Конспект уроку для 10-го класу на тему "Яким чином толерантність та інклюзія торують шлях до суспільства рівних можливостей?"

Про матеріал

Мета даного уроку : визначити, що собою являє толерантність та інклюзія, яким чином ці поняття прокладають шлях до суспільства з рівними можливостями, розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження.

Перегляд файлу

 

Тема. Яким чином толерантність та інклюзія торують шлях до суспільства рівних можливостей?

Мета: визначити, що собою являє толерантність та інклюзія, яким чином ці поняття прокладають шлях до суспільства з рівними можливостями, розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати, поняття толерантність та інклюзія;
  •                розуміти яке суспільство слід вважати рівним;
  •                визначати роль кожного в розвитку суспільства рівних можливостей;

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, комп’ютер або ноутбук.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Бесіда за запитаннями.
  1. Що собою являє поняття стереотип? 2.Які стереотипи вам відомі? 3.Чи зустрічалися ви з випадками дискримінації в вашому житті?
  2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Розгляньте зображення. Висловіть свої думки.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. Інклюзія (від англ. inclusion — включення) — процес збільшення ступеня участі всіх громадян в соціумі. І насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку[джерело?]. Він передбачає розробку і застосування таких конкретних рішень, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь в академічному і суспільному житті. Поняття інклюзії близьке за значенням з поняттям інтеграція та протилежне до сегрегація. При інклюзії всі зацікавлені сторони повинні брати активну участь для отримання бажаного результату.

Інклюзія в широкому соціально-філософському сенсі розуміється як форма буття, спільного життя звичайних людей і людей з обмеженими можливостями (інвалідів), за чи проти якої виступає суспільство та його підсистеми (у тому числі інститути освіти), і по відношенню до якої і ті, й інші члени суспільства мають право вільного вибору

Інклюзія — це процес реального включення осіб з інвалідністю в активне суспільне життя і однаковою мірою необхідна для всіх членів суспільства. Інвалідність — це не вирок долі, це, швидше, такий спосіб життя за обставин, що склалися, який може багато дати особі з інвалідністю і людям, що оточують її, якщо інвалідність розглядати в рамках соціальної концепції. Тоді головний сенс процесу інклюзії можна позначити так: «Всім тут раді!» Або може стати нестерпним щоденним стражданням для всіх членів суспільства, якщо інвалідність розглядати тільки в рамках біологічної концепції, коли «Інвалід — людина, яка повністю або частково позбавлена працездатності унаслідок якої-небудь аномалії, поранення, каліцтва, хвороби» (С.І. Ожегов).

Істотну різницю між біологічною і соціальною концепціями суспільство усвідомить лише тоді, коли матиме в своєму розпорядженні доступну і повну інформацію про інвалідів. Не хвороба створює обмеження діяльності, а умови життя, які може запропонувати суспільство (уряд) людям з обмеженими можливостями.

Умови рівних можливостей досяжно лише в тому суспільстві, де інвалідність розглядається через соціальну концепцію, де відсутня дискримінація інвалідів словами і діями здорових людей.

Робота з підручником. Стр 57- 58

Запитання. 1. Що таке толерантність? 2. До чого призводить порушення принципу толерантності? 3. Яка роль толерантності в розвитку демократичної держави?

  1. Узагальнення та систематизація знань.

Гра «Яблуко»

 Наочно демонструє нищівні наслідки нетолерантності, зневаги та булінгу, вчить дітей усвідомлювати наслідки своїх дій.

Вчитель показує гарне яблуко та просить групу описати його — форму, колір. Тоді дістає схоже яблуко. Перше — передає групі з проханням дбайливо передавати його класом, при цьому усміхатися, говорити добрі слова один одному. Після цього тренер передає класом друге яблуко і просить робити все навпаки. Можна, за бажання, жбурляти та різати яблуко, писати всякі дурниці на поверхні, глузувати з нього, колоти іншими предметами.

Рефлексія:

  •                   Яке з яблук ви б хотіли скуштувати та чому? Чим відрізняються тепер два яблука? Чому одне з них перетворилося на сміття?
  •                   Скільки може «жити» яблуко, з яким обійшлися добре? Скільки «живе» понищене?
  •                   Як ця ситуація схожа на ситуації з реального життя? Чи ми так вчиняємо з людьми? Коли саме та чому так відбувається?
  1. Підсумки уроку.
  1. Психологи розробили «дієту» для тих хто хоче стати більш толерантним.

понеділок: розмовляючи з людьми, дивитись їм в очі, привітатися з усіма;

вівторок: намагатися не нав'язувати нікому свою волю;

середа: зробити для когось добру справу так, щоб він не здогадувався, що добро йде від вас;

четвер: не виявляти до іншого такого відношення, яке ви не хочете відчути до себе;

п'ятниця: намагатися добре виглядати, говорити з усіма тихим голосом;   

субота: записати 5 позитивних якостей, що характеризують вас і вашого друга;

неділя: знайдіть 3 привода, щоб сказати «спасибі» вашим близьким.

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати тему 3 (с. 56 )2. Розробіть план який допоможе бути рівними звичайним людям і людям з обмеженими можливостями у сучасному світі.

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
2650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку