Урок "Об'єм прямокутного паралелепіпеда і куба"

Про матеріал
Застосування на уроці сигнальних карток. Виконання практичної роботи з власними моделями.
Перегляд файлу

 Тема: Об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба

Формування компетентностей:

предметні  – удосконалювати вміння обчислювати об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба та площі їх поверхонь, сформувати вміння розв'язувати задачі з цієї теми, вчитися знаходити площу поверхні та об’єм прямокутного паралелепіпеда  моделі

  ключові – формувати розвиток просторових уявлень, логічного мислення, вміння пояснювати і перетворювати тексти математичних задач, спілкуватися рідною мовою чітко,  зрозуміло, грамотно.

Тип уроку: застосування знань і вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Рівень засвоєння матеріалу попереднього уроку можна перевірити за допомогою сигнальних карток. Учитель зачитує запитання. Дітям роздані картки з чотирма відповідями до кожного завдання, серед яких тільки одна правильна. Учні піднімають сигнальну картку, на якій написано букву, що, на їх думку, відповідає правильній відповіді. Картки різнокольорові, кожній букві відповідає певний колір, тоді вчителеві легко визначити, хто з учнів надав неправильну відповідь.

А  - червона

Б  – жовта

В  – зелена

Г    синя

 Виконання усних вправ із сигнальними картками

      1. Скільки граней у прямокутного паралелепіпеда?    (жовта)

А. 3        Б. 6       В. 8       Г.12

2. Скільки ребер у прямокутного паралелепіпеда?       (синя)

А. 3        Б. 6        В. 8       Г.12

3. Яка з формул є формулою для обчислення об’єму прямокутного паралелепіпеда з вимірами а, в, с ?        (зелена)

А. V=a+b+c     Б. V=3abc   В. V=abc   Г.V=(a+b)c

4. Яка з наведених формул є формулою для обчислення площі поверхні прямокутного паралелепіпеда з вимірами а, в, с ?    (червона)

А. S=2ab+2bc+2ac     Б. S=a+b+c     В. S=ab+bc+ac      Г. S=2a+2b+2c5

5. Площа поверхні куба 54 см2. Чому дорівнює площа однієї  грані?         (зелена)  

А. 4 см2       Б. 6 см2      В. 9 см2      Г.18 см2             

6. Сторона куба 2 см. Чому дорівнює площа поверхні куба?    (синя)

А. 12 см2       Б. 4 см2      В. 8 см2      Г.24 см2

7. Знайти  об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 7 см, 8 см,

 3 см.         (синя)

 А. 158 см3       Б. 18 см3      В. 45 см3      Г. 168 см3

8. Сторона куба 5 см3. Знайти його об’єм    (зелена)

А. 150 см3       Б. 25 см3      В.  125 см3      Г.   30 см3

9. Сума довжин усіх ребер куба 36 см. Знайти об’єм куба     (жовта)

А.  36 см3       Б. 27 см3      В.   81 см3      Г.   54 см3

ІІ. Формулювання мети і завдання уроку

Можливо, під час виконання завдань учні припустилися помилок. Тоді завдання уроку: удосконалювати вміння знаходити площу поверхні та об’єм прямокутного паралелепіпеда, вчитися застосовувати ці знання  на практиці. Якщо всі відповіли без помилок, то створити відповідну мотивацію можна запропонувавши таку практичну задачу.

Кожна дитина виготовила модель прямокутного паралелепіпеда або куба. Учні підписують свої моделі і вчитель звертає увагу, що на цьому уроці буде проведена практична робота з обчисленням площі поверхні і об’єму прямокутного паралелепіпеда або куба.

ІІІ. Розв’язування вправ

 

№ 1

Обчислити об’єм прямокутного паралелепіпеда, який можна скласти з восьми рівних кубів, якщо ребро кожного дорівнює 5 см. 

№ 2

Довжина класу 8 м, ширина 6 м і висота 4 м. У ньому навчається 12 учнів. Скільки квадратних метрів площі та скільки кубічних метрів повітря в цьому класі припадає на одного учня?

№3

Приміщення складу має форму прямокутного паралелепіпеда. Його довжина 25 м, ширина 12 м і об’єм 1200м3. Знайди висоту складу?

№4

Знайти об’єм куба якщо площа однієї з його граней дорівнює 81см2

№5

Довжина акваріуму дорівнює 80 см, ширина – 45 см, а висота – 55 см. скільки літрів води потрібно налити в цей акваріум, щоб рівень води був на 10 см нижчим від верхнього краю акваріума?

ІV. Фізкультхвилинка

V. Практична робота

Учитель пропонує учням виконати практичну роботу з обчисленням площі поверхні та об’єму прямокутного паралелепіпеда або куба за моделями, які вони виготовили.

  1. Знайти виміри прямокутного паралелепіпеда  а, в, с або ребро куба а.
  2. Обчислити суму довжин усіх ребер    L=4(а+в+с) або L=12а
  3. Обчислити площу  поверхні    S=2(ав+вс+ас) або S=6а2
  4. Знайти об’єм    V=авс   або V=а3  

 Учні виконують роботу і здають зошити.

VІ. Домашнє завдання

Завдання за підручником О. С. Істер: §26  №890,  №894, №898

VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання учнів

Застосування прийому «Мікрофон»

Що ми робили сьогодні на уроці?

Що тобі вдалося зробити на уроці?

Що не вдалося?

Що найбільше сподобалося?

Які види робіт тобі були найкращі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
2209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку