5 клас, математика
Тема уроку: Множення десяткових дробів
Мета уроку:
Тип уроку: Урок вдосконалення знань, навичок і вмінь
Обладнання: дидактичні матеріали, наочність
Хід уроку
1. Організаційний момент
2. Формулювання теми, мети, завдань уроку . Сьогодні на уроці ми маємо закріпити правила додавання, віднімання та множення десяткових дробів, вчитися швидко і правильно обчислювати. Деякі задачі підкажуть вам, коли і як в повсякденному житті можна застосувати набуті знання.
3. Перевірка домашнього завдання (за готовими записами на дошці.)№1026
а |
4 |
20 |
0,02 |
5,24 |
34,12 |
100а |
400 |
2000 |
2 |
524 |
3412 |
0,1a |
0,4 |
2,0 |
0,002 |
0,054 |
3,412 |
4. Актуалізація опорних знань.
Подивіться уважно на приклади, та відновіть знак дії, Розкажіть відповідне правило.
|
2 |
5 |
, |
6 |
|
|
|
2 |
5 |
, |
6 |
|
|
|
5 |
, |
2 |
3 |
|
|
|
8 |
, |
2 |
6 |
|
|
8 |
, |
2 |
6 |
|
|
|
|
2 |
|||
|
------------------------ |
|
------------------------ |
|
------------------- |
||||||||||||||
|
3 |
3 |
, |
8 |
6 |
|
1 |
7 |
, |
3 |
4 |
1 |
0 |
, |
4 |
6 |
|||
|
|||||||||||||||||||
|
5 |
, |
2 |
3 |
|
|
|
5 |
, |
2 |
3 |
• |
|
|
= |
5 |
2 |
, |
3 |
|
|
0 |
, |
2 |
|
||||||||||||||
|
------------------ |
||||||||||||||||||
1 |
, |
0 |
4 |
6 |
5 |
, |
2 |
3 |
• |
|
|
|
= |
0 |
, |
5 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Вдосконалення навичок обчислення
Завдання
1.Складіть числовий вираз та знайдіть його значення для чисел 10,8; 3,4; 5,2
1) Суму всіх чисел помножити на різницю між першим та другим числом
(10,8+3,4+5,2)•(10,8-3,4)=19,4•7,4=143,56
2)від збільшеної у 10 разів різниці першого та третього числа відняти друге число 10•(10,8-5,2)-3,4=56-3,4=52,6
2. Усний рахунок
Учням з достатнім та високим рівнем підготовки можна запропонувати виконувати завдання на картках на швидкість, з учнями початкового та середнього рівня –усно, із записом результату множення на дошці.
6. Фізкультхвилинка
Учитель показує картки з множниками 10, 100, 1000 та 0,1; 0,01; 0,001. Учні виконують нахили вправо (вліво) один (два, три) рази. Демонструючи пернос коми при множенні десяткового дробу на ці числа.
7.Розв’язування задач
Задача 1
На уроках природознавства ви познайомились з будовою всесвіту, та знаєте, що наша планета Земля має супутник – Місяць. Відомо, що предмет, який на Землі важить 1 кг, на Місяці має вагу 0,16 кг. Отже, розрахуйте, якою буде ваша власна вага на Місяці.
Розв’язання:
на Землі на Місяці
1 кг ---- 0,16 кг
(власна вага) ---- ? кг
Відповідь:
Задача 2
Творча задача на розрахунок коштів для закупівлі канцтоварів для навчання в 5 класі
( Група учнів отримала завдання скласти список необхідних канцтоварів та дізнатися ціни на них. Для зручності запису учні отримують таблицю кошторису, яку заповнюють під керівництвом учнів творчої
групи, вдома вклеюють в зошит)
Кошторис
Назва |
Кількість(шт) |
Ціна за одиницю (грн) |
Вартість(грн) |
Зошит в клітинку |
10 |
2,50 |
25 |
Зошит в лінію |
20 |
2,50 |
50 |
Ручка |
5 |
5,75 |
28,75 |
Олівець простий |
2 |
3,50 |
7 |
Креслярський набір |
1 |
10,50 |
10,50 |
Набір кольоровіих олівців |
1 |
25 |
25 |
Обкладинки для зошитів |
10 |
2,25 |
22,5 |
Обкладинки для підручників(набір) |
1 |
21 |
21 |
ВСЬОГО |
|
189,75 |
Використати усне обчислення, зручний порядок обчислення, необхідні обчислення записати у стовпчик.
Задача 3
Творча задача на розрахунок вартості туристичної подорожі. (Група учнів отримала завдання дізнатися вартість туристичної подорожі в доларах або євро, та відслідкувати курс цих грошових одиниць до гривні, скласти умову задачі)
Туристична агенція пропонує подорож до Відня на три дні.Вартість – до 220 євро. У вартість входить авіапереліт, проживання в готелі та оглядова екскурсія містом.
Скільки коштує така подорож у гривнях на одного туриста, на п’ятьох туристів, якщо за курсом 1 євро – 30, 71 грн ?
Розв’язання:
1) 220 •30,71 =6 756,20 (грн) –подорож одного туриста
2) 6756,20 • 5=33 781 (грн) – подорож п’ятьох туристів
Відповідь: 6 756,20 грн і 33 781 грн
8. Підсумки уроку
Чи дізнались ви сьогодні на уроці про використання правил додавання, віднімання та множення десяткових дробів в повсякденному житті?
Відчуйте, як ви підросли за ці півроку, які дорослі завдання ви можете вже виконувати.
Домашнє завдання. П. 29№ 1056, 1038. Повт п.12
За підручником