Методична розробка допоможе:
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 27 імені В. Гурняка
Методична розробка
Тематичний день
“День синього кольору”
Підготувала
вчитель початкових класів
Чорна І.І.
Тернопіль 2018
Кольоровий тиждень
Тема. День синього кольору
Мета: розширити знання дітей про синій колір, його вплив на настрій людей і здоров’я, значення в природі, вчити дітей об’єднуватися в групи для навчання та гри, сприймати монологічні висловлювання (казка, вірш) та виразно читати вголос короткі тексти, записувати короткі тексти з 3-4 речень, знаходити значення математичних виразів на одну дію, конструювати з паперу птаха за поданим зразком і шаблоном, розвивати увагу, мислення, пам’ять, зв’язне мовлення учнів, виховувати любов і повагу один до одного.
Подивись у небо, друже!
Бачиш колір гарний дуже.
Такий лагідний, глибокий,
Прохолодний і високий.
Не лише він небом лине,
Є він також у рослинах.
В кетягах із винограду
І у півниках із саду.
Є у сливах і в цибулі,
В незабудках, що поснули...
В баклажанах, овочах,
Є у маминих очах,
У стежках судинних ліній...
Що за колір то є? (синій)
Запропонуйте обраній дитині розповісти все, що вона знає про синій колір і з чим він у неї асоціюється.
У скриньці заховано предмет синього кольору. Діти по черзі називають ознаки предмета, а вчитель відповідає «так» або «ні».
ІІ. Вправа “Живі речення”
Синє небо, синя річка,
Сині очі у Марічки.
А у Толі синець синій -
Вчивсь він лазить по драбині.
У синьому небі – хмари,
Яскраво-синя річка,
І веселий дзвіночок
Теж синьої фарби хоче.
Коли сонце в небі гріє,
Наше озеро синіє.
Качка озером гуляє,
Синій шарф на шиї має.
Синя хмарка припливала.
Дощику вона гукала:
«Дощику, іди гуляти,
Сині квіти поливати!»
ІІІ. Вправа «Синій кросворд»
Об’єднайте дітей у групи та запропонуйте розгадати «Синій кросворд».
1. |
|
|
|
|
к |
|
|||||||
|
2. р |
|
|
|
|
|
|||||||
|
3. о |
|
|
|
|
||||||||
|
с |
и |
н |
і |
Й |
||||||||
4. |
|
|
в |
|
|
||||||||
5. |
|
|
о |
|
|
|
|
|
|||||
|
6. |
|
|
р |
|
|
|||||||
|
7. д |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
IV. Вправа «Кубик»
ОЛІВЦІ
Є дверцята у пеналі
Дивовижні, небувалі:
Як відчиняться вони,
То з самої глибини
Вибігають молодці —
Кольорові олівці.
Починають пустувати,
На папері малювати:
Синій — жабку,
Жовтий — курку,
А зелений — кицьку Мурку,
А червоний — слоненя,
А коричневий — коня,
Довгогривого, гнідого...
Тут зелений зирк на нього:
— Що таке? Ану покинь!
Некрасивий в тебе кінь!
Бач, яка красива Мурка,
Синя жабка,
Жовта курка
І червоне слоненя!..
Ми поправимо коня —
Зробим гриву золотисту,
Помережане сідло,
Щоб усе було барвисте,
Щоб, як райдуга, цвіло!
написане на полі з відповідною кількістю очок.
Блакитна сукня
Прокинулося вранці небо і одягнулося в яскраву блакитну сукню, розшиту золотими сонячними променями, а потім подумало: «Уже третій день, я ношу одне й те саме вбрання, і люди перестали звертати на мене увагу. Треба покликати кравця, щоб він пошив мені новий гарний одяг ».
Кравець-вітер почув думки неба й одразу ж огорнув його білою хмарною накидкою. Небо помітило, що люди стали частіше поглядати вгору, і сказало кравцеві: «Спасибі вітре, людям подобається моя пухнаста накидка, але поший мені ще нову елегантну спідничку».
Вітер взявся до роботи, і незабаром на небі з'явилася велика сіра хмара з довгими срібними нитками дощу, але люди замість того, щоб помилуватися новим небесним вбранням, сховалися під парасольками.
«Темно-сірий колір не подобається людям, поший мені, будь ласка, більш ефектне вбрання, вітре», - попросило небо.
Вітер, погоджуючись, трусонув хмарами і закрив небо темно-фіолетовими хмарами з золотими блискавками.
На подив неба люди, побачивши нове небесне вбрання, сховалися в своїх будинках.
«Якщо так, не буду більше вбиратися для людей», - засмутилося небо і знову надягло свою стару яскраво блакитну сукню із золотими променями.
Люди відразу вибігли на вулицю. «Яке чисте прекрасне, бездонне небо»! - радісно вигукували вони.
«Дивні люди, - знову подумало небо. - Я цілий день переодягаюся, а вони не помічають! Але варто було мені одягнути свою стару блакитну сукню, як всі почали нею захоплюватися».
Я хочу намалювати…, тому що…
+ = 43 |
+ = 25 |
+ = 32 |
+ = 54 |
Для приготування синього компоту кухар взяв:
3 кг |
2 кг |
4 кг |
3 кг |
|
|
|
|
Скільки кілограмів фруктів взяв кухар для приготування компоту? Що ще потрібно додати, щоб зварити компот?
Запропонувати дітям випити водичку синього кольору і пояснити, що вода знімає втому, заспокоює. Прочитати вірш про синю водичку (хором):
Вода синя незвичайна,
Миротворча, релаксуюча.
Запропонуйте учням розповісти, що цікавого вони дізналися про синій колір і дати відповіді на такі питання:
Дозвольте дітям протягом 10-15 хв за допомогою малюнків, піктограм записати свої враження про «синій день» у «Щоденнику вражень».