19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Конспект уроку для 2 класу з предмету «Я досліджую світ» на тему: «Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться?»

Про матеріал
Конспект уроку містить конкретні завдання для учнів з даної теми, які підводять їх до висновку, що не завжди наші бажання співпадають із можливостями. В даному матеріалі реалізовано компетентністний підхід у викладанні інтегрованого курсу "Я досліджую світ".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку для 2 класу

з предмету «Я досліджую світ»

на тему: «Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться?»

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Павлоградської ЗШ І-ІІІ ст.№9

Дика Лариса Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться?

Мета: вчити на фактичному матеріалі визначати , що деколи краще зробити як належить, а не так як хочеться; розвивати  мислення, мовлення, розширювати словниковий запас; розвивати вміння працювати в групі, дотримуватись правил безпеки в інтернеті; розвивати вміння передбачувати погоду використовуючи народні прикмети; розв’язувати задачі, пов’язані з життєвими ситуаціями, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; вміння висловлювати і доводити свою думку; виховувати повагу до інших, любов до природи.

 

Очікувані результати:

мовно-літературна галузь — читає правильно та виразно вголос різні тексти ;ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння  ;

 — розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя,

— підтримує аргументами власні думки або спростовує їх ;

 соціальна і здоров’язбережувальна галузь — пояснює основні правила безпеки в Інтернеті.

 громадянська та історична галузь — розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому/їй подобається проводити дозвілля;

 — уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших ;

 інформатична галузь — установлює логічну послідовність подій у тексті,

 — розрізняє, правду і неправду у простих текстах

— робить власні припущення стосовно розвитку подій;

 математична галузь – розв’язує задачі на знаходження різниці.

Обладнання: тексти оповідання «Чарівна паличка» А.Григорука, презентація до уроку, ватман, кольорові маркери, картки для групової роботи, цеглинки Лего, листи з написами.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань .

 

Перебіг уроку

I .Ранкова зустріч.

1. Привітання.

Треба разом привітатись.

-Добрий день!

Дружно, голосно сказати…

-Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

Своїм друзям посміхніться.

- Добрий день!

2.Вправа “Настрій”.

Діти давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

- Доброго дня, Даринко,  я бажаю тобі веселого дня!...

  3. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

 - Багато хто з вас побажав своєму товаришу бути добрим. Тож я хочу запропонувати вам пограти в гру «Якщо ти добра людина, то повинен…»

-Умови гри: якщо людина повинна  робити те, що я називаю, то плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.

  1. Допомагати мамі мити посуд.
  2. Не вмиватися.
  3. Берегти рідну природу та охороняти її.
  4. Голосно говорити, коли хтось відпочиває.
  5. Бути вихованим.
  6. Насміхатися над невдачами іншого.
  7. Ділитися тим, що в тебе є.
  8. Допомагати друзям у біді.
  9. Ображати інших.
  10. Не слухати батьків.

-Бажаю вам бути добрими і пам’ятати , що у доброї людини    здійснюються усі її бажання.

2. Новини дня. Дитина дня.

Календар погоди. Повідомлення синоптика.

 

Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).

На дворі________ (пора року).

Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).

Опади (були/не було).

Погоду можна передбачити за народними прикметами.

 Ворона під крило ніс ховає – до холоду.

 Снігурі туляться до оселі – на великий снігопад.

 

Помітили, випав сніг. Згадаємо, як ми можемо допомогти птахам узимку врятуватися від голоду і холоду.

9 лютого 2021 року у світі   відзначається День безпечного Інтернету під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”. Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів.

  • Згадаємо правила інтернет-безпеки:

1. Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків. 

2. Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.

3.Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.

 

  У вівторок, 9 лютого, іменини відзначають власники таких імен: Іван, Йосип, Дмитро, Петро. Привітаємо  винуватця свята з Днем ангела!

Діти, а скільки залишилося днів до приходу весни? (19)

II. Повідомлення теми уроку.

  • Яка тема цього місяця? Про що ми говоримо цього місяця?

Тема сьогоднішнього уроку звучить так:

-Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться?

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

- Пригадайте зміст оповідання "Хитромудрий час" Олени Касьян і дайте відповідь на запитання.

   -Чому Поліна відмовила собі у бажанні погуляти з подружками?

(Прибирала в кімнаті.)

Чи хотілося їй прибирати в кімнаті? (Поліні дуже хотілося погуляти з подружками , але спочатку вона мусила прибрати в кімнаті.)

В житті бувають ситуації, коли приходиться робити як належить, а не так, як хочеться.

1. Робота в групах.

Ситуація

«Поліна отримала на свій день народження папугу, а тепер хоче завести маленького собачку та кота. Рідні дівчинки не в захваті від такої ідеї, тому запропонували їй узгодити свої бажання й можливості. Для цього тато накреслив табличку, а Поліна відповіла на запитання в ній. Проаналізуйте дані таблиці й дайте дівчинці поради.

 

 

 

№з/п

Бажання

Чи легко доглядати?

Чи дорого лікувати в разі потреби?

Чи безпечно для себе та інших?

Чи змінює звичний режим?

1

Завести

папугу.

 

Щодня

годувати й раз

на тиждень

чистити клітку.

 

Ні.

Так, тільки

кричить

зранку.

 

Ні

2

Завести

собаку.

 

Щодня

годувати,

вигулювати

за будь-якої

погоди.

 

Так, ще

обов’язково

робити

щеплення.

 

Треба

дресирувати,

щоб не був

небезпечним.

 

Так.

3

Завести

кота.

 

Щодня

годувати,

вигулювати.

 

Так, ще

обов’язково

робити

щеплення.

 

Може шкрябатися та кусатися.

 

Так.

-Отже , Поліні дуже хочеться завести маленького собачку та кота , але вона не зможе за ними доглядати і перекине ці обов’язки на батьків. Тому в данний час завести собаку і кота вона не зможе.

                   (На дошку прикріпляються  аркуші з написами «бажання»  «обов’язки»  « можливості».)

-Чи були у вашому житті ситуації, коли бажання та  можливості не збігалися? Що робили в таких випадках? Розкажіть.

2.  Робота з підручником.Частина 2.( стор.37)

Вправа 1 . Розглянь малюнки. Чиї вчинки та наміри ти вважаєш правильними? Обґрунтуй свій вибір.(стор.37)

3. Фізкультхвилинка.

4. Вправа “Що буде, якщо…?” Діти  визначають наслідки даних вчинків.

             Мама  вирішила спекти млинців і доручила Оленці купити необхідні продукти в супермаркеті  за списком . Дала їй 100 гривень. Оленці дуже захотілося морозива. Що буде, якщо Оленка купить морозиво за 15 грн.?

Список необхідних продуктів

1 кг цукру – 20 грн.

1 кг муки – 18 грн

1 пляшка олії – 27 грн.

1 десяток яєць – 35 грн.

-Отже  Оленці  краще зробити як належить, а не як хочеться?

5. Робота над оповіданням Анатолія Григорука «Чарівна паличка».

-Діти, а яку силу має чарівна паличка? Чи мріяли колись про те, щоб мати чарівну паличку? Що тобі хотілося загадати?

-Сьогодні ми ознайомимося із оповіданням Анатолія Камінчука «Чарівна паличка»

-Першу частину оповідання прочитаю я, а другу - прочитаємо разом.

1) Словникова робота.

-Зверніть увагу, в тексті зустрічатимуться такі слова та    словосполучення.

Баский- дуже швидкий, прудкий, жвавий .

Бити байдики -нічого не робити, нічим не займатися; байдикувати.

2) Читання вчителем першої частини оповідання.

- Про кого йдеться мова в цій частині оповідання?

- Як звали дівчинку?

- Чим засмутив тато Христинку?

- Що подарував тато донечці?

-Чи доводилося тобі бувати на місці Христинки? Що ти тоді відчував/відчувала?

3) Вправа «Очікування»

- Яка ж буде кінцівка оповідання?

4) Читання кінцівки оповідання “Чарівна паличка” Анатолія Григорука.

-Яке враження справила на тебе кінцівка оповідання?  Чи була вона для тебе несподіваною?

5)  Гра « Істинне – хибне» ( з цеглинками Лего зелена цеглинка – істинне, помаранчева – хибне)

  • Головну героїню оповідання «Чарівна паличка" звали  Поліною.
  • Тато  дівчинки   дивився телевізор.
  • Христинка хотіла, щоб тато  сходив із нею на прогулянку.
  • Тато подарував дівчинці олівець.
  • Тато виконав усі побажання дівчинки.
  • Христинка так і не прибрала свої іграшки.

IV. Закріплення матеріалу.

1. Встановіть послідовність подій в оповіданні

  • Христинка ображено надула губи.
  • Тато був зайнятий роботою.
  • Дівчинка прибрала свої іграшки.
  • Тато подарував  чарівну паличку.
  • Тато і Христинка розважаються.

2. Колективна робота.

- Чи завжди дорослі можуть приділити вам увагу тоді, коли ви забажаєте?

Складіть список з 5 або більше справ, які можна робити, поки дорослі зайняті (записують на ватмані).

2. Вибери українські слова. Склади з ними речення.

 Шкаф, шафа, кровать, ліжко, лялька, кукла.

Робота в зошитах с.19 (резерв).

VI.Підсумок уроку. Рефлексія

Дамо відповідь на головне питання уроку:

- Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться?

 

1. Продовж речення:

Я працював/ працювала…

Я читав/читала…

Я складав/складала…

Я дізнався/дізналася…

2. Робота з цеглинками Лего.

- Оберіть цеглинку Лего відповідного кольору, до того як ви попрацювали.

 

doc
Додано
14 лютого
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку