Конспект уроку для 2 класу на тему "Розв'язування задач, які містять дію ділення. Визначення часу за годинником.Подорожуючи разом з героями мультфільму "Простоквашино", діти закріплюватимуть уміння розв'язувати задачі та визначати час за годинником.
Тема. Розв’язування задач, які містять дію ділення.
Визначення часу за годинником.
Урок математики 2 клас
Учитель початкових класів
Гончаренко С.І.
Тема. Розв’язування задач, які містять дію ділення. Визначення часу за годинником.
Мета. Продовжувати роботу над розв’язуванням задачі на зменшення числа у кілька разів; закріпити вміння учнів визначати час за годинником; розвивати пам'ять, увагу, мислення; виховувати старанність, наполегливість.
Обладнання. Комп’ютер, проектор, макети годинників.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Контроль і закріплення знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання (перевірка таблиці множення)
Діти, ви любите мультфільми? Добре знаєте їх героїв? Як називається мультфільм з героями якого ми з вами сьогодні зустрінемось ви дізнаєтесь коли розшифруєте перше завдання. (Слайд №1).
Молодці, отже ми сьогодні зустрінемось з героями мультфільму
«Простоквашино». А чи знаєте ви героїв цього мультика? Назвіть їх. (Дядя Федір, Матроскін, Шарик). А скільки років було Дяді Федору? (9 років).
2. Хвилинка каліграфії
Давайте пригадаємо як пишеться цифра 9 і напишемо цілий рядочок.
III. Повідомлення теми й мети уроку
Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над розв’язуванням задач на зменшення числа у кілька разів; закріпимо вміння визначати час за годинником.
Ну а чим займаються головні герої, як живуть, що роблять, ми дізнаємось, коли відвідаємо ……Простоквашино.
IV. Повторення й закріплення вивченого матеріалу
1. Розв’язування задач на дошці (Слайд №2)
Дяді Федору не дуже хочеться їсти бутерброди, тому він разом з друзями вирішив приготувати обід, допоможемо їм?
1) У Дяді Федора було 50 грн. Він купив на 18 грн. м’яса і на 7 грн. сала. Скільки грошей залишилось у Дяді Федора? (Слайд №3)
2) Шарик на пиріжки з капустою витратив 15 кг муки, а капусти – у 5 раз менше. Скільки муки і капусти витратив Шарик?
2. Визначення часу за годинником (Слайд №4)
Добре поївши, Шарик вирішив відпочити, але раптом прийшов листоноша Пєчкін. Виявляється Шарик погано визначає час за годинником, тому призначив неправильно час зустрічі. Давайте разом з Шариком попрацюємо з годинником.
Дядя Федір повинен вставати о 7 годині. Виконувати зарядку 15 хвилин. За 30 хв. потрібно вмитися і одягнутися. (Учні показують час на макетах годинників і називають його.) Сніданок триває 20 хв. Тепер Дядя Федір іде до школи. Урок починається о 8 г од 30 хв. Уроки закінчуються о 12 год. Скільки часу тривають уроки.
Фізкультхвилинка (Слайд № 6)
Що роблять Шарик і Матроскін? (Відпочивають). Давайте і ми теж відпочинемо.
Ми в Простоквашино крокуєм
Раз-два! Раз- два!
І Матроскіну допомагаєм
Раз-два! Раз- два!
Ми картоплю покопаєм
Раз-два! Раз- два!
А тепер відпочиваєм!
3. Усні обчислення (Слайд № 7)
Тим часом кіт Матроскін зібравши трохи грошей викупив корівок і вирішив зайнятися бізнесом. Як ви думаєте яким? Але він не знає як в економіці називається продукт, який виготовили не для власного споживання, а для продажу? Щоб допомогти котику нам потрібно розв’язати 2 рівняння. (Слайд №8)
х + 12 = 32 57 – х = 37 (Слайд № 9)
4. Розв’язування задачі (Слайд №10)
Друзі вирішили не відставати від свого товариша і допомагають йому виготовляти сметану, йогурти, кефір. Потім цей товар продають.
(Слайд № 11)
Сметана коштує 10 грн., а молоко у 5 раз менше. Скільки коштує молоко?
Молодці! Головним героям мультфільму допомогли, але до них в гості вирішили завітати тато з мамою і привести їм гостинці. Що батьки привезли і скільки ви дізнаєтесь розв’язавши задачу № 188.
5. Робота з підручником. Задача №188 –самостійно.(Перевірка)
V. Підсумок уроку (Слайд №13)
Ось і дійшла кінця наша подорож в Простоквашино. Поясніть коту Матроскіну, що нового дізналися на уроці? Чого навчилися? (Слайд №14)
Погляньте на класний годинник і скажіть, котра зараз година. Скільки хвилин залишилося до закінчення уроку?
Дякуємо всім за гарну роботу. (Слайд №14)