало рожево-блакитним.

Квітка троянди здивовано озирнулася. Вона побачила зелене дерево, а на ньому — білу свічку.

  •      Ти хто? — запитала Квітка.
  •      Я — каштан. Квітка каштана.
  •         А чого ти не пурпурова? Чому ти біла, небо — блакитне, дерево — зелене?

   Якби в світі все було однакове, не було б краси,— відповіла Квітка каштана.

  •                  Діти , то якби в світі все було однакове , було б гарно ?
  •                  Тож давайте пригадаємо, яке символічне значення мали кольори. (Червоний - молодість, кохання; синій - сум, журба; оранжевий - осінь; рожевий - весна, радість).
  •                  Тож я маю надію , що ви свої композиції розфарбуєте правильно , використовуючи максимум різних кольорів, і ваші квіти оживуть сяючи різними барвами . А під час розфарбовування подумайте про назву своїх композицій  і про захист їх . Розкажіть , що ви знаєте цікавого про ті квіти , які зобразили ви в своїх роботах.

8. Розфарбовування композицій.

  1.                Прибирання робочих місць
  2.    Аналіз та оцінювання учнівських робіт

1.Аналіз учнівських робіт.

Демонстрування дитячих виробів.

2.Підсумок уроку. Рефлексія

  • Що ми сьогодні виконували з пластиліну?
  • Що нового дізналися?

  Всі ви, діти - молодці,

Гарно працювали!

Уже дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати

Треба йти відпочивати!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
1497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку