Конспект уроку для 10-го класу на тему "Чому невербальна комунікація є важливою в соціокультурному просторі?"

Про матеріал

Метою даного уроку є: визначити та охарактеризувати невербальну комінікацію; визначити роль спілкування в житті людини й суспільста; розвивати увагу, пам'ять, мислення вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички комунікації;

Перегляд файлу

Тема. Чому невербальна комунікація є важливою в соціокультурному просторі?

Мета: визначити та охарактеризувати невербальну комінікацію; визначити роль спілкування в житті людини й суспільста; розвивати увагу, пам'ять, мислення вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички комунікації;.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                 Характеризувати невербальну комунікацію ;
  •                 пояснювати значення комунікації у житті людини та громадянина;
  •                 удосконалювати навички ефективної комунікації.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал,олівці.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

Бесіда. 1. Комунікація це - ? 2. Вербальна комунікація це - …?

3. Невербальна – це …?

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Вправа «Невербальні етюди»

Мета:розвивати навички невербального спілкування.               Час – 15 хв.                                                                                                                                                                           Хід вправи : Учасники об єднаються по 5-7 осіб. Кожна група отримує картку з темою етюду, який вона через 10 хв. має показати без слів іншим учасникам групи.

Теми етюдів: розмова з батьками; весела вечірка; знову невдача; «новенький» у класі.

Запитання для обговорення

- Чи важко було готувати етюди?

- Які засоби використовувались для розкриття теми свого етюду?

- Як ви почували себе під час виконання вправи?

  1. Вивчення нового матеріалу.

Учитель: Знаючи види невербальної комунікації, можна краще зрозуміти способи їх вираження, оскільки комунікація даного типу здійснюється усіма органами почуттів, з яких власне і формується комунікативний канал.

Розглянемо основні види невербальної комунікації:

Кінесика – даний елемент представляє сукупність рухів тіла, жестів і поз, що застосовується для доповнення виразних засобів комунікації. Головними елементами кінесики є:

  •                               міміка;
  •                               пози;
  •                               жести і погляди, які мають фізіологічне чи соціокультурне походження.

Застосовувані жести повинні розумітися однозначно, оскільки при неправильному тлумаченні жестів можуть виникнути неприємні обставини.

Тактильна поведінка – було встановлено, що при спілкуванні все люди використовують різноманітні типи дотиків до тих співрозмовникам, які знаходяться в безпосередній близькості. Різні види дотиків носять різний характер і мають різну, відмінну від інших ефективність і значимість. Тактильне поведінку умовно може ділитися на наступні типи:

  •                               професійні;
  •                               ритуальні;
  •                               дружні;
  •                               любовні.

Кожен тип дотику необхідний людині для ослаблення або посилення процесу комунікативної зв’язку. Однак є ряд чинників, які безсумнівно варто враховувати, оскільки в різноманітних культурах невербальні елементи мають різні позначення.

Сенсорика – є одним з видів невербальної комунікації, в основі якого лежить чуттєве сприйняття усіма культурами. Ставлення до партнера складається на відчутті органів почуттів:

  •                               запахів;
  •                               відчуття смаку;
  •                               сприйняття звукових і колірних поєднань;
  •                               відчуття тіла співрозмовника;
  •                               тепла, що виходить від нього.

Як показали проведені дослідження, сучасна людина за день вимовляє більше 30 тисяч слів, супроводжуючи їх несловесними діями. Крім мови існує величезна безліч способів спілкування, службовців засобом отримання і повідомлення інформації. У кожній культурі за кожним знаком і символом закріплено власне позначення, яке зрозуміло оточуючим, або групі присвячених осіб.

Невербальні засоби комунікації можуть передавати величезну інформацію. Зокрема це може стосуватися і особистості комунікатора: його емоційного стану, темпераменту, особистісних якостей і властивостей, соціальний статус, комунікативну компетентність, а також самооцінки.

Головна роль невербальної комунікації полягає в отриманні найрізноманітнішої інформації про людину.

Подібну інформацію ми можемо отримати через жести, міміку і інтонації, оскільки вони здатні висловити і коректно інтерпретувати душевну енергію людини, симптоми і руху.

Особливості невербальної комунікації полягають в їх залежності від ситуації, оскільки дозволяють зрозуміти стан всіх учасників комунікації в реальному часі. Однак неможливо отримати інформацію про предметах або осіб, відсутніх в даний момент або зовсім не існують. Невербальна комунікація спонтанна і мимовільна. Вона практично не піддається контролю, тому так просто виявити істину при вербальному спілкуванні. Як то кажуть, від правди не втечеш.

Невербальні засоби комунікації засвоюються людьми тільки в природних умовах при спостереженні, наслідуванні або копіюванні. Вони мають такі джерела: вроджений або набутий при соціальному розвитку людини, біологічний і соціальний.
Невербальна комунікація може бути розділена на три умовних типу:

  •                               Поведінкові знаки – мають фізіологічні реакції, такі як почервоніння, збліднення, хвилювання, тремтіння і т. д.
  •                               Ненавмисні знаки – використання подібних знаків пов’язано безпосередньо з звичками людини, такими як покусування губ, хитання ногою без явних на те причин, чухання носа.
  •                               Власне комунікативні знаки – є конкретні сигнали, здатні передавати конкретну інформацію про події, об’єктах або стані людини.
  1. Узагальнення та систематизація знань.

Виконайте в команді. 1. Зобразіть «жести-привітання», «жести-схвалення», жести-обереги», «жести-заборони». 2. Що означають у різних контекстах такі невербальні знаки, як №розвести руками», «закрити обличчя руками», «хитати головою», «стукнути кулаком по столу», «підняти одну брову»?

  1. Підсумки уроку.
  1. За бажанням декілька учнів роблять висновки до уроку.
  1. Домашнє завдання.

Написати твір-роздум на тему «Мистецтво спілкування»


 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лаврова Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
4753
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку