19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Конспект уроку для 1-го кл."Правило знаходження невідомого доданка. Розв’язання задач на знаходження невідомого доданка."

Про матеріал

Тема. Правило знаходження невідомого доданка. Розв'язання задач на знаходження невідомого доданка.

Мета. Ознайомити учнів з правилом знаходження невідомого доданка;вчити розв'язувати задачі на знаходження невідомого доданка; з'ясувати залежність суми від зміни одного доданка; розвивати математичне мовлення;виховувати культуру письма,інтерес до навчання.

Обладнання. Лічильний матеріал; цифрові віяла; схема до задачі; запис для фізкультхвилинки; малюнки Білосніжки і семи гномів.

Тип уроку. Урок-казка.

Хід уроку.

І.Організаційний момент.

В класі гості в нас зібрались

З ними дружно привітались

Учень:Любі гості – вчителі,

Низький уклін вам до землі!

Дуже раді вас вітати,

Щастя, радості бажати!

Добре, що прийшли до нас –

У чудовий перший клас!

Пролунав для нас дзвінок - математики урок !
Прошу, діточки, сідайте і лічбу ви пригадайте.
(Учні сідають за парти)
Скільки сонечок на небі? (1)
Скільки лапок у жука? (6)
Скільки вікон має клас? (3)
Скільки парт стоїть у нас? (6 )
Скільки в класі школярів? (9)
А маленьких пустунів? (?)

Тож розпочинаємо нашу роботу.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

1. Мотивація навчальної діяльності.

СЛАЙД №.2

Отже,девіз уроку

Міркуємо – швидко,
Відповідаємо правильно,
Лічимо – точно,
Пишемо – гарно

Тож розпочинаємо нашу роботу.

СЛАЙД №3.

Діти, коли я сьогодні йшла до школи, то зустріла Казкаря, запросила його на урок. Він приніс нам казочку. Я знаю, що ви дуже любите слухати казки. А ще більше любите допомагати казковим героям у складних ситуаціях, у які вони часто потрапляють.Сьогодні ми з вами вирушимо у казку, головною героїнею якої є дівчинка, яка була подружкою гномів. Вам, звичайно, вона знайома, це ... (Білосніжка). (Звучить чарівна мелодія).

СЛАЙД №4.

Скажіть, будь ласка, повну назву цієї казки. («Білосніжка і семеро гномів»)

Тож сідайте зручненько, слухайте гарненько. СЛАЙД №5.

Зла мачуха, дізнавшись від чарівного дзеркала, що Білосніжка краща за неї, вирішила позбутися її. Вона наказала слузі, щоб той відвів дівчинку до лісу, прив'язав до дерева і залишив на обід голодним вовкам. Але слуга пожалів її і відпустив на волю. Довго блукала Білосніжка лісом, доки не натрапила на маленьку хатинку, де жили семеро гномів: 1.Стидунчик, 2. Задумчик, 3.Мудрунчик, 4. Чихунчик, 5.Веселунчик, 6.Буркотунчик, 7.Дрімунчик.

Вчитель.Діти,Білосніжка і гномики не ходили до школі. Вони не вміють ні рахувати.ні розв'язувати приклади і задачі. Ми допоможемо Білосніжці і гномикам в навчанні?

Діти. ТАК!

Вчитель:Білосніжка і гномики не просто хочуть у нас вчитись,а й прийшли до нас зі своїми завданнями.

  • 2.Усний рахунок.
  • СЛАЙД №7.

-Діти, гном Стидунчик(1) дуже соромно,хоче потрапити до своєї домівки ось цією цифровою доріжкою,але йому дуже соромно тому що рахувати не вміє-допоможемо гномику? У кого зелений колір кружечка-підійдіть до мене і пройдіть цифрову доріжку називаючи числа.У кого зелений-пройдіть доріжку через число. У кого зелені кружечки-ставайте на те число,яке я називатиму.

-Молодці! Стидунчик з вашою поміччю потрапить додому.

2.Допоможи Задумчикові(2).

СЛАЙД №8

Вчитель:Гномик Задумчик задумав побудувати цифри,але в нього нічого не виходить.Чи зможемо ми йому допомогти?(З ниток утворюємо цифри)

Вчитель:Задумчику дуже сподобались ваші цифри.

4.Робота з геометричним матеріалом.

СЛАЙД №9.

Вчитель:Мудрунчик(3) весь час любить щось придумувати і він вирішив побудувати геометричні фігури,але і в нього нічого не виходить,допоможемо Мудрунчику?Вмикаємо свої «планшети» і будуємо геометричні фігури.

4.Цікаві задачі.

СЛАЙД №10.

-Молодці, діти. Гном Чихунчик(4) приготував для вас цікаві задачі.(Показують на віялах)

СЛАЙД №11.

1.Ой,грибочки у гайочку

Під осикою стоять.

Три грибочки,два грибочки

Разом буде…(5)

СЛАЙД №12.

2. 5 метеликів літають

І на квіточки сідають.

Прилетів іще 1,

Сів на квіточку і він.

Полічи пошвидше всіх

Цих метеликів прудких. (6)

СЛАЙД №13.

3. Скачуть жабки: ква-ква-ква!

Ой, яка м”яка трава!

Тут – 5 жабок, а там – 2.

Скільки жабок на траві?(7)

-Дякуємо Чихунчику за такі цікаві задачі.

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

-Ось ми з вами допомогли нашим гномикам,а сьогодні у нас нова тема.

СЛАЙД №14

-Тема нашого уроку :Правило знаходження невідомого доданка.Розв'язання задач невідомого доданка.

Вправа « Надія» СЛАЙД №16

- -Що ви очікуєте від уроку?

-Продовжте речення « Я очікую…»

-Наприкінці уроку ми перевіримо, чи здійснилися ваші очікування.

Ми маємо:познайомитися з правилом знаходження невідомого доданка,а також навчитися розв'язувати задачі де невідомий доданок.

-Тож розпочинаємо нашу роботу.

ІV.Вивчення нового матеріалу.

-Пригадайте,будь ласка,як називають числа при додаванні?(Показую напис)

СДАЙД №17.

-Ой,щось вітер розгулявся. Як дме вітер?Вітер поніс із собою один із доданків.залишився один доданок і ума.Отже,нам потрібно взнати другий доданок.Слухайте уважно правило.

— Щоб знайти невідомий доданок, потрібно від суми відняти відомий доданок.(Повторюємо правило)

V. Розвиток математичних знань

1 Розв'язування задачі знаходження суми і невідомого доданка

Діти,гномик Веселунчик СДАЙД №18.зустрів наших друзів - це Равлика і Сонечко.Сьогодні вони не змогли прийти і передали Веселунчиком нам завдання-задачу.

СЛАЙД №19

Райдуга має 7 кольорів.3 з них теплі.Зі скількох холодних кольорів складається райдуга?

Ця задача на знаходження невідомого доданка. Нам відома сума-7 кольорів,вона складається з двох доданків.Один із них відомий-3 кольори,а другий потрібно знайти.Хто нагадає,як знайти невідомий доданок?

-Повторимо задачу.

-Скільки із скількох кольорів складається райдуга?

-Скільки теплих кольорів?

-Про що запитується в задачі?

-Чи можемо ми взнати зі скількох холодних кольорів складається райдуга?

-Якою дією?(-)(Показують)

7-3=4(коль.)

-Який висновок ми можемо зробити після виконання цього завдання?(Ми роз'язали задачу на знаходження невідомого доданка).

-І складну ж задачу нам підготували наші друзі.

-Діти, гном Веселунчик дуже задоволений вами і запрошує вас відпочити разом з ним.

2.Фізкультхвилинка.СЛАЙД №20-21

3.Робота з підручником.(Біля канторки)СЛАЙД №22.

— Розгляньте малюнок. Скільки всього зайців? Як ви дізналися? Скільки зайців на санчатах? Скільки зайців у кучугурі снігу? Складіть і розв'яжіть задачу за малюнком.

4.Завдання №4ст.64.(Софійка біля канторки)

5.Задача за коротким записом №2 ст.64.

5. Зорова гімнастика.СЛАЙД №23

6.Робота в зошитах(біля канторки)СЛАЙД №24

1. Розв'язування прикладів.

СЛАЙД №25

-Діти, а ось Білосніжка хоче зізнатися, що не вміє розв'язувати приклади. Покажіть їй, як ви вмієте це робити

(Робота в зошитах, с. 55, завдання 1).

-Молодці, діти. Я гадаю, що Білосніжка навчилася обчислювати приклади.

2.Робота в парах.

-Потрібно поставити знак-.або +.

3.Білосніжка пропонує нам розв'язати задачу.що розв'язується дією віднімання.(ст.55,завдання 4)

6.Фізкультхвилинка для рук.

V.Узагальнення і систематизація знань.

СЛАЙД №26

-Наш гном Дрімунчик задрімав. Ми його будити не будемо,а запросимо на наступний урок. А я вам хочу запропонувати гру «Веселий м'ячик”.

Гра «Веселий м'ячик»
Ти котись, веселий м'ячик,
Швидше, швидше по руках.
У кого лишився м'ячик,
Той розказує правила!

2. Робота над задачею.

СЛАЙД №22

-Діти,гном Буркотунчик постійно чимось незадоволений. Ось і зараз він ніяк не може розв'язати задачу, яку запропонувала йому Білосніжка.

Білосніжка. Буркотунчику, у мене було 9 цукерок, а 2 цукерка віддала Веселунчику. Скільки цукерок залишилося?

Вчитель. Діти, давайте допоможемо гномику. Повторіть умову задачі. Скажіть запитання задачі. Чи можемо ми відповісти на це запитання? Що для цього треба зробити?

(Запис розв'язання задачі і відповіді).

-Діти, подумайте і скажіть: скільки цукерок з'їла Білосніжка?

-Ой, яка солодкоїжка наша Білосніжка! А як ви вважаєте, чи корисно дітям їсти цукерки?

-А що потрібно їсти дітям, особливо взимку?

6.Розв'язання логічних задач.

Задачі на логіку.

1. Хто раніше допливе до берега — каченя чи курча?

2. У матусі є кіт Мурзик, донька Маша та цуценятко Тобік. Скільки дітей у матусі?

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

-Діти, наша подорож у казку закінчується.

-Скажіть,будь ласка,як взнати невідомий доданок?

-Яке завдання найбільше сподобалося?

-Оцініть свою роботу на уроці.

-Чи сподобався вам наш урок?

-Мені теж було приємно з вами працювати,але мене найбільше порадувало те,що ви гарно працювали і нічого не вимагали за свою працю.Один мудрець сказав: «Живи,добро звершай,та нагород за це не вимагай».Ви сьогодні допомагали Білосніжці і гномам, а допомога-це добро.Запам'ятайте такі слова: «Людина починається з добра!».

Перегляд файлу

Урок математики,1 клас.

Тема. Правило знаходження невідомого доданка. Розв’язання задач на знаходження невідомого доданка.

Мета. Ознайомити учнів з правилом знаходження невідомого доданка;вчити розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; з’ясувати залежність суми від зміни одного доданка; розвивати математичне мовлення;виховувати культуру письма,інтерес до навчання.

Обладнання. Лічильний матеріал; цифрові віяла; схема до задачі; запис для фізкультхвилинки; малюнки Білосніжки і семи гномів.

Тип уроку. Урок-казка.

Хід уроку.

І.Організаційний момент.

В класі гості в нас зібрались

З ними дружно привітались

Учень:Любі гості –  вчителі,

Низький уклін вам до землі!

Дуже раді вас вітати,

Щастя, радості бажати!

Добре, що прийшли до нас –

У чудовий перший клас!

Пролунав для нас дзвінок - математики урок !
Прошу, діточки, сідайте і лічбу ви пригадайте.
(Учні сідають за парти)
Скільки сонечок на небі? (1)
Скільки лапок у жука? (6)
Скільки вікон має клас? (3)
Скільки парт стоїть у нас? (6 )
Скільки в класі школярів? (9)
А маленьких пустунів? (?)

Тож розпочинаємо нашу роботу.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

1. Мотивація навчальної діяльності.

СЛАЙД №.2

Отже,девіз уроку

Міркуємо – швидко,
Відповідаємо правильно,
Лічимо – точно,
Пишемо – гарно

Тож розпочинаємо нашу роботу.

СЛАЙД №3.

Діти, коли я сьогодні йшла до школи, то зустріла Казкаря, запросила його на урок. Він приніс нам казочку. Я знаю, що ви дуже любите слухати казки. А ще більше любите допомагати казковим героям у складних ситуаціях, у які вони часто потрапляють.Сьогодні ми з вами вирушимо у казку, головною героїнею якої є дівчинка, яка була подружкою гномів. Вам, звичайно, вона знайома, це ...   (Білосніжка). (Звучить чарівна мелодія).

СЛАЙД №4.

Скажіть, будь ласка, повну назву цієї казки. («Білосніжка і семеро гномів»)

Тож сідайте зручненько, слухайте гарненько. СЛАЙД №5.

 Зла мачуха, дізнавшись від чарівного дзеркала, що Білосніжка краща за неї, вирішила позбутися її. Вона наказала слузі, щоб той відвів дівчинку до лісу, прив’язав до дерева і залишив на обід голодним вовкам. Але слуга пожалів її і відпустив на волю. Довго блукала Білосніжка лісом, доки не натрапила на маленьку хатинку, де жили семеро гномів: 1.Стидунчик, 2. Задумчик,  3.Мудрунчик, 4. Чихунчик,  5.Веселунчик, 6.Буркотунчик, 7.Дрімунчик.

Вчитель.Діти,Білосніжка і гномики не ходили до школі. Вони не вміють ні рахувати.ні розв’язувати приклади і задачі. Ми допоможемо Білосніжці і гномикам в навчанні?

Діти. ТАК!

Вчитель:Білосніжка і  гномики не просто хочуть у нас вчитись,а й прийшли до нас зі своїми завданнями.

2.Усний рахунок.

СЛАЙД №7.

-Діти, гном Стидунчик(1)  дуже соромно,хоче потрапити до своєї домівки ось цією  цифровою доріжкою,але йому дуже соромно тому що рахувати не вміє-допоможемо гномику? У кого зелений колір кружечка-підійдіть до мене і пройдіть цифрову доріжку називаючи числа.У кого зелений-пройдіть доріжку через число. У кого зелені кружечки-ставайте на те число,яке я називатиму.

-Молодці! Стидунчик з вашою поміччю потрапить додому.

                       2.Допоможи Задумчикові(2).

СЛАЙД №8

Вчитель:Гномик Задумчик задумав побудувати цифри,але в нього нічого не виходить.Чи зможемо ми йому допомогти?(З ниток утворюємо цифри)

Вчитель:Задумчику дуже сподобались ваші цифри.

                     4.Робота з геометричним матеріалом.

СЛАЙД №9.

Вчитель:Мудрунчик(3) весь час любить щось придумувати і він вирішив побудувати геометричні фігури,але і в нього нічого не виходить,допоможемо Мудрунчику?Вмикаємо свої «планшети» і будуємо геометричні фігури.

                     4.Цікаві задачі.

СЛАЙД №10.

-Молодці, діти. Гном Чихунчик(4) приготував для вас цікаві задачі.(Показують на віялах)

СЛАЙД №11.

1.Ой,грибочки у гайочку

Під осикою стоять.

Три грибочки,два грибочки

Разом буде…(5)

СЛАЙД №12.

2. 5 метеликів літають

І на квіточки сідають.

Прилетів іще 1,

Сів на квіточку і він.

Полічи пошвидше всіх

Цих метеликів прудких. (6)

СЛАЙД №13.

3. Скачуть жабки: ква-ква-ква!

Ой, яка м”яка трава!

Тут – 5 жабок, а там – 2.

Скільки жабок на траві?(7)                                              

-Дякуємо Чихунчику за такі цікаві задачі.

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

-Ось ми з вами допомогли нашим гномикам,а сьогодні у нас нова тема.

СЛАЙД №14

-Тема нашого уроку :Правило знаходження невідомого доданка.Розв’язання задач невідомого доданка.

Вправа « Надія» СЛАЙД №16

- -Що ви очікуєте від уроку?

  • Продовжте речення  « Я очікую…»

-Наприкінці уроку ми перевіримо, чи здійснилися ваші очікування.

Ми маємо:познайомитися з правилом знаходження невідомого доданка,а також навчитися розв’язувати задачі де невідомий доданок.

-Тож розпочинаємо нашу роботу.

ІV.Вивчення нового матеріалу.

-Пригадайте,будь ласка,як називають числа при додаванні?(Показую напис)

СДАЙД №17.

-Ой,щось вітер розгулявся. Як дме вітер?Вітер поніс із собою один із доданків.залишився один доданок і ума.Отже,нам потрібно взнати другий доданок.Слухайте уважно правило.

— Щоб знайти невідомий доданок, потрібно від суми відняти відомий доданок.(Повторюємо правило)

V. Розвиток математичних знань

 1 Розв'язування задачі знаходження суми і невідомого доданка

Діти,гномик Веселунчик СДАЙД №18.зустрів наших друзів - це Равлика і Сонечко.Сьогодні вони не змогли прийти і передали Веселунчиком нам завдання-задачу.

 СЛАЙД №19

Райдуга має 7 кольорів.3 з них теплі.Зі скількох холодних кольорів складається райдуга?

Ця задача на знаходження невідомого доданка. Нам відома сума-7 кольорів,вона складається з двох доданків.Один із них відомий-3 кольори,а другий потрібно знайти.Хто нагадає,як знайти невідомий доданок?

-Повторимо задачу.

-Скільки із скількох кольорів складається райдуга?

-Скільки теплих кольорів?

-Про що запитується в задачі?

-Чи можемо ми взнати зі скількох холодних кольорів складається райдуга?

-Якою дією?(-)(Показують)

7-3=4(коль.)

-Який висновок ми можемо зробити після виконання цього завдання?(Ми роз’язали задачу на знаходження невідомого доданка).

-І складну ж задачу нам підготували наші друзі.

-Діти, гном Веселунчик дуже задоволений вами і запрошує вас відпочити разом з ним.

2.Фізкультхвилинка.СЛАЙД №20-21

3.Робота з підручником.(Біля канторки)СЛАЙД №22.

— Розгляньте малюнок. Скільки всього зайців? Як ви дізналися? Скільки зайців на санчатах? Скільки зайців у кучугурі снігу? Складіть і розв’яжіть задачу за малюнком.

4.Завдання №4ст.64.(Софійка біля канторки)

5.Задача за коротким записом №2 ст.64.

5.  Зорова гімнастика.СЛАЙД №23

6.Робота в зошитах(біля канторки)СЛАЙД №24

1. Розв’язування прикладів.

СЛАЙД №25

-Діти, а ось Білосніжка хоче зізнатися, що не вміє розв’язувати приклади. Покажіть їй, як ви вмієте це робити

(Робота в зошитах, с. 55, завдання 1).

-Молодці, діти. Я гадаю, що Білосніжка навчилася обчислювати приклади.

2.Робота в парах.

-Потрібно поставити знак-.або +.

3.Білосніжка пропонує нам розв’язати  задачу.що розв’язується дією віднімання.(ст.55,завдання 4)

6.Фізкультхвилинка для рук.

V.Узагальнення і систематизація знань.

СЛАЙД №26

-Наш гном Дрімунчик  задрімав. Ми його будити не будемо,а запросимо на наступний урок. А я вам хочу запропонувати гру «Веселий м’ячик”.

Гра «Веселий м'ячик» 
Ти котись, веселий м'ячик, 
Швидше, швидше по руках. 
У кого лишився м'ячик, 
Той розказує правила! 

2. Робота над задачею.

СЛАЙД №22

-Діти,гном Буркотунчик постійно чимось незадоволений. Ось і зараз він ніяк не може розв’язати задачу, яку запропонувала йому Білосніжка.

Білосніжка. Буркотунчику, у мене було 9 цукерок, а 2 цукерка віддала Веселунчику. Скільки цукерок залишилося?

Вчитель. Діти, давайте допоможемо гномику. Повторіть умову задачі. Скажіть запитання задачі. Чи можемо ми відповісти на це запитання? Що для цього треба зробити?

(Запис розв’язання задачі і відповіді).

-Діти, подумайте і скажіть: скільки цукерок з’їла Білосніжка?

-Ой, яка солодкоїжка наша Білосніжка! А як ви вважаєте, чи корисно дітям їсти цукерки?

-А що потрібно їсти дітям, особливо взимку?

6.Розв’язання логічних задач.

  Задачі на логіку.

 1. Хто раніше допливе до берега — каченя чи курча?

 2. У матусі є кіт Мурзик, донька Маша та цуценятко Тобік. Скільки дітей у матусі?

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

-Діти, наша подорож у казку закінчується.

-Скажіть,будь ласка,як взнати невідомий доданок?

-Яке завдання найбільше сподобалося?

-Оцініть свою роботу на уроці.

-Чи сподобався вам наш урок?

-Мені теж було приємно з вами працювати,але мене найбільше порадувало те,що ви гарно працювали і нічого не вимагали за свою працю.Один мудрець сказав: «Живи,добро звершай,та нагород за це  не вимагай».Ви сьогодні допомагали Білосніжці і гномам, а допомога-це добро.Запам’ятайте такі слова: «Людина починається з добра!».

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 січня 2018
Переглядів
1888
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку