Цей інтегрований конспект уроку з навчання грамоти використовується при вивчені теми " Надійшла весна прекрасна".Конспект інтегрованого уроку "Розвиток ключових компетентностей учнів через інтегроване навчання на уроках в початкових класах". В конспекті використовуються новітні технології та завдання за допомогою яких школярів заохотчую до навчання.
Костянтинопільська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів
Конспект інтегрованого уроку
1 клас
Розвиток ключових компетентностей учнів через інтегроване навчання на уроках в початкових класах
Розробила учитель початкових класів
Панасюк Наталія Володимирівна
НАДІЙШЛА ВЕСНА ПРЕКРАСНА
Українська мова (навчання грамоти):
«Принесли весну лелеки». За Л. Савчук. А. Костецький
« Починається весна».
Образотворчемистецтво:
Весняні кольори. Гармонія споріднених кольорів. Природа прокидається. Весна.
Мета:Українськамова (навчанняграмоти). Читання: Навчатидітейсприйматихудожніобрази, створені за допомогоюбарвистихслів (художніхзасобів). Формувативмінняусвідомленослухати текст; удосконалюватитехнікучитання; учитибудуватиповнувідповідь, збагачуючисловниковий запас учнів. Розвиватиувагу, логічнемислення, мовленнядітей. Виховуватиестетичніпочуття, відчуттяхудожнього слова, спостережливість, любов до природи, до птахів.
Образотворчемистецтво: Вчитиучнівмалюватикартиниприродиакварельнимифарбами, спираючись на досвідспостережень. Розвиватиестетичний смак, уяву. Виховуватилюбов до прекрасного.
Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.
Вид уроку:Інтегрований.
Обладнання:Малюнкидітей про весну, фотографіїлелек,прислів’я про весну, фонограмимузичнихтворівП.І.Чайковського «Пори року. Весна»
ХІД УРОКУ
1. Привітання
-Добрий день, любі діти,
рада вас вітати.
Щастя і добра
Всім вам побажати.
Посміхніться всім довкола -
Сонцю, небу, квітам, людям
І тоді обов’язково
День для всіх щасливим буде!
II. Повідомлення теми і мети уроку
-А зараз заплющить очі, послухайте запис та скажіть, що ви почули?(Звучить аудіо запис «Дзюрчання струмків»)
-Які звуки природи випочули? (шум води, моря, річки, )
-Що ви при цьому уявили?
-А як ви гадаєте, чому ці звуки ми слухали?
- Про що ми сьогоднібудеморозмовляти?
(На дошці – зображеннявеснянихпейзажів на дитячихмалюнках та фотографіях)
- Погляньте, як радісно і весело весна з’являється на світ! Ось ворухнувся на земліторішнійлисточок. Під ним проклюнулась ізземлістрілочкамолодої трави. Дзюркочутьпід деревами весняніструмочки, теплийвітерпробігає у верховітті. Весна починається з місяцяберезня. У березні земля пробуджуєтьсявідзимового сну. Цеособливиймісяць. Він, як мовиться в народі, й усміхнеться, і заплаче, і ошкіриться крутим норовом. За березнемідеквітень. У квітні земля одягаєзеленевбрання, а у травні – квітує. Отакщороку весна святкуєсвійприхід!
2. Робота з прислів’ями.
- Український народ даруєсвоїприслів’явесні. Хто з вас знаєприслів’я про весну?
* Весняний день рікгодує.
* Весна багата водою.
* Весна багата на квіти, а хліба в осеніпозичає.
* Весна – наш отець і мати: хто не посіє, не буде жати.
* Проспиш весною - заплачеш зимою.
* Весна красна квітами, а осінь пирогами.
* Весна не зима – не на піч, а в поле збирайся.
* У весняну погоду і смутний веселим буває.
* У поле вирушай, козаче, вже весна соком плаче.
* Відберезневихдощів земля квітне.
* У березнісім погод надворі: сіє, віє, крутить, зверхуллє, знизумете.
* Квітневий день рікгодує.
* Березневийдощтішитьквітень, а квітневий – людей.
* Квітень – з водою, травень – з травою.
* Травеньлісиодягає – літа в гостічекає.
3. Опора на особистийдосвід школяра.
- Післязимовиххолодівлетитьсвітла і чарівна весна. Вона пробуджує до життя все нове. Привітне тепле сонечковипливає на бездонне небо і щодняпіднімається все вище і вище. Ніжне тепло огортає всю землю. А навколостількизвуків, стількицікавого! Земля усміхається до сонечкачарівними, ніжними і тендітними першими квітами. У таківеснянідніповертаютьсяперелітні птахи – нашіпернатідрузі.
Зійшлисніги,
Шумить вода,
Весною повіва,
Земля квіточкивикида,
Буяє травка молода,
Все мертвеожива.
Веселесонечкоблищить,
Проміння щедро ллє,
Гайокпривітношелестить,
Неначе кличе пригостить,
Струмочоквиграє. (ПавлоГрабовський)
ІІІ. Цілепокладання
Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Небеса і ручаї,
Та заквітчуюгаї.
І усякий мене зна!
Відгадали ? Я - … (весна)
- Що ми знаємо про весну? Що нового вам би хотілосядізнатися? Можливо, про птахів? Чи, може, про весняніквіти? Чи ми уявимо себе справжніми художниками і намалюємопрекрасний шедевр?
IV. Вивчення нового матеріал
1. Підготовка до сприйняття.
- Відгадайте загадку:
Довгонога, чорно-біла
У гніздо на хату сіла.
Довгимдзьобом, знай, стукоче,
Нібищосьсказатихоче.
- Хтоце? Що за птах?
- А як щеназиваютьлелек? (Бусел, веселик, гайстер, чорногуз)
-Читання вірша вчителем.
Привітанням журавля я пробуджую поля,
Небеса і ручьї та заквітчую гаї.
Відгадайте , хто вона, ця красуня лісова?
(Весна)
2.Опрацювання вірша Л. Савчук «Принесли весну лелеки»
1.Читання вірша вчителем.
- Звідки лелеки принесли весну?
- Що змінилося в природі з приходом весни? Знайдіть ці рядки і про-
читайте.
2. Гра «Бджілки».
Самостійне напівголосне читання вірша учнями.
3.Читання учнями за бажанням.
3.Опрацювання сторінки «Читай і збагачуй свої знання і вміння»
1.Робота в парах.
- Прочитай слова дивлячись на крапку.
2. Виразне читання вірша вчителем
- Який настрій створив у вас вірш?
3. Мовчазне читання вірша учнями.
- Які дива відбуваються з приходом весни?
4.Виразне читання учнями.
4.Фізкультхвилинка.
Ходить качка по двору,
Зазиваєдітвору:
– Швидко стали по порядку,
Розпочнеммерщій зарядку.
Покрутили головою,
Стали всі, немов до бою,
Крила в боки розвели
Й полетіли, попливли.
Ліва, права, ліва, права,
Роблятьніжкинашівправи,
Не лінуйтесь, присідайте,
Ви здоров’ячкозміцняйте,
Щобхворобиоминали.
Образотворчемистецтво: Природапрокидається. Весна. (КалінеченкоОбразотворчемистецтво: підручник для 1 класузагальноосвітніхнавчальнихзакладів. - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 123 с.)
1. Бесідавчителя.
- Правда ж, кожному з вас хочетьсянавчитисямалювати красиво. Хочеться, щобвашімалюнкибулизмістовні, яскраві, життєдайні. Сьогодні ми почнемовчитисямалювати пейзаж. Пейзаж – цезображенняприроди на картинах.
2. Довідка про Архипа Куїнджі.
- Архип Куїнджінародився у м. Маріуполі в сім’їбідногошевця-грека. Рано залишився без батьків і жив у великійбідності. З дитинства Архип захоплювавсяживописом, малював на всьому: на стінах, парканах, клаптикахпаперу. Йоговідомікартини «Ліс», «Вечір на Україні», «Березовий гай», «Після грози», «Ніч на Дніпрі»
3.Розгляд картини «Рання весна» А. Куїнджі.
1. Бесіда:
4.Розповідь вчителя.
V.Закріпленнявивченогоматеріалу
Для малювання деталей більшгустими мазками фарбислідзмішуватиколір на палітрі без додавання води. Фарбимають бути яскравими, соковитими, повинніпередаватирадість, тепло сонячноговесняного дня, коли вся природа пробуджуєтьсявідтривалогозимового сну і все радієжиттю, цвіте, пахне, пурхає і літає.
Учнівиконують роботу самостійно.
3. Екологічна стежина.
- У лютому-березні Всеукраїнська екологічна Ліга та Всеукраїнська дитяча спілка «Екологічна варта» разом з іншими громадськими організаціями проводять щорічну всеукраїнську природоохоронну акцію «Первоцвіт». Розповсюджуються інформаційні матеріали (листівки, наклейки тощо).
В одній з таких листівок написано: «Більшість рідкісних рослин, занесених до Червоної книги України, зникають із причини нищення їх людиною. В Українівжезникломайже 50 видівпервоцвітів!
Люди, схаменіться! Квітка – немовлюдина, вона жива… на жаль, сьогодні красу не рятуєсвіт, бо настав час рятуватиїї саму!»
VI. ПІДСУМОК УРОК
- Наш урок закінчився. Всіви, діти, пліднопрацювали. Ви навчилисяаналізуватихудожні твори, малювати пейзаж. А щевизрозуміли одну дужеважливуріч:
Все на землі, все треба берегти –
І птаха й звіра, і отурослину,
Не чванься тим, щоцарприродити –
Боврешті, тийогочастинка.
Дружемій, люби життя,
Люби людей, природу,
А кривду кинь у забуття,
Як камінь в тиху воду.
Богдан Лепкий