Конспект уроку математики для 1 класу на тему "Числовий вираз. Складання числових виразів і обчислення їх значення. Розпізнавання геометричних фігур"

Про матеріал

Конспект уроку математики для 1 класу за підручником Ф. М. Рівкінда та Л. В. Оляницької. Конспект насичений ігровими прийомами, містить творче завдання, що стимулює учнів до творчої продуктивної діяльності.

Перегляд файлу

Конспект уроку математики для 1 класу на тему «Числовий вираз. Складання числових виразів і обчислення їх значення. Розпізнавання геометричних фігур»

Новотарська Л. В.

Вчитель початкових класів

Миколаївської ЗОШ № 40

Миколаївської міської ради

Миколаївської області

Тема. Числовий вираз. Складання числових виразів і обчислення їх значення. Розпізнавання геометричних фігур

Мета: формувати в учнів поняття «числовий вираз», закріплювати вміння читати та запи­сувати двоцифрові числа в межах 20, розріз­няти геометричні фігури, розвивати логічне мислення, творчі здібності, увагу, пам’ять; виховувати товариськість, бажання вчити математику

Обладнання: предметні малюнки, нумераційна таблиця, картки для гри «Дешифрувальник», таблиця для гри «Мовчанка», сигналки.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

Продзвенів уже дзвінок – починається - … (урок)

З гостями ми привітаємося – бути чемними стараємося.

А тепер усі сідаємо, працювати починаємо.

II Актуалізація опорних знань учнів.

  • Сьогодні нас запросила в гості тітонька Сова до своєї лісової школи.

А на який урок ми потрапимо  - відгадайте.

Гра «Дешифрувальник».(один учень біля дошки)

Розставте числа у порядку спадання і розшифруйте слово

Т

И

М

А

А

Т

Е

М

А

К

6

3

20

1

8

15

11

9

17

2

(Математика).

  • Перш ніж розпочати урок Сова та її учні хочуть побачити чи достатньо ви підготовлені до нього.

Усний рахунок. Гра «Мовчанка».

- Зєднати приклади з відповідями (за рядами-командами. Перевірка-сигнальні картки)

1 + 9  = 10                9 – 6 = 3               12 – 2 = 10  

4 + 1  =  5                14 – 4 = 10            7 + 2 = 9                

15 – 5 = 10               6 + 3 = 9               8 – 0 = 8

10 + 2 = 12               5 + 10 = 15           19 + 1 = 20

16 – 1 = 15               11 + 1 = 12            10 +1 = 11

Опитування (цифри на дошці)

- Уважно погляньте на результати.

1. Назвіть всі одноцифрові числа (двоцифрові числа).

2. Назвіть найбільше число.

3. Назвіть найменше число.

Хвилинка каліграфії з Білочкою.  Пальчикова гімнастика.

1-й рядок  - Цифра 6

2-й рядок – одноцифрові числа у порядку зростання. Підкресліть найбільше число (1, 2, 20, 3, 6, 14, 8)

2. 3-й рядок -  пропишіть каліграфічно двоцифрові числа у порядку спадання. Підкресліть найменше число (5, 20, 17, 4, 15, 11).

Робота з нумераційною таблицею із Їжачком

  • Їжачок приготував завдання

Десятки

Одиниці

 

3

1

8

1

1

2

0

  • Прочитайте числа. Назвіть число, у якому  цифри  показують однакову кількість одиниць і десятків. Назвіть найменше двоцифрове число.

III. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Учні лісової школи задоволені вашими відповідями і хочуть поділитися з вами своїми знаннями.
  • Тема уроку сьогодні «Числовий вираз». А щоб гарно її засвоїти, треба бути уважними, дисциплінованими, активними. І тоді, можливо ви отримаєте сюрприз від звірят.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Робота з геометричним матеріалом. Ознайомлення з числовими виразами.

  • Зайчик поклав вам на парти геометричні фігури. Які це фігури? Як ви здогадалися?
  • Викладіть 5 трикутників, а квадратів на 3 більше. Скільки квадратів виклали?

1. Як ви дізналися, скільки квадратів треба викласти?

2. Для розв'язання цієї задачі потрібно скласти числовий вираз (приклад) 5 + 3 та знайти його значення — 8, (5+3— числовий вираз)

Первинне закріплення вивченого.  Робота з підручником

  • Тітонька Сова пропонує відкрити підручники (с. 96, впр. І).
  • Прочитайте задачу.
  • Назвіть числовий вираз. Його значення?

Вправа 2

  • Назвіть компоненти дії віднімання.
  • Випишіть числові вирази, що містять дію віднімання. Обчисліть  їх значення.
  • Назвіть різниці в порядку зростання:0 1 4 6

Фізкультхвилинка («Це не є проблема»)

Здається дощик почав накрапати і діти стали трохи неуважними.

 Що робити?

Треба трохи відпочити.

Продовження роботи

Вправа 3 (робота в парах).

  • Назвіть компоненти дії додавання. (Доданок, доданок, сума).
  • Покажіть Їжачкові, як ви вмієте дружно виконувати завдання
  • Знайдіть пари кросівкам і складіть числові вирази, що містять дію додавання. Обчисліть їх значення.

5 + 4 = 9   9+1 = 10   6 + 3 = 9        10 + 2 = 12

 Перевірка фронтально           

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Складання і розв’язування задачі за предметними малюнками (усно)
  • Білочка хоче поділитися тим, що у неї є в кошику. Але спершу потрібно скласти і розв’язати задачу

3 грибочка

                         ?

6 горішків

  • Складіть числовий вираз. 3+6=9

Творча робота над задачею

  • Змініть запитання задачі так, щоб її треба було розв’язувати дією віднімання

3 грибочка                  

                         На ? більше

6 горішків

  • Складіть вираз. 6 -3 = 3
  1. Самостійна робота ( за варіантами) від Зайчика

Завдання: обчислити значення тільки тих числових виразів, у яких є 3 доданки

1 варіант

1 + 5 + 3    2 + 8   10 -2-2      3 + 3 + 4

5 + 5- 7      10-1   1 + 2 + 3      9-5 + 4

2 варіант

8-7 + 6      11-1     8 + 2- 5       7 + 3+1

9+1 + 3    6 + 4    2 + 2 + 4       6 - 5 + 2

  1. Задача з логічним навантаженням

- Тітонька Сова вирішила пожартувати.

Вона плете теплі речі своїм онукам. Скільки онуків у бабусі, якщо вона сплела 3 шапочки і доплітає шосту рукавичку?

  1. Творче завдання

-  Викладіть з геометричних фігур подарунок для того звірятка, чиє завдання вам найбільше сподобалося.

V. Підсумок уроку.

- Що нового дізналися на уроці?

- За допомогою чого розв’язуємо задачі?

- Знайдіть числові вирази: 6 + 1, 9 – 4, 4 + а

 

Використані джерела:

  1. http://www.imc.edukit.od.ua/Files/downloads/222.Pdf
  2. http://teacher.at.ua/publ/1_klas_matematika_urok_gra_vpravi_na_zasvoennja_nazv_chisel_pri_dodavanni_i_vidnimanni/21-1-0-18328

 

docx
Додано
13 січня 2018
Переглядів
5503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку