Конспект уроку з літературного читання
3 клас
Тема:Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант»
Мета:вдосконалювати навичку читання;розвивати увагу,пам’ять,розширювати словниковий запас учнів; виховувати повагу до мов інших народів.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1.Психологічна настанова.
Учні повторюють за вчителем :
Люблю я свій розум,
Увагу та пам'ять.
Працює мій мозок.
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Учителя слово
Здійсню практично.
ІІ.Удосконалення навичок читання.
1.Читання приголосних
Учень робить глибокий вдих і на видиху читає 12 приголосних одного ряду
БТФХЧЛСПРТНК
КВМНСПЛДБЗЦН
ВМРГКСТДЖЗСЦ
2.Артикуляційна розминка(відео)
ІІІ.Оголошення теми,мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми ознайомимось з творчістю відомого кримськотатарського письменника Нузета Умерова.
ІV.Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1.Коротка біографічна довідка
(Фото автора)
Народився в Сімферополі. Вірші почав писати ще в школі. По закінченню школи працював токарем, слюсарем, шахтарем. Нузет Умеров — автор декільких десятків книг. Це — вірші, поеми, казки, оповідання, повісті, п'єси, гуморески. Також був перекладачем з казахської, узбецької, татарської і інших мов.
2.Робота над твором.
1)Словникова робота( фото на слайдах)
Звичнії- звичайні,повсякденні.
Баштан-ділянка поля, город у степу, на цілині, не при домі, де вирощують кавуни та дині.
Тютюн-рослина.
Кушак-елемент переважно чоловічого одягу, хустку або шматок тканини у вигляді широкого пояса для обв'язки або обмотки верхнього одягу.
Бахчисарай-місто в Україні, адміністративний центр Бахчисарайського району Автономної Республіки Крим.
2)Читання вірша вчителем.
3)Аналіз змісту твору
-Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?
-Чи зрозуміли ви, яка мова є рідною для дитини?
-На якій мові діти писали диктан?
-У кого дитина хоче запитати про свій рід?
-Хто може пояснити словосполучення « у дальньому колінці»?(люди поріднились у далекому минулому)
Фізкультхвилинка
4)Читання слів луною(звертаєм увагу на наголос у словах)
Майдан,базар,нене,кавун,баштан,тютюн,сірник,кушак,джерела,килим,Бахчисарай,саме,дальньому,колінці,роду.
5)Читання твору учнями ланцюжком.
-Зверніть увагу на розділові знаки: кома-коротка пауза, три крапки-довга пауза.Знак питання-питальна інтанація, знак оклику-оклична
6)Продовження аналізу твору з елементами вибіркового читання
-Прочитайте,як автор описував українську мову.
-Прочитайте,що здивувало хлопчика?
-Які слова зацікавила хлопчика?Які слова він звик чути з дитинства?
-Знайдіть речення ,які потрібно читати з окличною інтонацією; з питальною інтонацією.
-Чи був учень старанним?(так)Які рядки з вірша нам це підказують?
-А чи є у вашому роду рідня з інших народів, чи країн? Поцікавтесь у батьків.
V.Підсумок уроку
-З яким віршем ми сьогодні познайомились?
-Хто його автор?
-Звідки автор родом?
-З яким настроєм завершуєте урок?
VI.Домашнє завдання
-Виразно читати вірш « Диктант»