Конспект уроку для 11 класу на тему "Основні віхи життя і творчості Івана Багряного. "

Про матеріал
Метою уроку з української літератури в 11 класі на тему "Основні віхи життя та творчості Івана Багряного" є опрацювання теоретичного матеріалу щодо життя та творчого доробку Івана Багряного, формування світогляду письменника. Урок спрямований на розвиваток здібностей дослідницько-пошукової роботи, формуванб вміння аналізувати інформацію, визначати ключові поняття. Робота проводиться в компьютерному класі, використана групова форма роботи
Перегляд файлу

Клас 11  Предмет Українська література   Дата 24.01.2020р.

Урок № 36

Тема: Основні віхи життя і творчості Івана Багряного.

Мета: опрацювати теоретичний матеріал щодо життя та творчого доробку Івана Багряного,  формування світогляду письменника.

Завдання:

  • ознайомити учнів з основними моментами життєвого шляху Івана Багряного, розкрити тематичні рамки його творчості;
  • з’ясувати роль Івана Багряного у розвитку української літератури;
  • формувати вміння та навички робити з лекційним матеріалом учителя;
  • виховувати естетичний смак в учнів, розуміння виховного та пізнавального значення літературної спадщини

Компетенції учнів на уроці: предметна, комунікативна, інформаційна, загальнокультурна.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок

Місце проведення: комп’ютерний клас

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Мета етапу: створити сприятливий психологічний клімат на уроці.

Вступне слово вчителя:

  • Добрий день! Скоро ви закінчите школу і поринете в доросле життя. Воно та­ке складне, непередбачуване. Ким би ви хотіли бачити себе, своїх одноклас­ників у житті? Запишіть у зошит сусіда на­путні слова.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.

Мета етапу: ознайомити учнів з темою та метою уроку, визначати завдання, мотивувати учнів до вивчення матеріалу, обґрунтувати значення та важливість отриманих знань.

 Слово вчителя:

  • «Сміливі завжди мають щастя…» - це слова із роману Івана Багряного «Тигролови». Сьогодні вони стануть епіграфом нашого уроку, а його про його доречність ми з вами поговоримо наприкінці уроку, коли все дізнаємося про українського письменника Івана Багряного. Кожна людина має свою неповторну біографію, кожна є творцем своєї долі. Ви також не виключення, вам обирати власний життєвий шлях, бо для вас самостійне життя ось-ось розпочнеться. Першим кроком буде успішне складання тестування з української мови та літератури. Знання, отримані сьогодні на уроці щодо життєвого та творчого шляху Івана багряного, стануть вам в нагоді під час складання цього іспиту.
  • Тема уроку на дошці, давайте з вами визначимося із завданнями, які нам потрібно вирішити для якісного засвоєння нового матеріалу.

(обдумавши, учні формулюють завдання уроку)

 

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

Мета етапу: розвивати здібності дослідницько-пошукової роботи, формування вміння аналізувати інформацію, визначати ключові поняття.

Форма роботи: Робота  в мінігрупах

(перед початком роботи учні діляться групи для роботи за комп’ютерами: по три учні на один комп’ютер. За можливості можна використовувати смартфони з підключенням до мережі Інтернет)

Завдання №1: опрацювати теоретичний матеріал та провести пошуково-дослідницьку роботу за темами:

  1. Скласти психологічний портрет письменника.
  2. Охарактеризувати історичну добу, політичні обставини. Які супроводжували Івана Багряного.
  3. Дослідити літературну діяльність письменника.

( Учні виконують завдання групами: кожні три комп’ютера – 9 учнів працюють за окремим завданням, розміщеним за посиланням:

 

https://www.istpravda.com.ua/articles/2018/12/14/153412/

 

 

 

 

 

Завдання №2: знайти значення понять за посиланням, записати їх до зошита, пояснити їх зв’язок із життям Івана Багряного: роман, пригодницький роман, тоталітаризм, роман у віршах, автобіографічний роман)

(учні записують визначення термінів, шукаючи відповідь за посиланням https://onlyart.org.ua/dictionary-literary-terms/#%D0%A0, пояснюють їх зв’язок із життям та творчістю Івана Багряного)

 

ІV. Рефлексія. Підсумок уроку. Оцінювання роботи учнів на уроці.

Мета етапу: підсумувати матеріал уроку, оцінка загального враження учнів від уроку, його практичної значущості для них, оцінювання роботи учнів на уроці.

  1. Творче есе (міні) за епіграфом уроку «Сміливі завжди мають щастя…» (зв’язок епіграфу з матеріалом уроку) – робота в групах

«Займи позицію»

Обрати один із варіантів відповіді на запитання та обґрунтувати його: Чи потрібно вивчати біографію та творчість класиків сучасній молоді?     

- Так

- Частково

- Ні

 

 V. Інструктаж домашнього завдання.

Обов’язково:  прочитати роман «Тигролови»

Кожному учню на вибір пропонується виконати один із двох варіантів домашнього завдання:

І варіант: створити «Стрічку часу» за змістом роману «Тигролови»

ІІ варіант: створити буктрейлер до роману «Тигролови»

ІІІ варіант: створити ілюстративний колаж за змістом роману «Тигролови»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Vlasyk Nataliia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
2669
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку