Конспект уроку для 10 класу "Узагальнення на тему "Країни Європи"

Про матеріал

Мета: поглибити й закріпити знання учнів про країни Європейського регіону; розвивати навички роботи зі статичним матеріалом, аналізу схем й діаграм та з програмою Презентація Microsoft office Power Point та з додатковою літературою, правильно й точно відображати матеріал на політичній і тематичній картах, логічне мислення учнів і пам'ять; реалізувати аспекти естетичного, морального виховання учнів на різних етапах уроку.

Перегляд файлу

Клас: 10

Тема. Узагальнююче повторення з теми «Країни Європи».

Мета: поглибити й закріпити знання учнів про країни Європейського регіону; розвивати навички роботи зі статичним матеріалом, аналізу схем й діаграм та з програмою Презентація Microsoft office Power Point та з додатковою літературою, правильно й точно відображати матеріал на політичній і тематичній картах, логічне мислення учнів і пам'ять; реалізувати аспекти естетичного, морального виховання учнів на різних етапах уроку.

Обладнання: політична карта світу, атлас, підручник, картки з країнами та їх столицями, картки з назвами країн, мікрофон, прапорці країн, яких представляють учні, лист оцінювання, презентації учнів.

Тип: узагальнюючий урок.

Форма проведення: семінар з елементами гри.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  Діти, ви готові до уроку? Побажайте кожному успіху й хорошого настрою.

  У кожного на парті є лист оцінювання ваших відповідей. Після кожного завдання ви повинні поставити на вашу думку собі оцінку, а в кінці уроку вивести середньоарифметичну оцінку – така оцінка буде за сьогоднішній урок.

Прізвище учня

Вправа «Мікро-

фон»

(за кожну правильну відповідь по 1 б.)

Робота біля карти

(за кожну правильну відповідь по 1 б.)

Робота з картками

(за кожну правиль-ну відповідь – пару 1 б.)

Характеристика країни (5 б.)

Рубрика «У світі цікаво-

го»  (10 б.)

Вікторина

(за кожну прави-льну відпо

відь – пару 1 б.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Узагальнення вивченого матеріалу з використанням нестандартних форм і методів роботи.

  1. Вправа «Мікрофон». Учні передають мікрофон по черзі один одному, називаючи особливості країн Європейського регіону; складається економіко – географічна характеристика Європи.
  • Європа займає 1/3 території материка Євразія.
  • Більшість країн Європи мають виходи до морів і океанів, що сприятливо впливає на розвиток господарства країн.
  • Європейські країни належать до двох типів: капіталістичного і постсоціалістичного, або перехідного.
  • Усі країни Європи належить до країн І типу відтворення населення.
  • Серед країн – сімки виділяється провідна п’ятірка: Великобританія, Німеччина, Італія, Франція, Іспанія.
  • За площею в цей регіон входять країни – гіганти (Росія), середні (Німеччина, Україна), карлики (Андорра, Монако, Ватикан…).
  • Переважають багатонаціональні країни.
  • У більшості країн Європи сповідують християнську віру з явною перевагою православ’я.
  • Європейський регіон вирізняється практичною відсутністю в достатніх обсягах енергетичних ресурсів і значною вичерпаністю мінеральних запасів сировини.
  • Обмежені запаси водних і земельних ресурсів, і вони надзвичайно екологічно забруднені.
  • Країни Європейського регіону є провідними постачальниками й експортерами машин, устаткування, хімічної продукції, одягу, взуття, медикаментів, будівельних матеріалів, зерна, металу.
  1. Метод картографічного пошуку. Учні біля карти показують субрегіони Європи, називаючи країни в кожному з них.
  • Північна Європа: Швеція, Фінляндія, Норвегія, Данія…
  • Західна Європа: Великобританія, Франція, Нідерланди…
  • Східна Європа: Польща, Естонія, Литва, Латвія…
  • Центральна Європа: Білорусь, Україна.
  • Південно – Східна Європа: Румунія, Болгарія, Югославія.
  • Південна Європа: Португалія, Італія, Іспанія, Албанія…
  • Середня Європа: Угорщина, Австрія, Швейцарія, Чехія…
  • Які європейські країни ми вже вивчили більш докладно?
  1. Гра «Знайди пару». Кожен учень отримує картку, в якій записані два стовпчика: в одному – назви країн, а в іншому – їх столиці. Потрібно з’єднати правильно столиці й країни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Проектна робота.

Кожен учень заздалегідь обрав країну.

Завдання. Біля карти треба дати стислу характеристику своєї країни. Регламент виступу 5- 10 хв.

     Рубрика «У світі цікавого. Ці дивні країни». Кожен учень презентує       роботу «Визначні пам’ятки культури чи природи своєї країни».

ІІІ. Систематизація знань, умінь, навичок учнів. Проводиться у формі вікторини «Про яку країну йдеться мова?». Хто швидше відповість на запитання.

  1. Країна має 1/5 частину світових лісів.          (Росія)
  2. Країна розміщена в північній частині Центральної Європи.    (Білорусь)
  3. Складається з 15 земель.   (Німеччина)
  4. У країні розміщений Нижньорейнський буровугільний басейн.   (Німеччина)
  5. За збором яблук посідає  І місце в Європі.     (Франція)
  6. Країна, в якій розміщені університетські центри – Кембридж, Оксфорд.  (Велика Британія)
  7. Ця країна на сьогодні найзнаменитіший у світі виробник морозива. Рецепти його виготовлення перейняли в Північній Європі та США.    (Італія)
  8. У країні виробляють ГАЗ, КАМАЗ, УАЗ, ВАЗ.    (Росія)
  9. Діє канал Рейн – Емс – Везер.    (Німеччина)
  10. Країна, в якій люди розмальовують речі побуту петриківською розпису.    (Україна)
  11. Знаходиться Рурський кам’яновугільний басейн.     (Німеччина)
  12. Працює Гомельський автомобільний завод.    (Білорусь)
  13. Паштет з гусячої печінки (фуагра) – національна страва народів цієї країни. Гусей для цього відгодовують кукурудзою. У кожному районі

          цієї країни свій рецепт приготування такого паштету.   (Франція)

  1. За масштабами туризму країна посідає  І місце у світі.  (Італія)
  2. Знаходиться 12 міст – мільйонерів.    (Росія)

ІV.  Підсумок уроку

   На початку уроку ви отримали лист оцінювання відповідей. Зараз виведіть середню арифметичну оцінку – це і буде оцінка за сьогоднішній урок.

  Діти, ви були активні, ваші виступи були цікавими, змістовними. Взагалі добре  показали знання з теми «Країни Європи». Дякую всім!

V.  Домашнє завдання

Скласти кросворд «Країни Європи»  з 15 слів.

 

 

doc
Додано
2 травня 2018
Переглядів
3024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку