Конспект уроку для 2 класу з предмету "Дизайн і технології" за програмою О.Я. Савченко за альбомом-посібником "Маленький трудівничок"

Про матеріал
Конспект уроку ( з презентацією).Оригамі. Кошеня на підвіконні. Використано навчальний метод "Сторітелінг".
Перегляд файлу

Тема. Оригамі "Кошеня на підвіконні".

Мета: ознайомити з історією появи техніки оригамі; опанувати прийоми згинання і складання паперу при виготовленні оригамі; удосконалювати навички роботи з папером за зразком; розширювати світогляд; розвивати інтерес до оригамі, творчі здібності, уяву, мислення, пам'ять; виховувати акуратність, любов до праці . (Слайд 1)

Обладнання: зразки виробів, папір, фото «Технологія виготовлення паперу», схеми виготовлення човника,  мультимедійний супровід, таблиця умовних позначень для оригамі.

Хід уроку

І. Привітання .

Створення позитивного емоційного настрою.

Вправа «Я бажаю…»

ІІ. Мотивація.  ( слайд 2)

Щоб на світі гарно жити,

Змалку працю слід любити.

Працелюбні і старанні

Діти всім і всюди гарні.

То ж берімось працювати,

Рідну землю прикрашати.

У різних країнах роблять свої якісь прикраси, щоб їх батьківщина була красивою.  Хто з дерева, хто вишиває, як у  нас, в Україні. Кожна країна світу гордиться своїми символами, мистецтвом. І ми сьогодні своєю працею зробимо приємне нашим воїнам, які боронять нас від ворогів. Роботи передамо захисникам.

ІІІ. Основна частина уроку

  1. Повідомлення теми уроку та мети.

Розповідь учителя

 Прийом «Сторітелінг»

Розкажу я вам, діти, сьогодні цікаву історію. А про кого ця історія, ви відгадайте.

 ЗАВДАННЯ: відгадай загадку

В хаті я мишей ганяю,

Вуса ще з дитинства маю,

Лапкою миюся щодня.

Я пухнасте          ……………..        (Кошеня) (Картинка на дошці)

ᐈ Покинуте кошеня — казка Василь Сухомлинський | Читати на Дерево Казок                                           Безпритульні кошенята в Полтаві чекають на господарів. ФОТО. Коло - новини  Полтави

( Слайд 3)-японські символи ( сонце, океан, сакура)

 «У далекій  Японії, країні, де сходить сонце, жило кошеня. Звали його Мяо. Воно було допитливе. Про все хотіло знати. Побачило Мяо якось у небі журавликів дивних.

(Слайд 4) ⬇ Скачать картинки Бумажных журавликов, стоковые фото Бумажных журавликов в  хорошем качестве | Depositphotos      

 Мяо біг за ними і запитував:

-Хто ви? Чому ви такі?

Вони лише сказали котикові:

-Знайди майстра  Акіру Йошизаву. Від нього все і дізнаєшся

Довго мандрував по Японії Мяо і знайшов майстра.  (Світового визнання сягнуло мистецтво орігамі у творах японського майстра Акіри Йошизави.) (Слайд 5)

Мяо чемно вклонився майстру і запитав: «Що за дивні журавлики літали в небі?». Майстер  пообіцяв розповісти і запропонував Мяо стати його учнем. Кошеня дуже зраділо і уважно слухало свого вчителя. Він  розповів, що ті журавлики зроблені з паперу.  Паперу понад 2000 років. Винайшли його в Китаї. Виготовляли власноруч з шовкового дерева чи бамбуку. В наш час папір роблять спеціальні машини з деревини, макулатури, соломи, ганчір̓я, стебел кукурудзи. 

(Слайд 6)                                        «Санбо» 

12 ідей зробити легке орігамі для дітей. [Орігамі тварини легко] - YouTube        Орігамі з паперу для дітей та початківців за схемами: прості вироби своїми  руками покроково Тварини з орігамі: векторна графіка, зображення, Тварини з орігамі малюнки  | Скачати з DepositphotosНавчальний посібник "Мистецтво орігамі як засіб розвитку здібностей дитини"

«Гарний папір примушує думати про гарні речі» – говорять японці. Мабуть, не даремно саме в Японії виникло мистецтво складання паперу – оригамі. (Слайд 7)

Перші вироби, складені з паперу, використовувалися у відправленні релігійних обрядів у вигляді підставок і коробочок «санбо». Туди клали шматочки риби й овочів і приносили до храму як пожертву.

   Згодом мистецтво оригамі потрапило до палацу японського імператора. Придворні складали записки-листи у вигляді метеликів, журавликів, квіток. Листи-оригамі були символами дружби, поваги й любові. У бідних японських сім’ях паперові іграшки протягом багатьох століть були єдиними забавками для дітей. У Японії складання виробів у техніці орігамі  — це сімейний ритуал.

Необхідно знати:

«Орі» – склад в японській мові, означає-  щось складати,

а папір свій називають всі японці – «гамі». Коли з нього щось складають,

Кажуть «оригамі».(Слайд 8)

Запитання до учнів.

 - Де ж, на вашу думку, можна використати орігамі в житті? (відповіді дітей)

- Людей, які професійно займаються складанням орігамі називають ОРИГАМІСТАМИ. (запис слова на дошці).

- Оригамі повністю відкидає склеювання або вирізування. Робочими елементами є тільки складки. Сучасне оригамі включає в себе багато напрямків: одні складають квіти, інші — тварин, ще інші — багатогранники, коробки і навіть технічні моделі.

  1. Фізкультхвилинка«Котик-Воркотик» ( Слайд 9)

Котик-Воркотик, (діти гладять животик)

Червоний ротик, (гладять щічки)

Сів до нірки нишком. (Присідають)

Виглянь, мишко! (Сваряться пальчиком.)

Повідомлення мети та завдань уроку

-  Кошеня Мяо добре навчається працювати у техніці оригамі.

Сьогодні на уроці і  ми ознайомимося з технікою «Оригамі» і будемо вчитися складати прості вироби у цій техніці. Працювати на уроці ми будемо з папером.

Нам потрібне приладдя: квадратний аркуш 9/9, прямокутний аркуш 10/20, фломастери, ножиці, клей

  1. Техніка безпеки. ( Слайд 10)
  1. Правила безпеки при роботі з ножицями
  2. Правила користування  клеєм

Запам’ятати порядок складання багатьох іграшок було важко, тому намагалися його записувати. Так з’явилася нова мова — мова позначок. З їх допомогою люди на малюнках-схемах записували шлях аркуша від паперового квадратика до готової фігурки.

  1. Пояснення до творчого завання.

   А зараз ми з вами переходимо до практичної роботи і спробуємо свої вміння в техніці орігамі. А складати з паперу ми будемо кошеня, з яким ми познайомилися сьогодні.

Хто у нас помічники? (наші пальчики)

  1. Пальчиковий масаж  (Слайд 11)

Вранці пальчики проснулись  

   І старанно потягнулись…

Ніби річка потекли,

Наче човник попливли...

Вправо-вліво показали,

Гопака затанцювали…

А тоді обійнялись

І до праці узялись. 

  1. Демонстрація готового виробу (Слайд 12)

2 клас. Урок 32. НУШ. Кошеня на підвіконні - YouTube

 

  1. Подивіться порядок роботи.      (Слайд 13)

   

 

 

Оригамі. Виріб в техніці оригамі «Кошеня на підвіконні» 2 клас

  1. Практична робота учнів(Діти працюють . Учитель або асистент за потреби допомагає учням.)

 

 Оригамі Кошеня/Дизайн і технології - YouTube

Треба домалювати котикові очі, носик, вуса, лапки….(Слайд 14)

Підсумок уроку.

Учитель. Щоб стати оригамістом, достатньо навчитися повторювати ті фігурки, які були створені раніше. Але можна створювати і свої композиції.

Чим же так привабливе оригамі? По-перше, ним може займатися будь-хто — незалежно від статі, віку, чи спеціальності. Успішно складають фігурки з паперу винахідники і депутати, школярі і вчителі тощо.

І, по-друге, оригамі — досить приємний вид дозвілля.

 

—   Подивіться на  нашу виставку.  Ви дуже постаралися. У вас вийшли веселі та кумедні кошенята! Молодці! Мяо дуже вам вдячний. (Слайд 15)

VІІ.  Прибирання робочих місць.

-А зараз давайте приведемо свої робочі місця до ладу

 

 

 

                                      

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
1414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку