Олена Миколаївна Клещ
вчитель початкових класів
м. Нікополь Дніпропетровської області
Конспект уроку для 2 класу на тему:
«Я досліджую світ»
Тема: Зима в неживій природі
Мета: Систематизувати уявлення дітей про зиму, зимові явища;
закріпити назви зимових місяців;
розвивати пізнавальну активність;
розвивати зв'язне мовлення, уміння бачити красу рідного краю;
виховувати любовь і дбайливе ставлення до природи;
встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити висновки.
Повідомлення теми уроку
І. Загадка
Холодна, біла, ліс оголила.
Скувала річку, струмок спинила. (Зима).
І тема нашого уроку:
«Зима в неживій природі»
Групова робота.
- Яка зима? (діти працюють разом в 4-х групах, називають свої слова)
Загадка
Трійка, трійка прилетіла,
Коні білі в трійці тій.
А в санях сидить цариця -
Білокоса, білолиця
Як кинула холодком. Все про крилося сріблом.
ІІ. Ознаки зими
Назвіть 1 ознаку.
Загадка.
На дитячих щічках маки,
З ним узимку дружить всякий…? (Мороз)
2. Ознака
- Під вікном моїм калюжа
уночі замерзла дуже.
Взялася склом твердим
Добре ковзатись на ній… (Лід)
Ожеледиця - тонкий шар льоду на поверхні землі. Обережно.
3. Ознака
Політала зірочка, політала.
Сіла на долонечку і розтала.
На долоні свізонька - крапелинка
То непросто зірочка, то - … (Сніжинка)
Сніг
Сніг - це опади у вигляді кристаликів льоду - сніжинок. Сніговий покрив не дає теплу, яке має ґрунт вийти на поверхню, і не дає можливості морозу проникнути до ґрунту. Під снігом зимують насіння, корінці дерев, а також мілки комахи, тварини.
Іній - це кристалики льоду, що утворюються на гілках дерев, кущів.
В сонячну погоду іній іскриться різними кольорами. Чому різними кольорами?
4. Групова робота: Подумайте:
Дослідницька робота
Візьміть лід і покладіть у чашку з водою.
Висновок: В твердому стані вода легше за воду в рідкому стані.
! В рідкому стані вода може бути тільки з температурою від 0º до +100º градусів, а далі приходить в газоподібний стан і випаровується. Це найлегший стан води.
Що відбувається з водою при охолодженні, при 0º (замерзає). Де ми це бачимо в природі?
6. Цікавинка.
- Діти, зверніть увагу, що всі сніжинки в природі різні, немає 2-х однакових сніжинок з однаковим візерунком.
- Розгорніть свою сніжинки, у вас всі вони теж різні, за формою, візерунком розміром.
А ще, всі природні сніжинки мають 6 вершинок – промінців, обов'язково, не більше.
Висновок: За якими ознаками ми розуміємо, що прийшла зима?
7. Колективна робота
Одягаємо природу на малюнку на дошці у сніжний наряд своїми паперовими сніжинками.
Підсумок уроку
Звертання до зими. Вірш (Аліса, Руслан, Руслан)