Тема: Перевірка письмового додавання відніманням. Порівняння виразів. Розв’язування нерівностей та задач.
Мета:
Формування предметних компетентностей:
формувати обчислювальні навички, вчити перевіряти правильності виконання письмової дій додавання і віднімання; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення, пам’ять; виховувати моральні якості, свідоме і творче ставлення до навчання.
Формування ключових компетентностей:
вільне володіння державною мовою: вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, любов до читання
математична: моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань.
Інноваційність: формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади
навчання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання , навчання працювати самостійно і в парі.
Обладнання: підручник, робочий зошит, зображення кораблів, картки для усних обчислювань, зображення островів, плакат «Емоційні ромашки», LEGO.
Хід уроку:
І. Організація класу
Дзвінок на урок покликав всіх нас,
Сказав працювати почати нам час.
Ось і ми не зволікаймо,
Працювати починаймо.
Емоційне налаштування на урок
«Вітрила»
-
Корабель – це символ надії, символ змін і чогось нового. Не секрет, що на уроці ми дізнаємося щось нове. Подивіться на дошку й оберіть корабля, на якому Ви хочете подорожувати на сьогоднішньому уроці. І нехай цей корабель понесе Вас незвіданими просторами математики. Я впевнена, що якого б корабля Ви не вибрали, під якими б вітрилами не попливли, Вас обов’язково чекатиме на уроці успіх.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
На своїх кораблях ми попливемо безмежним океаном Математики, робивши зупинки на різноманітних островах.
Усні обчислення
-
Та щоб почати нашу подорож спочатку потрібно усно обчислити приклади, які ви побачите на картках, а результати записати у робочий зошит. Правильний запис буде перепусткою до нашої подорожі.
970 – 530
770 – 350
860 – 330
580 – 260
-
Перевірте, чи правильно ви обчислили?
440 420 530 320
-
Молодці! Із завданням впоралися на відміно, тож підняти якорі, повний вперед. (звук корабля)
ІІІ. Робота над темою уроку
Острів «Магічні числа»
№223
-
Перша зупинка – це острів «магічних чисел». На цьому острові ми будемо чаклувати над числами, тобто, робити обчислення .І екскурсію по ньому ми здійснимо обчисливши ланцюжком по колу номер 223 у підручнику.
№ 224
-
А чи знаєте ви, що дію додавання можна перевірити відніманням?
-
А чи вміємо ми це робити?
-
Зараз ми в цьому переконаємося, виконаємо письмово додавання № 224, та перевіримо правильність відніманням.
-
Молодці! Вирушаймо далі.
Острів «Порівняйка»
-
Наступна зупинка на острові «Порівняйка».
-
Як ви вважаєте, що ми будемо робити на цьому острові?
-
Так, правильно, порівнювати!
№ 225
-
Давайте виконаємо №225.
-
Погляньте, що спочатку нам потрібно виконати.
-
Вірно, спочатку ми робимо обчислення, а потім порівнюємо.
Гра «Вірно – невірно» з цеглинками LEGO.
-
А зараз пограємо в гру «Вірно – не вірно». Я на картках вам показуватиму вирази-порівняння, а ви за допомогою цеглинок Лего вирішите вірно виконано чи ні. Якщо вірно – покажете зелену цеглинку, якщо ні – червону.
158 › 196
|
-
|
278 ‹ 315
|
+
|
56 ‹ 85
|
+
|
115 = 116
|
-
|
Фізкультхвилинка
-
Поки наші кораблі пливуть далі, давайте трішки розімнемося.
Острів «Запитань»
-
Наступна наша зупинка острів «Запитань». І на ньому ми даватимемо відповідь на умову задачі №227
-
Прочитайте задачу.
-
Про що йде мова в задачі?
-
Скільки коштують ролики?
-
А скільки коштує захисний шолом?
-
Що запитується в умові задачі?
-
Чи можемо ми одразу дати відповідь?
-
Що спочатку треба знайти?
-
За допомогою якої дії ми можемо знайти вартість шолома?
-
Який вираз складемо?
-
Якщо ми дізналися вартість шолома чи можемо ми тепер дати відповідь на запитання?
-
За допомогою якої дії?
-
Який вираз складемо?
-
Молодці!
ІV. Узагальнення і систематизація знань
Гра «Морська фігура»
-
Математичним океаном помандрували, а чи помітили ви, що на островах, майже немає морських жителів.
-
Давайте пофантазуємо, та з цеглинок лего складемо для них морських жителів, а потім кожен назве, що він створив.
Представлення робіт
V. Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
-
Скажіть, що найбільше вам запам’яталося на уроці?
Рефлексія
Вправа «Емоційні ромашки».
-
Покажіть свій настрій за допомогою цеглинок лего.