Методична розробка для 1 класу на тему "День синього кольору"

Про матеріал

Методична розробка допоможе:

  • організувати і провести тематичний день;
  • розширити знання дітей про синій колір, його вплив на настрій людей і здоров'я, значення в природі;
  • вчити дітей об'єднуватися в групи для навчання та гри;
  • сприймати монологічні висловлювання (казка, вірш) та виразно читати вголос короткі тексти;
  • записувати короткі тексти з 3-4 речень;
  • знаходити значення математичних виразів на одну дію;
  • конструювати з паперу птаха за поданим зразком і шаблоном.
Перегляд файлу

Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 27 імені В. Гурняка

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

Тематичний день
День синього кольору

 

 

 

 

Підготувала
вчитель початкових класів
Чорна І.І.
 

 

 

 

 

 

 

 

Тернопіль 2018
Кольоровий тиждень

Тема. День синього кольору

Мета: розширити знання дітей про синій колір, його вплив на настрій людей і здоров’я, значення в природі, вчити дітей об’єднуватися в групи для навчання та гри, сприймати монологічні висловлювання (казка, вірш) та виразно читати вголос короткі тексти, записувати короткі тексти з 3-4 речень, знаходити значення математичних виразів на одну дію, конструювати з паперу птаха за поданим зразком і шаблоном, розвивати увагу, мислення, память, звязне мовлення учнів, виховувати любов і повагу один до одного.

  1.  Ранкова зустріч
  1. Привітайтеся з дітьми. Запропонуйте розгадати загадку.

Подивись у небо, друже!

Бачиш колір гарний дуже.

Такий лагідний, глибокий,

Прохолодний і високий.

Не лише він небом лине,

Є він також у рослинах.

В кетягах із винограду

І у півниках із саду.

Є у сливах і в цибулі,

В незабудках, що поснули...

В баклажанах, овочах,

Є у маминих очах,

У  стежках судинних ліній...

Що за колір то є? (синій)

  1. Розгляньте одяг дітей і назвіть імена тих, у чиєму одязі є предмети синього кольору. З поміж цих учнів оберіть дитину дня, в гадеробі якої є найбільше синіх речей.
  2. Крісло автора

Запропонуйте обраній дитині розповісти все, що вона знає про синій колір і з чим він у неї асоціюється.

  1. Цікавинки про синій колір.
  •    Найпопулярнішим кольором у світі є синій. Близько половини людей називають своїм улюбленим кольором саме синій.
  •    Синій колір означає фантазії, мрії і роздуми, але не дії та реалізації.
  •    Кров омара є безбарвною, але при контакті з киснем вона синіє.
  •    Синій – колір неба і спокою. Стюардеси одягнені саме в цей колір. Як довели досліди, більшість людей відчувають страх перед польотами, а дивлячись на синій, наш мозок отримує сигнали, які заспокійливо діють на всю нашу нервову систему.
  •    Синій – заспокоює, утихомирює, знімає втому очей та м’язів. Продукти синього  кольору – темний виноград, картопля з синьою шкіркою, сливи, чорниця, смородина. Ці продукти захищають кровоносні судини і покращують зір, зменшують м’язевий біль і напругу, охолоджують та заспокоюють. Він допомагає позбутися хвилювання та страху, знижує кров’яний тиск, знімає запалення, підвищує імунітет, позитивно впливає на роботу щитовидної залози.
  1. Гра «Загадкова скринька»

У скриньці заховано предмет синього кольору. Діти по черзі називають ознаки предмета, а вчитель відповідає «так» або «ні».

ІІ. Вправа “Живі речення”

  •        Запропонуйте дітям об’єднатися у групи.
  •        Підготуйте смужки паперу з написаними на них реченнями з віршів (по 3 слова – 6 слів), ножиці.
  •        Візьміть смужку і покажіть її дітям, нехай прочитають написане на ній речення з вірша. Наприклад «Сім братів-кольорів в королівстві кольорів».
  •        Після читання й аналізу розріжте смужку на стільки частин, скільки є слів у реченні.
  •        Роздайте на кожну групу (по 4 – 6 осіб) по 1 розрізаному реченню (по 3 слова – 6 слів), кожна дитина бере по 1 слову й читає, а група складає їх у речення, яке потім по черзі представляють перед класом.
  •        Усі речення складають чотири вірші про синій колір.

Синє небо, синя річка,
Сині очі у Марічки.
А у Толі синець синій -
Вчивсь він лазить по драбині.

 

У синьому небі – хмари,
Яскраво-синя річка,
І веселий дзвіночок
Теж синьої фарби хоче.

Коли сонце в небі гріє,
Наше озеро синіє.
Качка озером гуляє,
Синій шарф на шиї має.

 

Синя хмарка припливала.
Дощику вона гукала:
«Дощику, іди гуляти,
Сині квіти поливати!»


ІІІ. Вправа «Синій кросворд»

Об’єднайте дітей у групи та запропонуйте розгадати «Синій кросворд».

1.

 

 

 

 

 к

 

Пов’язане зображення 

2. р

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "річка png" 

Пов’язане зображення 

3. о

 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 с

и

н

і

Й

4.

 

 

 в

 

 

5.

 

 

 о

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "виноград png" 

Пов’язане зображення 

6.

 

 

 р

 

Результат пошуку зображень за запитом "дзвіночок квітка png" 

 

7. д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Вправа «Кубик»

  • Запропонуйте дітям послухати або прочитати вірш Т. Коломієць «Олівці»

ОЛІВЦІ


Є дверцята у пеналі

Дивовижні, небувалі:

Як відчиняться вони,

То з самої глибини

Вибігають молодці —

Кольорові олівці.

Починають пустувати,

На папері малювати:

Синій — жабку,

Жовтий — курку,

А зелений — кицьку Мурку,

А червоний — слоненя,

А коричневий — коня,

Довгогривого, гнідого...

Тут зелений зирк на нього:

— Що таке? Ану покинь!

Некрасивий в тебе кінь!

Бач, яка красива Мурка,

Синя жабка,

Жовта курка

І червоне слоненя!..

Ми поправимо коня —

Зробим гриву золотисту,

Помережане сідло,

Щоб усе було барвисте,

Щоб, як райдуга, цвіло!




  •        Після слухання вірша Тамари Коломієць «Олівці» запропонуйте виконати вправу “Кубик”.
  •        Запропонуйте учням об’єднатися в пари.
  •        Роздайте кожній парі по гральному кубику.
  •        Роздайте аркуші паперу, на яких намальоване коло, поділене на шість частин. На кожній з них позначена кількість очок кубика і написане запитання щодо змісту твору Тамари Коломієць «Олівці».
  •        Діти викидають кубиком певну кількість очок і відповідають на запитання,

написане на полі з відповідною кількістю очок.

  1. Вправа «Ходимо навколо – говоримо навколо»
  • Запропонуйте дітям послухати казку «Блакитна сукня»

http://www.dobrieskazki.ru/images/art9_2a.gifБлакитна сукня

Прокинулося вранці небо і одягнулося в яскраву блакитну сукню, розшиту золотими сонячними променями, а потім подумало: «Уже третій день, я ношу одне й те саме вбрання, і люди перестали звертати на мене увагу. Треба покликати кравця, щоб він пошив мені новий гарний одяг ».

Кравець-вітер почув думки неба й одразу ж огорнув його білою хмарною накидкою. Небо помітило, що люди стали частіше поглядати вгору, і сказало кравцеві: «Спасибі вітре, людям подобається моя пухнаста накидка, але поший мені ще нову елегантну спідничку».

Вітер взявся до роботи, і незабаром на небі з'явилася велика сіра хмара з довгими срібними нитками дощу, але люди замість того, щоб помилуватися новим небесним вбранням, сховалися під парасольками.

«Темно-сірий колір не подобається людям, поший мені, будь ласка, більш ефектне вбрання, вітре», - попросило небо.

Вітер, погоджуючись, трусонув хмарами і закрив небо темно-фіолетовими хмарами з золотими блискавками.

На подив неба люди, побачивши нове небесне вбрання, сховалися в своїх будинках.

«Якщо так, не буду більше вбиратися для людей», - засмутилося небо і знову надягло свою стару яскраво блакитну сукню із золотими променями.

Люди відразу вибігли на вулицю. «Яке чисте прекрасне, бездонне небо»! - радісно вигукували вони.

«Дивні люди, - знову подумало небо. - Я цілий день переодягаюся, а вони не помічають! Але варто було мені одягнути свою стару блакитну сукню, як всі почали нею захоплюватися».

  •        Після опрацювання казки “Блакитна сукня” попросіть всіх учнів протягом короткого часу подумати про те, що вони бажають намалювати і чому.
  •        Запропонуйте учням встати і вийти на вільний від столів простір класу. Учні рухаються в цьому просторі без будь-якої системи доти, поки вчитель не плесне у долоні один раз. Учні зупиняються. Кожен розмовляє з тим, хто опинився по сусідству, обговорюючи те запитання, що поставив учитель.
  •        Запропонуйте на вибір зразок відповіді:

Я хочу намалювати…, тому що…

  •        Приблизно через хвилину плесніть у долоні двічі. Усі знов починають ходити.
  •        Знову плесніть у долоні один раз. Учні знову зупиняються і розмовляють.
  •        Весь процес повторюється тричі.
  •        Після того, як учні заговорять з однокласниками тричі, попросіть усіх знову сісти.
  •        Запросіть учнів поділитися своїми ідеями щодо запитання з усім класом.
  •        Запропонуйте учням намалювати своє бажання.

 

  1. Вправа «Скільки сховалось краплинок?»

 

 

 

 

 

          +        = 43

 

 

 

 

 

            +        = 25

 

 

 

 

 

            +         = 32 

 

 

 

 

 

              +         = 54 

  1. Задача

Для приготування синього компоту кухар взяв:

Пов’язане зображення3 кг

Пов’язане зображення

2 кг

Результат пошуку зображень за запитом "виноград png"4 кг

3 кг

 

 

 

 

Скільки кілограмів фруктів взяв кухар для приготування компоту? Що ще потрібно додати, щоб зварити компот?

 

  1. Паперопластика «Синій птах»

 

  • C:\Users\Asus\Pictures\iCloud Photos\Downloads\IMG_4548.jpgРозкажіть дітям, що синій птах є символом щастя.
  • Запропонуйте виготовити синього птаха з паперу, щоб стати всім щасливішими.

Результат пошуку зображень за запитом "шаблон пташка"

 

 


  1.  Вправа «Синя водичка»

Запропонувати дітям випити водичку синього кольору і пояснити, що вода знімає втому, заспокоює. Прочитати вірш про синю водичку (хором):

Вода синя незвичайна,

Миротворча, релаксуюча.

 

  1.   Рефлексія

Запропонуйте учням розповісти, що цікавого вони дізналися про синій колір і дати відповіді на такі питання:

  • Який характер у синього кольору?
  • Де на Землі знаходиться цей колір?
  • Що змінилося б, якби на Землі не стало такого кольору?

Дозвольте дітям протягом 10-15 хв за допомогою малюнків, піктограм записати свої враження про «синій день» у «Щоденнику вражень».

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кудима Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 січня 2019
Переглядів
3966
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку