Урок математики 5-Б клас
Тема: Додавання десяткових дробів
Формування компетентностей:
математичні компетентності: систематизувати знання учнів про десяткові дроби, а саме: записувати, порівнювати, округлювати десяткові дроби; встановити правила додавання десяткових дробів; формувати навички застосовувати дані знання для розв’язування вправ та задач; формувати вміння аналізувати відповіді однокласників; виховувати інтерес до математики.
ключові компетентності:
вільне володіння державною мовою; розвивати увагу та пізнавальну активність учнів, логічне мислення, культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність; дисциплінованість.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: роздаткові картки із завданнями, сигнальні картки, презентація до уроку, учбовий плакат «Десяткові дроби».
: індивідуальні картки-завдання, презентація до уроку, квитки на поїзд, малюнки горщечків, кульок, парасольок, Лунтика, медалі «Магістр Десяткових дробів» та «Знавець Десяткових дробів».
Хід уроку
Учитель вітається з учнями та перевіряє готовність до уроку.
Продзвенів і стих дзвінок,
Починається урок.
Всі за парти тихо всілись
І на мене подивились.
Рада, діти, бачить Вас.
Добрий день! У добрий час!
Вчитель. Діти, я вам сьогодні пропоную подорож в країну «Десяткових дробів». Прибувши до країни, необхідно привітатися з господарями. На дошці записані десяткові дроби. Необхідно їх прочитати з умовою : якщо учень вірно читає дріб, то решта учнів плескає в долоні, якщо ні – тиша. 36,011; 84,97; 0,005; 25,17; 163,296; 68,04; 34,0012; 204,567; 306,306; 12,12; 126,002; 0,00465; 98,056; 121,0009; 0,06776.
Вчитель. А що ми знаємо про десяткові дроби? (Вміємо читати десяткові дроби. Вміємо записувати десяткові дроби. Записувати звичайні дроби у яких знаменник 10, 100,1000 і т.д. у вигляді десяткового дробу. Називати розряди десяткового дробу. Записувати десятковий дріб у вигляді звичайного дробу або мішаного числа. Порівнювати десяткові дроби. Округлювати десяткові дроби.) Давайте пригадаємо правила, розгадавши кросворд.
Давайте, діти, відкриємо свої зошити і запишемо сьогоднішню дату, класна робота. Пам’ятайте, що під час роботи з діловою документацією, її треба вести старанно, охайно, уважно ставитися до цієї справи.
В країні «Десяткових дробів» виникла суперечка. Дроби не можуть встановити порядок, вияснити, хто із них менший, а хто більший. Давайте прийдемо на допомогу. Встановити порядок можна за допомогою знаків нерівності.
Завдання. Порівняти десяткові дроби:
16,44 і 2,644
2,334 і 2,38
8,56 і 8,3
0,1101 і 0,1011
0,012 і 0,102
67,700 і 67,7
56,9 і 5,69
45,099 і 45,99 (робота з сигнальними картками)
У крамниці працює Ваш давній знайомий Вінні-Пух. До нього в крамницю привезли 7 горщечків з медом, але без Вашої допомоги розставити їх правильно він не зможе. Допоможіть йому, а для цього Вам потрібно записати звичайні дроби у вигляді десяткових і прочитати та записати вислів відомого французького математика Анрі Пуанкаре про математику. («Математика – це шлях до вивчення природи»). (робота в парі). Повторити правила роботи в парі.
Завдання: записати звичайний дріб у вигляді десяткового дробу, знайти правильну відповідь та записати вислів. (слайд 13)
Вінні-Пух залишився дуже задоволений вашою роботою, дякує Вам за неї і в подарунок всім тим, хто справився найперший із завданням дає ось ці горщечки з медом, які в кінці уроку Ви зможете обміняти на оцінку.
ІІІ. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.
Розв’язати задачу: Михайлик купив зошит за 7,08 грн. і олівець за 6,45 грн. Скільки грошей Михайлик витратив на покупку?
Вчитель: Яку дію треба виконати, щоб розв’язати цю задачу? (додавання десяткових дробів). А чи вмієте ви додавати десяткові дроби? Сформулюйте проблему, яка виникла. (Як додавати десяткові дроби?) Сформулюйте тему уроку: Додавання десяткових дробів. Запишіть в зошиті тему урока. Пам’ятайте, що під час роботи з діловою документацією, її треба вести старанно, охайно, уважно ставитися до цієї справи.
Яку мету на сьогоднішньому уроці поставимо перед собою? (навчитися додавати десяткові дроби)
Повернемося до задачі. Треба десяткові дроби перевести у звичайні дроби. (Учень розв’язує задачу на дошці).
Діти, а як виконати додавання десяткових дробів, не виконуючи переведення їх у звичайні дроби? Учні перевіряють свої гіпотези на прикладі 7,4+ 8,7 і самостійно формулюють правило додавання десяткових дробів.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Колективне розв’язування. Учні виконують завдання з повним коментуванням.
Фізкультхвилинка математична
Розв’язування рівнянь. Один учень з кожного ряду розв’язуватиме рівняння на дошці. Решта учнів виконуватиме те ж саме завдання, що і їх представник і матимуть змогу доповнювати, виправляти його.
В кінці нашого уроку король країни «Десяткових дробів» пропонує виконати тест. Будьте уважними!
а) 76,46 б) 76,47 в) 76,469
2. Виконайте додавання 4,38 + 3,27:
а) 7,65 б) 8,65 в) 7,065
3. Сума чисел 13,213 та 2,59 дорівнює:
а) 39,113 б) 3,9113 в) 15,803
4. Сума чисел 17,22 та 2,683 дорівнює:
а) 19,903 б) 44,05 в) 19,93
5. Розв’яжіть рівняння х – 14,853= 15,148:
а) 30,100 б) 30,001 в) 31,001
IV. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання.
Розказують по черзі правило один одному( спочатку 1 варіант 2, а потім навпаки 2 варіант розказує 1).
Рефлексивний екран. Висловіть свою думку про урок, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрану на дошці. Учні по колу висловлюються одним реченням:
Сьогодні на уроці я дізнався...
Було цікаво...
Було важко...
Я зрозумів, що...
Я навчився...
Більше всього мені сподобалось…
Сьогодні дуже добре попрацювали всі учні, але найкращими були:
Виставлення оцінок за урок, підведення підсумків, вручення медалей.
Домашнє завдання.
Творче завдання. Скласти та розв’язати задачу на додавання десяткових дробів.
Ось і закінчився наш незвичний урок, закінчилася наша подорож. Я гадаю, що вона вам сподобалася. Нагадаю, що девізом нашого уроку були слова стародавнього вченого Сократа: «Те, що я встиг пізнати, - чудово. Сподіваюся, таке ж чудове те, що мені ще доведеться пізнати». Отже, ми сьогодні пізнали з вами десяткові дроби, які нам будуть потрібні у нашому майбутньому. На нас чекають ще нові відкриття, нові звершення, нові знання. Адже знання, то наш найбільший скарб.