Конспект уроку для 1 класу з української мови

Про матеріал

Цей інтегрований конспект уроку з навчання грамоти використовується при вивчені теми " Надійшла весна прекрасна".Конспект інтегрованого уроку "Розвиток ключових компетентностей учнів через інтегроване навчання на уроках в початкових класах". В конспекті використовуються новітні технології та завдання за допомогою яких школярів заохотчую до навчання.

Перегляд файлу

Костянтинопільська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів

 

 

Конспект інтегрованого уроку

1 клас

Розвиток ключових компетентностей учнів через  інтегроване навчання на уроках в початкових класах

Картинки по запросу показать картину куинджи ранняя весна

Розробила учитель початкових класів

Панасюк Наталія Володимирівна

НАДІЙШЛА ВЕСНА ПРЕКРАСНА

 

Українська мова (навчання грамоти):

«Принесли весну лелеки». За Л. Савчук.  А. Костецький

« Починається весна».

Образотворчемистецтво:

Весняні кольори. Гармонія споріднених кольорів. Природа прокидається. Весна.

Мета:Українськамова (навчанняграмоти). Читання: Навчатидітейсприйматихудожніобрази, створені за допомогоюбарвистихслів (художніхзасобів). Формувативмінняусвідомленослухати текст; удосконалюватитехнікучитання; учитибудуватиповнувідповідь, збагачуючисловниковий запас учнів. Розвиватиувагу, логічнемислення, мовленнядітей. Виховуватиестетичніпочуття, відчуттяхудожнього слова, спостережливість, любов до природи, до птахів.

         Образотворчемистецтво: Вчитиучнівмалюватикартиниприродиакварельнимифарбами, спираючись на досвідспостережень. Розвиватиестетичний смак, уяву. Виховуватилюбов до прекрасного.

 Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.

Вид уроку:Інтегрований.

Обладнання:Малюнкидітей про весну, фотографіїлелек,прислів’я про весну, фонограмимузичнихтворівП.І.Чайковського «Пори року. Весна»

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

1. Привітання

-Добрий день, любі діти,

 рада вас вітати.

Щастя і добра

Всім вам побажати.

Посміхніться всім довкола -

Сонцю, небу, квітам, людям

І тоді обов’язково

День для всіх щасливим буде!

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20171012_115649.jpgII. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Вправа «передбачення»

-А зараз заплющить очі, послухайте запис та скажіть, що ви почули?(Звучить аудіо запис «Дзюрчання струмків»)

-Які звуки природи випочули? (шум води, моря, річки, )

-Що ви при цьому уявили?

-А як ви гадаєте, чому ці звуки ми слухали?

  -  Про що ми сьогоднібудеморозмовляти?

  (На дошці – зображеннявеснянихпейзажів на дитячихмалюнках та фотографіях)

           - Погляньте, як радісно і весело весна з’являється на світ! Ось ворухнувся на земліторішнійлисточок. Під ним проклюнулась ізземлістрілочкамолодої трави. Дзюркочутьпід деревами весняніструмочки, теплийвітерпробігає у верховітті. Весна починається з місяцяберезня. У березні земля пробуджуєтьсявідзимового сну. Цеособливиймісяць. Він, як мовиться в народі, й усміхнеться, і заплаче, і ошкіриться крутим норовом. За березнемідеквітень. У квітні земля одягаєзеленевбрання, а у травні – квітує. Отакщороку весна святкуєсвійприхід!

  2. Робота з прислів’ями.

- Український народ даруєсвоїприслів’явесні. Хто з вас знаєприслів’я про весну?

         * Весняний день рікгодує.

         * Весна багата водою.

         * Весна багата на квіти, а хліба в осеніпозичає.

         * Весна – наш отець і мати: хто не посіє, не буде жати.

         * Проспиш весною - заплачеш зимою.

         * Весна красна квітами, а осінь пирогами.

         * Весна не зима – не на піч, а в поле збирайся.

         * У весняну погоду і смутний веселим буває.

         * У поле вирушай, козаче, вже весна соком плаче.

         * Відберезневихдощів земля квітне.

         * У березнісім погод надворі: сіє, віє, крутить, зверхуллє, знизумете.

         * Квітневий день рікгодує.

         * Березневийдощтішитьквітень, а квітневий – людей.

         * Квітень – з водою, травень – з травою.

         * Травеньлісиодягає – літа в гостічекає.

        3. Опора на особистийдосвід школяра.

           - Післязимовиххолодівлетитьсвітла і чарівна весна. Вона пробуджує до життя все нове. Привітне тепле сонечковипливає на бездонне небо і щодняпіднімається все вище і вище. Ніжне тепло огортає всю землю. А навколостількизвуків, стількицікавого! Земля усміхається до сонечкачарівними, ніжними і тендітними першими квітами. У таківеснянідніповертаютьсяперелітні птахи – нашіпернатідрузі.

         Зійшлисніги,

         Шумить вода,

         Весною повіва,

         Земля квіточкивикида,

         Буяє травка молода,

         Все мертвеожива.

         Веселесонечкоблищить,

         Проміння щедро ллє,

         Гайокпривітношелестить,

         Неначе кличе пригостить,

         Струмочоквиграє.    (ПавлоГрабовський)

 ІІІ. Цілепокладання

  1. Формуванняпізнавальнихмотивівнавчання.

Привітанням журавля

         Я пробуджую поля,

         Небеса і ручаї,

         Та заквітчуюгаї.

          І усякий мене зна!

          Відгадали ? Я - … (весна)

   - Що ми знаємо про весну? Що нового вам би хотілосядізнатися? Можливо, про птахів? Чи, може, про весняніквіти? Чи ми уявимо себе справжніми художниками і намалюємопрекрасний шедевр?

IV. Вивчення нового матеріал

  1. Підготовка до сприйняття.

           - Відгадайте загадку:

           Довгонога, чорно-біла

           У гніздо на хату сіла.

           Довгимдзьобом, знай, стукоче,

           Нібищосьсказатихоче.

           - Хтоце? Що за птах?

           - А як щеназиваютьлелек? (Бусел, веселик, гайстер, чорногуз)

-Читання  вірша вчителем.

 

Привітанням журавля  я пробуджую поля,

Небеса і ручьї та заквітчую гаї.

Відгадайте , хто вона, ця красуня лісова?

                                                                (Весна)

  • Так весна пробуджує землю від зимового сну, заквітчує гаї, наповнює струмки водою, викликає птахів у рідний край, вітається із сонечком ясним, квітами барвистими, пробуджує комах,  звірів, веселить усіх людей.

2.Опрацювання вірша Л. Савчук «Принесли весну лелеки»

1.Читання вірша вчителем.

- Звідки лелеки принесли весну?

- Що змінилося в природі з приходом весни? Знайдіть ці рядки і про-     

читайте.

2.  Гра «Бджілки».

 Самостійне напівголосне  читання вірша учнями.

3.Читання учнями за бажанням.

3.Опрацювання сторінки «Читай і збагачуй свої знання і вміння»

1.Робота в парах.

 - Прочитай слова дивлячись на крапку.

2. Виразне читання  вірша вчителем

  - Який настрій створив у вас вірш?

3.  Мовчазне читання  вірша учнями.

- Які дива відбуваються з приходом весни?

4.Виразне читання учнями.

 

4.Фізкультхвилинка.

 

Ходить качка по двору,

Зазиваєдітвору:

– Швидко стали по порядку,

Розпочнеммерщій зарядку.

Покрутили головою,

Стали всі, немов до бою,

Крила в боки розвели

Й полетіли, попливли.

Ліва, права, ліва, права,

Роблятьніжкинашівправи,

Не лінуйтесь, присідайте,

Ви здоров’ячкозміцняйте,

Щобхворобиоминали.

Образотворчемистецтво: Природапрокидається. Весна. (КалінеченкоОбразотворчемистецтво: підручник для 1 класузагальноосвітніхнавчальнихзакладів. - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 123 с.)

           1. Бесідавчителя.

           - Правда ж, кожному з вас хочетьсянавчитисямалювати красиво. Хочеться, щобвашімалюнкибулизмістовні, яскраві, життєдайні. Сьогодні ми почнемовчитисямалювати пейзаж. Пейзаж – цезображенняприроди на картинах.

           2. Довідка про Архипа Куїнджі.

           - Архип Куїнджінародився у м. Маріуполі в сім’їбідногошевця-грека. Рано залишився без батьків і жив у великійбідності. З дитинства Архип захоплювавсяживописом, малював на всьому: на стінах, парканах, клаптикахпаперу. Йоговідомікартини «Ліс», «Вечір на Україні», «Березовий гай», «Після грози», «Ніч на Дніпрі»

      3.Розгляд картини «Рання весна» А. Куїнджі.

Картинки по запросу показать картину куинджи ранняя весна

      1.  Бесіда:

  • Спробуємо разом скластиопис-розповідьдо  картини, намагаючисяякомогаточніше й поетичнішепередати стан природи на них

 4.Розповідь вчителя.

  • Колорит картинистворюютьтонківідтінкиблакитного, жовтого і зеленого. Переважаєблакитна гамма, з якоюпоєднуєтьсяжовтизна берега і стовбурів дерев, щопротиставляєтьсягустійзеленійпляміялинки, а такожвідтінкам зеленого в сусідньому з нею дубі і сараях вдалині.
  • Найбільшрізноманітнийблакитнийколір: вода і небо сповненійоговідтінків — від темно-блакитного до майжебілого.

V.Закріпленнявивченогоматеріалу

  1. Пояснення до творчогозавдання
  • Сьогодні ми відтворюватимемо красу весняноїприроди.
  • Працюватимемо на альбомному аркуші — в техніці «по вологомупаперу».
  • Щобстворититакиймалюнок, необхіднозмочитиальбомний лист водою за допомогоюпензлика. Нанести фарби. Коли аркушвисохне, промалюватиосновнідеталімалюнка. Зрештоюпромалюватидеталікінчикомпензля, виправитиконтурипредметів, накластивідблиски і тіні.
  • Намагайтесяпередатиколір таким, яким ми бачимойого у житті. (Вартоще раз нагадатиособливостіроботифарбами: великіпростори (наприклад, фон неба, землі) вимагаютьзмішуванняфарб на палітрі.

Для малювання деталей більшгустими мазками фарбислідзмішуватиколір на палітрі без додавання води.  Фарбимають бути яскравими, соковитими, повинніпередаватирадість, тепло сонячноговесняного дня, коли вся природа пробуджуєтьсявідтривалогозимового сну і все радієжиттю, цвіте, пахне, пурхає і літає.

  1. Індивідуальна робота за творчимзавданням

Учнівиконують роботу самостійно.

   3. Екологічна стежина.

           - У лютому-березні Всеукраїнська екологічна Ліга та Всеукраїнська дитяча спілка «Екологічна варта» разом з іншими громадськими організаціями проводять щорічну всеукраїнську природоохоронну акцію «Первоцвіт». Розповсюджуються інформаційні матеріали (листівки, наклейки тощо).

  В одній з таких листівок написано: «Більшість рідкісних рослин, занесених до Червоної книги України, зникають із причини нищення їх людиною. В Українівжезникломайже 50 видівпервоцвітів!

           Люди, схаменіться! Квітка – немовлюдина, вона жива… на жаль, сьогодні красу не рятуєсвіт, бо настав час рятуватиїї саму!»

VI. ПІДСУМОК УРОК

  - Наш урок закінчився. Всіви, діти, пліднопрацювали. Ви навчилисяаналізуватихудожні твори, малювати пейзаж. А щевизрозуміли одну дужеважливуріч:

               Все на землі, все треба берегти –
І птаха й звіра, і отурослину,
Не чванься тим, щоцарприродити –
Боврешті, тийогочастинка.

 

Дружемій, люби життя,
Люби людей, природу,
А кривду кинь у забуття,
Як камінь в тиху воду.

Богдан Лепкий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 січня 2019
Переглядів
2140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку