Урок "Правило множення на 10 та 100.Правило ділення числа на 10 та 100."

Про матеріал
Сформувати вміння множити та ділити на 10,100; удосконалювати вміння працювати з мірами довжини, розв'язувати задачі з буквеними даними,розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, память,увагу,формувати соціальну, здоров'язберігаючу, комунікативну компетентність.
Перегляд файлу

Тема: Правило множення на 10 та 100. Правило ділення числа на 10 та 100. Співвідношення мір довжини. Розв'язування рівнянь і задач. Складання виразів за таблицею, обчислення їх значення.
Множення і ділення в межах 1000

Мета: формувати вміння складати вирази за таблицею та обчислювати їх; учити множити і ділити число на 10 і 100; удосконалювати вміння працювати з мірами довжини та розв'язувати задачі; називати попереднє та наступне число; удосконалювати вміння розв'язувати задачі з буквеними даними; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; формувати соціальну, здоров’язберігаючу, комунікативну компетентності; виховувати інтерес до вивчення математики та створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Очікувані результати: учні зможуть: лічити в межах другої сотні , порівнювати числа , робити записи в нумераційній таблиці розрядів, самостійно опрацювати новий матеріал, працювати в парах, логічно міркувати.

Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, кубики LEGO ,  таблиці , підручник ( автор Листопад Н. ).

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

2.Створення позитивного психологічного клімату класу.

Слово вчителя: - У кого гарний настрій — помахайте рукою своїм однокласникам . Хто чує мене — кивніть головою. Хто бачить мене — моргніть очима кілька разів. Хто веселий — усміхніться. Хто ввічливий — злегка вклоніться сусідові праворуч і ліворуч, привітайтеся з гостями уроку. Хто вміє бути гарним другом — покажіть великий палець вгору. Хто хоче вберегтися від застуди і бути здоровим— поплещіть у долоні .

От і добре. Починаємо урок, а працюватимемо ми під девізом, який  записано на дошці: « Міркуємо – швидко, відповідаємо - правильно, лічимо – точно, пишемо – гарно.»

 

2. Перевірка домашнього завдання (с. 48, № 261, 262)

— Як обчислювали масу всієї покупки?

— Які відповіді ви отримали, обчислюючи вирази? Які приклади мають однакові відповіді?

                                                  Лист від Весни.

                          Добрий день, любі учні 3 класу!

         Дуже прошу мені допомогти. Зла, холодна зима не хоче мене пускати на землю. Вона заморозила все навкруги: ріки вкриті крижинами, скрізь великі замети, сніг. Якщо ви будете добре працювати і виконаєте правильно усі завдання, які трапляться вам на шляху, то зима відступить.

        Посилаю вам план подорожі.

1. Зупинка «Каліграфія».

2. Зупинка «Усний рахунок».

3. Зупинка «Обчислювальна».

4. Зупинка «Задачна».

5. Зупинка «Поміркуй».

З повагою Весна.

        2. Ознайомлення з планом подорожі.

-  Сьогодні у нас незвичайний урок з математики, відповідальний. Саме від нашої сьогоднішньої роботи на уроці залежатиме, як скоро наступить весна, стане тепло, зацвітуть перші весняні квіти.

- Чи ви готові допомогти Весні?

- Що ж ми візьмемо з собою у подорож? ( Спостережливість, кмітливість, розум, увагу, охайність).

 

3. Усні обчислення. Вправа «Хто швидше?»

— Знайдіть коротший шлях до замку.

  • Якщо будемо працювати швидко, то замети розтануть і з’явиться травичка.

 

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/3klas/3klas.files/image116.jpg

4. Каліграфічна хвилинка. Написання числа 100

5. Математичний диктант

· Перший множник 25, другий множник 1. Обчисліть добуток.

· Ділене 0, дільник 53. Обчисліть частку.

· Перший множник 1, добуток 19. Чому дорівнює другий множник?

· У скільки разів 40 більше від 1?

· Обчисліть частку чисел 80 і 80.

· Обчисліть добуток чисел 47 і 0.

Відповіді: 25; 0; 19; 40; 1; 0.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Формування вмінь складати вирази за таблицею (с. 48, № 263)

— Під час якої дії числа називають зменшуване, від'ємник і різниця? (Віднімання.)

— Складіть вирази за таблицею й обчисліть їхнє значення.

2. Формування обчислювальних навичок (с. 48, № 264)

1.Оголошення теми і мети уроку .

- Сьогодні ми навчимось множити число на 10,100 і ділити на 10,100.(Вивчення правила у підручнику)

— Як число помножити на 10? (Дописати праворуч один нуль.)

— Як число помножити на 100? (Дописати праворуч два нулі.)

3. Первинне закріплення вивченого матеріалу (с. 49, № 265)

— Яку дію зробимо першою, якщо у виразі є множення і віднімання? (Спочатку виконаємо множення, потім віднімання.)

— Як будемо обчислювати вираз, якщо є два множення і додавання? (Спочатку виконаємо дві дії множення, потім результати будемо додавати.)

Аналогічно — останній вираз, тільки з відніманням.

4. Віршовані задачі

• Нуль кругленький, — кожен знає,

Але хто з вас відповість,

Скільки буде, як нуль цей

Ми помножимо на шість? (0 • 6 = 0.)

• Майстри роблять десять возів,

Гнуть залізо, тешуть ліс,

Порахуйте, любі діти,

Скільки треба їм коліс? (4 • 10 = 40.)

• Вугілля я на воза взяв,

Кілограмів сто поклав.

Їздив я чотири рази.

Привіз скільки?

Хто з вас скаже? (100 • 4 = 400.)

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=EG9TPKID9Bs

 

5. Актуалізація знань про взаємозв'язок множення і ділення (с. 49, № 266)

— Обчисліть вирази. Дію множення перевірте дією ділення.

— Щоб обчислити невідомий множник, слід добуток поділити на відомий множник.

6. Ознайомлення з дією ділення числа 10 і 100 (с. 49, № 267)

Запам'ятайте! Щоб поділити кругле число на 10, достатньо у ньому праворуч відкинути один нуль. Щоб поділити число на 100, достатньо у ньому праворуч відкинути два нулі.

— Обчисліть добутки. Запишіть й обчисліть частки з дільником 100.

7. Удосконалення обчислювальних навичок з числами 10 і 100 (с. 49, № 268)

Вправа «Кольорова вежа»

— Письмово обчисліть вирази. З відповідей побудуйте кольорову вежу.

Шифр

синій

блакитний

зелений

оранжевий

жовтий

червоний

6

4

500

342

979

2

Кольорова вежа:

342 — оранжевий

979 — жовтий

2 — червоний

6 — синій

500 — зелений

4 — блакитний

8. Закріплення вмінь розв'язувати рівняння

1.(с. 49, № 269)

— Перевірте розв'язання рівняння.

  •  Якщо будемо працювати швидко, то замети розтануть і з’явиться травичка.

 

— Перше рівняння розв'язано неправильно, оскільки невідомий другий множник обчислюється дією ділення, а не віднімання. Щоб його обчислити, слід добуток поділити на відомий множник.

— Друге рівняння розв'язано неправильно. У ньому невідомий від'ємник. Щоб його обчислити, потрібно від зменшуваного відняти різницю.

— Третє рівняння розв'язано правильно.

2. Закріплення. Вправа «Мікрофон».

— Скільки десятків у числі 45? (4 десятки.)

— Скільки сотень у числі 145? (1 сотня.)

— Скільки десятків? (4 десятки.)

— Скільки одиниць? (5 одиниць.)

— Як утворене число 173? (1 сотня, 7 десятків, 3 одиниці.)

— Як утворене число 189? (1 сотня, 8 десятків, 9 одиниць.)

 

9. Формування обчислювальних навичок (с. 49, № 270)

— Розфарбуйте квітку, обчисливши вирази. Кожну суму зменште на 247.

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/3klas/3klas.files/image117.jpg

Презентація "Усне множення і ділення в межах 1000"

 

10. Розвиток умінь розв'язувати задачі

1) Задача № 271 (с. 49).

— Яка відстань між Кропивницьким і Житомиром? Через скільки кілометрів автомобіль витрачає 8 л пального? (Через кожні 100 км.) Скільки пального витрачає? (5 л.) Що запитується в задачі?

— Скільки разів автомобіль проїде по 100 км? Скільки автомобіль витратить пального за 4 рази?

1) 400 : 100 = 4 (р.)

2) 4 • 8 = 32 (л).

Відповідь: 32 л пального витратить автомобіль за 800 км.

2) Задача № 272 (с. 50).

— Скільки бригада лісників посадила саджанців сосни? Що відомо про саджанці горіха? (Їх на 135 менше, ніж сосни.) Що відомо про саджанці дуба? (Їх на 180 менше, ніж саджанців сосни і горіха разом.) Що запитується в задачі?

— Чи можемо ми зразу дізнатися, скільки бригада лісників посадила саджанців дуба? Чому? (Необхідно знати, скільки посадили сосни і горіхів разом.) Щоб дати відповідь на це запитання, потрібно дізнатися, скільки посадили горіхів.

— Знаємо, кількість посаджених саджанців сосни і горіхів. Чи можемо ми обчислити загальну суму цих саджанців?

— Як обчислити кількість посаджених саджанців дуба?

11. Удосконалення вмінь працювати з мірами довжини

1) Виконання завдання № 273 (с. 50).

— Скільки в 1 дм сантиметрів? (10 см.) За лінійкою визначте, на скільки рівних частин поділено дециметр? (На 10; тобто 10 разів по 1 см.) В одному сантиметрі 10 мм, тоді в 1 дециметрі їх 100, тобто 10 разів по 10.

2) Виконання завдання № 274 (с. 50).

— Виміряйте і запишіть довжину кожного відрізка в сантиметрах і міліметрах; у міліметрах.

— Яка довжина блакитного відрізка? (4 см 5 мм.) Скільки це у міліметрах? (В одному см 10 мм, отже, 4 см слід помножити на 10, буде 40 мм.) Додати ще 5 мм, дорівнює 45 мм.

Аналогічно міркуємо щодо решти відрізків.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

- Ось ми і виконали всі завдання. За це Весна посилає нам сонце.

(На промінцях сонця слово  «молодці»)

 

 

 

 

 

1. Пояснення домашнього завдання (с. 50, № 275, 276)

2. Підсумок уроку. Рефлексія

      Етап рефлексійно-оцінюючий

Метод «Шість капелюхів». Критичне мислення

— Оберіть колір конверта, що відповідає вашій активності, старанності та уважності на уроці.

-Дякую всім за роботу на уроці.


 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 березня 2022
Переглядів
3006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку