Уроку для 1 класу з курсу "Україна-єдина країна" на тему: "Обереги маленького українця". Підготувала вчитель Харківської загальноосвітньої школи № 137 Сидюк Тетяна Миколаївна.
УРОК З КУРСУ «УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА»
ТЕМА: Обереги маленького українця.
МЕТА:
комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навиками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи на уроці, будуючи відповідним чином свої висловлювання;
інформаційної: удосконалювати вміння здобувати з урока необхідну інформацію, користуватися інтернет – ресурсами та іншими додатковими джерелами інформації;
громадської: виховувати повагу до традиції українського народу.
ТИП УРОКУ: здобуття нових знань (інтегрований)
МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: курс «Україна – єдина країна», музичне мистецтво, образотворче мистецтво, предмет «Дизайн і технологія», українська мова (навчання грамоти).
ОБЛАДНАННЯ: ноутбук (зображення вишиванок: кольори та орнаменти; супровід для фізкультхвилинки: зображення України, музичний супровід; зображення квіточок до українського віночка; музика для творчості , запис речення на дошці для спілкування).
I ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Доброго ранку, рідній землі!
Доброго ранку мені і тобі!
Хай день буде вдалим,
Успішним нехай,
Із щирої усмішки день починай!
Дітки, давайте посміхнемось один одному. Нехай промінчики вашої усмішки зігріють наш новий день та зроблять його теплим, мирним і радісним.
Любі діточки, тема уроку знов присвячується нашій любій країні Україні. До нас у гості завітали наші знайомі маленькі українці: Оленка та Іванко.
II ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
Сьогодні, разом із нашими друзями, ми поведемо розмову про маленьких українців, про теплий, рідний, любий дім і вишиваночки у нім, про наш український віночок.
III ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Ми є діти українські,
Хлопці та дівчата.
Рідний край наш Україна,
Красна і багата.
********************
Одяг український, одяг променистий!
Наші вишиванки – мов оті віночки!
Справжні українці в вишитій сорочці!
То подивіться на екран та послухайте, будь ласка.
Червоний – символ любові, щирості.
Синій – символ неба, символ здоров’я.
Жовтий – символ сонця, хліба, тепла.
Зелений – символ життя, рослинного світу.
Чорний – порівнюється із землею, з її плодовитістю. На Україні найродючий ґрунт – чорнозем.
Білий – символ чистоти.
- Дітки, зверніть, будь ласка, увагу на орнаменти на вишиванках.
Які форми вони мають?
- Відповіді дітей. (Вони мають геометричні та рослинні форми)
- Так, молодці!
- Дітки, подивіться та скажіть, що зображено на рослинних орнаментах?
-Відповіді дітей. ( На геометричних орнаментах зображено трикутники, квадрати, круги).
-Так, правильно.
-Діти, вишита сорочка – це оберіг українського народу, оберіг маленького українця. Вона є великим захисником для людей. Українці вірили, що вишиванка оберігає від хвороб і лиха.
Вже маленькій дитині мати вишивала хрестиком вишиванку на щасливе життя. А одягаючи промовляла:
Сорочку одягаю,
Маму, тата звеселяю.
Від хвороб її ношу,
І здоров’я бережу.
- А зараз давайте трошечки відпочинимо з нашими маленькими українцями.
Україна широка – широка,
А гори Карпати високі – високі,
А чорне море глибоке – глибоке,
А над нами високе сонечко сяє,
Хто вище підстрибне, той його опіймає.
- Дітки, наші українці Оленка та Іванко пропонують вам пограти у гру «Доповни віршовані рядки». Я починаю речення, а ви його закінчуєте.
Одягну український віночок,
Затанцюю веселий ….. (таночок).
Гарні хлопці стоять біля ґанку,
А на них сорочки ….. (вишиванки).
Я танцюю гопак залюбки,
Адже в мене зручні ….. (чобітки).
Вишиванку везу на гостинець,
Пам’ятайте, що я ….. (українець).
- Молодці!
5. Бесіда про віночок.
- Дітки, а знаєте, що принесли нам на урок Оленка та Іванко?
- Вони принесли нам ось такий гарний український віночок.
- Подивіться на нього, будь ласка, та опишіть його, який він?
- Відповіді дітей. ( Віночок різнокольоровий, гарний, яскравий, квітучий, барвистий, округлий, український, святковий, привабливий і ніжний).
- Дякую, дітки!
- А зараз давайте послухаємо віршик про віночок.
Квітка, до квіточки,
Спіле колосся.
Гілочка хмелю, барвінку лоза.
Сонячний промінь лоскоче волосся,
Наче в короні голівка – краса.
- Дякую, молодець!
- Дітки, а я бачу , деякі дівчатка на наш урок теж одягли сої яскраві віночки, які є теж оберегом для наших україночок.
- Кожна квіточка у віночку має своє символічне значення, але їх повинно бути не більш 12.
Безсмертник символізує здоров’я; волошка – ніжність; мальва – красу; ромашка – мир; калина – вроду; чорнобривці – добро; мак – милосердя; любисток – довголіття; барвінок – життя; вишня або яблуня – материнську любов; хміль – розум; листя дубу – силу.
Разом квіти підбирали
Та віночок ми сплели.
- Дякую, дітки, молодці! Дуже гарні аплікації.
8. Написання речення з дошки.
- А зараз, дітки, давайте з вами запишемо речення «Ми зробили обері
- Всі букви, які будуть потрібні нам для запису слів речення, ми вже з вами знаємо, крім однієї, останньої, подивіться. (Діти читають речення з дошки. В останньому слові визначають звук).
- Який останній звук у слові ви чуєте? (Останній звук г)
- Який він? (Він приголосний, твердий).
- Як ми позначимо його? (Ми позначимо його однією рисочкою)(Запис речення дітьми, перевірка).
- Молодці!
IV ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.
Яскраві квіточки створили.
Про український оберіг не забувайте.
Він має силу особливу,
Про це пам’ятайте.