Конспект уроку для 10-го класу на тему "Молодіжні субкультури. Хто вони?"

Про матеріал

Метою даного уроку є: дати уявлення про основні поняття теми; пояснити, у чому полягає унікальність підліткового співтовариства і культури, чим вони відрізняються від співтовариства і культури дорослих; вдосконалювати навички самостійної роботи; виховувати, прищеплювати високу, справжню культуру, а також критичне і відповідальне ставлення до свого способу життя, потребу в духовності, свідомому прагненні до самовдосконалення.

Перегляд файлу

Тема: Молодіжні субкультури. Хто вони?

Мета:  дати уявлення про основні поняття теми; пояснити, у чому полягає унікальність підліткового співтовариства і культури, чим вони відрізняються від співтовариства і культури дорослих; вдосконалювати навички самостійної роботи; виховувати, прищеплювати високу, справжню культуру, а також критичне і відповідальне ставлення до свого способу життя, потребу в духовності, свідомому прагненні до самовдосконалення.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                 пояснювати, що таке субкультура;
  •                 називати молодіжні субкультури;
  •                 характеризувати як проходить соціалізація серед однолітків.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

     Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

Декілька учнів називають приклади різних моделей сімей серед відомих українців сучасності.

Бесіда.  1. Що ми розуміємо під словом сім'я?

2. Які функції виконує ?

3. Як пов’язують сім'ю з державою?

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Запитання для обміркування. Пригадайте, яка діяльність, які відносини й спілкування та з ким для вас були важливими у дитячому садку чи у початковій школі: Що є важливим зараз, як змінилися пріоритети?

Учитель. Основним середовищем де соціалізується дитина є : садок, школа. Там вона спілкується з своїми ровесниками, з якими спілкування відбувається на рівних. Там дитина стає особистістю, але цей шлях не завжди буває легким. Також для того щоб налагодити відносини с однолітками особа долучається до колективної діяльності, утворюються групи за інтересами. Формальні і не формальні.

Запитання. Учасниками яких груп є ви на сьогодні?

Учитель. Формальні групи: спортивні секції, художньо-мистецькі гуртки,  самоврядування. Не формальні: - романтико-ескейпістські(хіпі, індіаністи, толкіє-ністи, байкери);- гедоністично-розважальні (мажори, рейвери, репери та ін.);- кримінальні (гопники, любери);- анархо-нігілістичні (панки, екстремістські субкультури "лівого" і "правого" спрямування).

Робота з таблицею. Сл 5

  1. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. Термін “молодіжна субкультура” з’явився у 60-ті роки XX ст.

Поява її є свідченням того, що молодь набуває свого політичного, ідеологічного, економічного статусу в сучасному світі, а отже й відповідальності.

Основними причинами її виникнення є: самостійні пошуки молоддю свого місця в житті, намагання самоствердитися; прагнення молоді бути комусь потрібними, корисними; самим знайти вірних друзів, які в будь-якій ситуації допоможуть. Визначальним чинником, що характеризує молодіжну субкультуру, є музика. Велику роль відіграє і мода, яка є не лише одягом, а й ідеологією і стилем життя. Молодіжні угруповання живуть за своїми законами.

Робота з поняттям. Молодіжна субкультура — комплекс молодіжної культури, якій характерна опозиційність стосовно традиційної культури.

Субкультуру, яка перебуває в стані протиріччя з панівною культурою, іноді називають контркультурою.

Робота з поняттям . Контркультура — сукупність соціально-культурних настанов, які суперечать фундаментальним принципам, що панують у конкретній культурі Контркультура виражає свій протест проти традиційних норм мистецтва і пропонує інше розуміння традиційних ідеалів, не традиційних для нашого суспільства.

Робота зі схемою. Сл 8

https://gorodenok.com/wp-content/uploads/2014/04/m378.jpg

 

Запитання для обміркування.Як ви вважаєте, які існують причини відходу молоді в андеграунд?

Учитель. Причини відходу молоді в андергаунд:

  • виклик суспільству, протест;
  • виклик сім’ї, непорозуміння в сім’ї;
  • небажання бути як усі;
  • бажання затвердитися в новому середовищі;
  • привернути до себе увагу;
  • нерозвинена сфера організації дозвілля для молоді в країні;
  • копіювання західних структур, течій, культури;
  • релігійні ідейні переконання;
  • данина моді;
  • відсутність мети в житті;
  • вплив кримінальних структур, хуліганство;
  • вікові захоплення.

Запитання. Чи знаєте ви хто такі блогери? Назвіть декілька сучасних блогерів? Чи ведете ви свій власний блог чи можливо хотіли б вести?

Учитель. Блогери — це люди, які ведуть свої щоденники (так звані блоги) у Всесвітній мережі Інтернет. Відмінність такого щоденника від звичайного полягає в його доступності багатьом людям. Блогери дуже часто посилаються один на одного, читають і коментують один одного. Саме це динамічне спілкування дозволяє вважати їх окремою субкультурою. Ведення власних блогів, як потужний засіб самореклами, набуває надзвичайної популярності серед публічних людей, зокрема політиків і зірок шоу-бізнесу.сл 10-15

  1. Узагальнення та систематизація знань.

Розгляньте ілюстрації. До яких субкультур ви могли б віднести зображених на них тваринок?сл 16

 

Картинки по запросу хіппі собака Похожее изображение Картинки по запросу панк тварина Похожее изображение

  1. Підсумки уроку.

Учитель. Отже, нині розмаїття субкультур є дуже широким, наявність широкого спектра субкультур дає можливість молоді самореалізуватися. Вплив субкультур може бути і позитивним, і негативним, молодь може набувати навичок взаємодії та комунікації, а може виявляти негативні якості, наприклад такі, як агресія. Тому, перш за все, важливо керуватися системою загальнолюдських цінностей, які є регулятором спілкування в колі однолітків й у формальних, і в неформальних групах.

Запитання. Чи важливо у широкому спектрі субкультур зберегти власну індивідуальність?

  1. Інструктаж з домашнього завдання.

1.Опрацювати відповідний матеріал підручника.

2. «Охарактеризуйте декілька молодіжних субкультур» (можлива форма презентації)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Масленникова Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Данилішина Катерина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
6280
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку