Урок математики у 1 класі «Закріплення вивченого матеріалу. Складання рівностей за малюнками. Обчислення виразів на додавання»

Про матеріал

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань учнів

Форма проведення уроку: урок-подорож

Урок проводила на семінарі вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

                           Відділ освіти Снігурівської райдержадміністрації

районний методичний кабінет

Євгенівська загальноосвітня школа  І – ІІІ ступенів

 

 

 

План-конспект

уроку математики

у 1 класі

«Закріплення вивченого матеріалу. Складання рівностей за малюнками. Обчислення виразів на додавання»

 

 

 

 

 

 

                                                   Вчитель: Полянська С.О.

                                                          2013 рік

Тема: Закріплення вивченого матеріалу. Складання рівностей за малюнками. Обчислення виразів на додавання

Мета: - закріплювати знання нумерації чисел у межах 10;

            - продовжувати роботу над формуванням вміння складати

               й розв'язувати приклади на додавання;

            - удосконалювати швидкі та точні обчислювальні навички;

            - розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, кмітливість,

              спостережливість, навички каліграфічного письма;

            - виховувати інтерес до вивчення математики, почуття

              доброзичливості, бажання допомагати один одному.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань учнів

Форма проведення уроку: урок-подорож

Обладнання: потяг з 10 вагонами, набір геометричних фігур,       

                          квитки на потяг,макети квітів, картки з прикладами,

                          екрани, малюнок Кота, проектор, мікрофон

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

Вчитель: Любі діти, у наш клас завітали гості щирі.

                   Привітаймо в добрий час гостей посмішкою й миром.

Діти: Ми вам раді, люди добрі, ми вітаємо щиро Вас.

            І запрошуємо ласкаво на урок математики у 1 клас!

  • Час урок розпочинати, прошу, діти, всіх сідати.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Слово вчителя
  • Сьогодні ми здійснимо математичну подорож до міста Знань. Успіх мандрівки залежить від вас, діти. Отож, будьте сміливими, кмітливими, уважними, старанними.
  • Подорожуючи, ми маємо пам'ятати основні правила:
  1. Буду уважним та старанним.
  2. Буду активним.
  3. Правильно сидітиму за партою.
  4. Охайно писатиму.
  5. Правильно і точно відповідатиму.
  1. Зачитування теми уроку
  • Давайте прочитаємо тему уроку ( тема уроку на екрані) (слайд)

«Закріплення вивченого матеріалу. Складання рівностей за малюнками. Обчислення виразів на додавання.»

  1. Визначення завдань уроку
  • Діти, які завдання на уроці ви ставите перед собою?

Отож, вирушаємо в путь, до міста Знань!

ІІІ. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу

  1. Слово вчителя
  • А яким транспортом ми будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, коли поглянете на екран. Увага на екран! (звучить аудіо запис пісні «Голубий вагон») (слайд)
  • Тож у подорож вирушаємо математичним потягом.

2.Лічба

  • Скільки у поїзді вагонів? Давайте полічимо їх спочатку з голови до хвоста, а потім навпаки:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

  • Назвіть наступний вагон за третім, сьомим вагоном.
  • Назвіть попередній вагон до другого, десятого.
  • Назвіть сусідні вагони четвертого, восьмого вагона.

Добре вмієте рахувати до 10.

Ну що ж вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть.

3.Робота в групах

- Діти, а хто веде потяг? (машиніст)

- Хочете дізнатися, хто машиніст цього чарівного потяга?

Для цього вам потрібно об'єднатися в групи і скласти зображення машиніста із геометричних фігур, які лежать у вас у конвертах. Пригадаємо правила роботи в групі:

  • Умій вислухати товариша.
  • Не шуми.
  • Слідкуй за часом.
  • Поважай думку кожного.

Тож до роботи!

Гарні вийшли котики. Які геометричні фігури використали, щоб скласти котика? (слайд)

4.Усне опитування

  • Машиніст є. Залишилося сісти на місця й вирушити в подорож. Але, щоб потрапити у потяг, кожному пасажирові треба отримати квиток. Для цього розв'яжемо завдання.

(Учні відповідають на запитання і отримують квиток)

  • Назвіть найменше одноцифрове число.
  • Назвіть найбільше одноцифрове число.

 - Назвіть одиницю вимірювання довжини.

 - Скільки днів у тижні?

 - А який сьогодні день?

 - Назвіть третій день тижня.

 - Як називаються числа при додаванні?

 - Порівняйте числа 6 і 7.

- Молодці! Усі придбали квитки. Погляньте на них уважно, що зображено? (обличчя)

- А чого не вистачає? (ротика)

- Ротик ви домалюєте наприкінці уроку. Якщо урок вам сподобається, намалюєте усмішку, якщо ні – то сумний вираз обличчя.

- Отже, квитки у нас є, потяг є, і ми можемо сміливо вирушати в подорож.

5. Казкова галявина

- Увага! Увага! З першої колії відходить потяг з села Євгенівки до міста Знань. Просимо пасажирів сісти на свої місця (звучить гудок і стукіт коліс, на екрані зображення потяга (слайд)).

- Ми прибули на зупинку «Казкова» (слайд). А чи любите ви казки?

- Послухайте уважно уривок із казки і скажіть, які числа згадують у казці?

Жили собі дід і баба поблизу синього моря. Вони жили в землянці цілих тридцять і дев'ять років. Баба пряла, а дід ловив рибу. Коли одного разу дід закинув у море вудку – зловилася рибка, але не проста, а золота.

Які числа згадувалися у казці? ( 30 і 9)

6.Хвилинка каліграфії

- З числом 30 ми ще не знайомі, не вміємо його писати, тому пропишемо каліграфічно рядок цифри 9. (Один учень біля дошки показує зразок)

- Розгорніть зошити на с. 30 і напишіть цифру 9.

7.Математичний диктант

- Як називається казка, яку ви щойно слухали?

Так, «Золота рибка» і саме вона приготувала наступне завдання. Якщо ми його виконаємо, то продовжимо подорож.

  • Перелік казок ми продовжимо під час математичного диктанту. У назвах казок, які я читатиму, знайдіть числа і позначте їх відповідними цифрами:

( «Один палець», «Дві кізочки», «Троє поросят», Чотири рясні дощі», «П'ять бажань», «Про змія, у якого шість голів», «Сім козаків, і восьмий, який був отаманом», «Дев'ять братів і десята сестра Галя»)

  • Перевіримо, які числа ви записали (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10)
  • У якому порядку (зростання чи спадання) записані цифри математичного диктанту?
  • Назвіть цей ряд чисел у порядку спадання від 10 до 1.

8. Квіткова галявина

- Молодці! Ви справились із завданням. І ми можемо вирушати до наступної зупинки. А як вона називається ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки:

1) Хто з вас, діти, нас не знає?

Ми у лісі проживаєм, дзвоном сонце зустрічаєм,

Маєм гарні сині очки, називаємось…(Дзвіночки) (слайд)

2) Наче сонце, - серединка, пелюстки біля хустинки.

Знає бджілка і мурашка, що звуть квіточку…(Ромашка) (слайд)

  • А як назвати слова-відгадки одним словом? (квіти)
  • Наша зупинка називається «Квіткова галявина» (слайд)
  • Подивіться. Які чудові квіти ростуть. Але вони чомусь не розпустилися. А щоб вони розцвіли нам потрібно розв'язати приклади, які записані на бутонах квітів. (На дошці прикріплені квіти в бутонах, на кожному бутоні приклад: 5+1, 3+2, 4+4, 7+3.Учні виходять до дошки, вибирають бутон, розв'язують приклад і квіточка відкривається)

Молодці! Ви дуже гарно попрацювали, і ми можемо вирушати далі. Але нам потрібно трішки відпочити.

Фізкультхвилинка (танцювальні рухи під музичний супровід) (слайд)

  • Відпочили, тепер можна і далі працювати.

9. Зупинка «Обчислювальна»

- З усіма числами, якими ми ще не зустрілись, зустрінемось на зупинці «Обчислювальна» (слайд)

- Якщо правильно впораємось із завданнями в підручнику і в зошиті, то зможемо продовжити подорож.

Робота з підручником (с.42)

а) Допоможіть вертольотам правильно розмістити суми.

б) Складіть рівності. Скільки всього копійок на кожному малюнку? ( 5+5=10, 5+1+2=8, 2+1+2=5)

в) Гра «Заповни віконечко»

Гімнастика для очей

  • Закрийте очі долонями, відкрийте, подивіться вгору, вниз, вліво, вправо (2 рази)
  • Ми не можемо зрушити з місця, тому що на нас чекають ще завдання в зошиті.

Робота в зошиті (с.30)

а) Складання прикладу за малюнком ( в парах)

б) Самостійна робота. Розв'язування прикладів

І ряд – верхній рядок

ІІ ряд – нижній рядок

(Перевірка)

10. Зупинка «Кмітливих» (слайд)

 Проявіть кмітливість і розв'яжіть цікаві завдання:

- Скільки вух у трьох мишей? (6)

- Скільки лап у двох ведмежат? (8)

ІV. Підсумок уроку

  1. Слово вчителя
  • Усі завдання виконали, і наближаємось до кінцевої зупинки «Місто знань». (слайд) А от місто Знань – це і є наша рідна школа, де будемо навчатись і будемо багато років ще здобувати знання. А зараз повернемось до наших квитків і кожен з вас домалює ротик. Якщо урок сподобався – усмішку, а якщо ні, то сумний вираз обличчя.
  1. Гра «Мікрофон»
  • Що найбільше сподобалось на уроці?
  1. Підсумкове слово вчителя
  • Молодці, на уроці математики ви виконали багато завдань, бо були активними, старанними. З вами було дуже цікаво подорожувати. Дякую Вам за урок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
14 січня 2018
Переглядів
4350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку