Урок "Як упізнати територію своєї країни?"

Про матеріал
Ця розробка містить інтегрований зміст уроків я досліджую світ, математики і української мови. В доступній і цікавій формі діти поглиблять свої знання про Україну, .дізнаються, як упізнати територію своєї країни, які держави є сусідами нашої держави. Різноманітність видів роботи допоможе краще розкрити тему уроку.
Перегляд файлу

                              Інтегрований урок  Я досліджую світ

                                                     2 клас

( за програмою Р. Шияна, підручник «Я досліджую світ» О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко)

Тема: Як упізнати територію своєї країни?

Мета: поглибити знання учнів про Україну, продовжити ознайомлювати з державними символами нашої країни, формувати національну свідомість, розвивати вміння досліджувати, аналізувати, критично оцінювати отриману інформацію, формувати вміння висловлювати свою точку зору в обговоренні питання, виховувати патріотичні почуття до України.

Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, путівнички, адміністративна і фізична карти України, контурні карти України, ілюстрації тощо.

                                   Хід уроку

I. Організація класу.

1. Привітання

Тільки сонечко зійде,

Зазирне в вікно світанок.

До вікна ми підійдем

і промовим: «Добрий ранок!»

2. Емоційне налаштування

- Покажіть, будь ласка, за допомогою смайликів, з яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок?

- Усміхніться. “Зніміть” рученятами усмішку зі свого обличчя та подаруйте тим, хто поряд. Нехай і вони зроблять те саме. «Спіймайте» усмішку і прикрасьте нею своє обличчя.

3. Вправа "Очікування"

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- А я очікую, що ви будете старанними, активними, згуртованими, працьовитими, і  наш урок пройде цікаво, захопливо і позитивно.

 4. Вправа "Синоптик"

- Назвіть, яка зараз пора року?

- Який місяць? Число? День тижня?

- А який день тижня був учора?

- Який день тижня буде через три дні?

- Який стан неба? Температура повітря? Чи є опади?

- Яке свято відмічають сьогодні в Україні? (10 листопада - День науки)

    Мета цього свята – сприяти усвідомленню людьми користі науки, необхідності більш тісної взаємодії між наукою і суспільством.

- Як ви вважаєте, чи важлива праця науковців для нас? Хто хоче з вас у майбутньому стати вченим?

- Професія вченого дуже важлива. Адже науковці працюють для майбутнього всіх жителів Землі. Саме вони придумали транспорт, комп’ютери, мобільні телефони, винаходять ліки від хвороб, попереджають людей про землетруси та буревії.

- Зараз ми з вами на хвилинку зануримося у науку і зробимо маленьке відкриття, приготуємо спеціальну суміщ, яка буде ефективно допомагати нам на уроці.

- Отже, почали приготування. Покладіть в ліву долоньку уважність, добавте активності, потім старанності і наполегливості. Все це ретельно розмішаємо, і я сподіваюся, що ця приготовлена суміш нам дуже допоможе протягом всього уроку.

II. Актуалізація опорних знань

- Пригадайте, з яким твором ми ознайомилися минулого уроку? (Н.Чуб "Пригоди летючої тарілки")

-З якими героями зустрілися? Пригадайте їх імена? (Фліп, Тікі, Блум)

- Звідки вони прилетіли? (З Марса)

- На чому вони до нас завітали? ( На летючій тарілці)

- Як виглядала тарілка? (Вона могла перетворюватися на автомобіль.)

III. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми разом з нашими героями відправимося на летючій тарілці у подорож.

- А куди саме, ви скажете, послухавши вірш Д. Павличка.

Читання вірша вчителем.

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів,

Привітав його і запитав:

— Всі народи бачиш ти з висот,

Всі долини і гірські шпилі.

Де ж найбільший на землі народ?

Де ж найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

— Правда, все я бачу з висоти.

Всі народи рівні. А земля

Там найкраща, де вродився ти!

  • Отже, скажіть, будь ласка, до якої країни ми будемо подорожувати?

Так, це наша Україна. Вона для нас найкраща, тому, що ми тут народилися і живемо.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми з вами дізнаємося, як впізнати територію нашої країни, з територіями яких країн межує наша держава, попрацюємо з картою та ще багато цікавого чекає вас на уроці. Я сподіваюся, що марсіани будуть у захваті від побаченого і ваших знань.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Вправа "Асоціативний кущ"

- А що для вас є Україна? (Батьки, український  рушник, рідна земля, школа, рідна домівка, калина, хліб – сіль, вишиванка)

- А тепер давайте розглянемо це слово з точки зору української мови.

- Назвіть синоніми до слова "Україна" (Батьківщина, Вітчизна)

- Зробіть звуко - буквений аналіз слова: [у к р а й і н а] – 4 скл., 7 б., 8 зв.

- Молодці, отож вирушаємо у подорож!

                             Руханка

Ми крокуєм, ми крокуєм.

Україною мандруєм.

Ось побачили Карпати.

Як вершину нам дістати?

Заглядаємо в озерця –

Не торкнутися нам денця!

Так ми довго – довго йшли.

Врешті до морів дійшли.

Трохи відпочили.

Поплавали, пострибали.

У долоньки поплескали.

Далі ми йдемо поважно.

Шлях долати нам не важко.

Порівняйтесь, посміхніться.

Україні поклоніться

За щасливі дні в любові,

За пісні за колискові.

2. Робота з підручником ( ст. 67 вправа 1)

- Хлопці розповіли про свою країну. Значення найскладніших слів їм допоміг пояснити розгаданий кросворд. Інсценізуйте цю розмову.

3. Робота в парах

  • Тризуб – це герб нашої держави.
  • Прапор – державний символ України.
  • Гімн – урочиста пісня нашої країни.
  • Карпати – гори України.
  • Європа – частина материка, на якому розташована Україна.
  • Київ – столиця України.

5. Робота з адміністративною картою України

- Кожна країна має кордони, які охороняються. На карті кордони позначаються виділеною лінією. Територія нащої країни - одна з найбільших територій у Європі. Із заходу на схід протяжність України становить 1300 км, а з півночі на південь - 900 км. Не вистачить і 100 днів, щоб пройти пішки всю нашу територію. Загальна довжина сухопутного кордону України 5637 км. Україна має сім держав - сусідів.

- Розгляньте карту України і назвіть сусідні держави. ( Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Румунія, Угорщина, Словаччина).

- На жаль, Росія в лютому цього року безжально зайшла на територію нашої країни, порушивши кордони України, вбиваючи мирних жителів, запускаючи страшні ракети на українські міста і села. Цьому вторгненню дуже посприяла інша сусідня держава Білорусь.

6. Математика і кордони

- Які ж кордони має Україна з сусідніми державами?

  • з Польщею - 535 км
  • з Угорщиною -128 км
  • зі Словаччиною - 97 км
  • з Румунією - 613 км

- Скажіть, будь ласка, з якою країною Україна має найкоротший кордон? (Зі Словаччиною)

- З якою країною найдовший? (З Польщею)

4. Робота зі світлинами

- Марсіани облетіли на своєму літальному апараті територію України. Фліп зробив кілька фото, а Блум позначив на мапі, де вони були зроблені. Допоможіть пояснити марсіанам, що на цих знімках? Де можна побачити такі знаки?

- Так, це прикордонні стовпи, які встановлені вздовж кордону з Україною, а також знак, який стоїть при в’їзді в нашу країну.

- Чому слово Україна записано двома мовами?

- Прочитайте англійською мовою ( Ukraine).

- Кордони України є не тільки сухопутні, а й морські. Там службу несуть прикордонні катери.

- Як називається професія людини, що охороняє кордони держави? (Прикордонник)

- А хто з вас мріє стати прикордонником? Ця професія дуже небезпечна, але потрібна і відповідальна.

7. Цікава задача

Троє марсіан проїхали вздовж кордону з Польшею 535 км. Скільки кілометрів проїхав кожен з них? (Кожний з них проїхав 535 км)

VI. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота з адміністративною картою України

- Скажіть, будь ласка, а чи може одна територія бути всередині іншої?

Так, територія України поділена на області.

- Порахуйте, скільки областей має Україна? (24)

- А як називається наша область? (Чернігівська)

За площею території вона посідає третє місце серед інших областей.

1. Вправа «Складіть пазли»

- Складіть пазли, відтворіть та прочитайте вислів. Поясніть, як ви його розумієте.

тримай.    Гімн      грудях   на    руку    співай - 

(Гімн співай – руку на грудях тримай.)

(Виконується гімн України)

2. Робота в групах

- Скажіть, будь ласка, а що допомагає туристам під час подорожі? (Путівник)

Путівник – це довідник, що містить дані, які допомагають орієнтуватися в певному місці під час подорожі.

-  Отже, ми сьогодні теж виготовимо путівнички для наших друзів марсіан. Для цього об’єднаємося в групи. Кожна група придумає назву путівничку.

1 група напише, які моря є на території України.

2 група - річки.

3 група – гори.

4 група - озера.

- Молодці, ви справилися! Тепер наші друзі сміливо можуть подорожувати просторами нашої рідної неньки – України, милуватися і зачаровуватися її красою.

VII. Рефлексія

- Діти, хто з вас любить свою Батьківщину?

- За що ви її любите?

- Чим людина відчуває любов?

- Складіть із своїх долоньок серця.

- На ваших партах лежать сердечка у синьо - жовтих кольорах. Напишіть, будь ласка, побажання для України і прикріпіть на карту вздовж кордонів нашої держави. Хай всі ваші побажання обов’язково справдяться, і Україна вистоїть у цій страшній війні, переможе і ще більше змужніє, загартується і розквітне!

Ви - майбутнє нашої держави. Вам знадобляться знання і вміння, щоб після закінчення війни підіймати з руїн і відбудовувати наші міста і села. Тож я вам бажаю успіхів у навчанні!

VIII. Самооцінювання

- Скажіть, чи справдилися ваші очікування?

- Мої очікування справдилися. Ви були уважні, розумні, активні і старанні. Я вам дякую за урок! А як ви оцінюєте свою роботу на уроці? ( Показ смайликів)

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          Додатки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Адміністративна мапа України

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 січня 2023
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку