Урок математики 5 клас, множення десяткових дробів

Про матеріал
Урок закріплення знань, містить матеріал для усного рахунку, практичні задачі на виконання дій з десятковими дробами
Перегляд файлу

5 клас, математика

Тема уроку: Множення десяткових дробів

 

Мета уроку:

  • Формування предметних компетентностей: Закріпити знання учнями правила додавання, віднімання та множення десяткових дробів, удосконалювати обчислювальні навички.
  • Сприяти вивченню наскрізної лінії «Підприємливість та фінансова діяльність»
  • Формування ключових компетентностей
  • Формування вміння знаходити інформацію
  • Сприяти формуванню самовиховання зацікавленості у вивченні математики
  • Формування вміння розвязувати задачі практичного змісту

Тип уроку: Урок вдосконалення знань, навичок і вмінь

Обладнання: дидактичні матеріали, наочність

Хід уроку

1. Організаційний  момент

2. Формулювання теми, мети, завдань уроку . Сьогодні на уроці ми маємо закріпити правила додавання, віднімання та множення десяткових дробів, вчитися швидко і правильно обчислювати. Деякі задачі підкажуть вам, коли і як в повсякденному житті можна застосувати набуті знання.

3. Перевірка домашнього завдання (за готовими записами на дошці.)№1026

а

4

20

0,02

5,24

34,12

100а

400

2000

2

524

3412

0,1a

0,4

2,0

0,002

0,054

3,412

4. Актуалізація опорних знань.

Подивіться уважно на приклади, та відновіть знак дії, Розкажіть відповідне правило.

 

2

5

,

6

 

 

 

2

5

,

6

 

 

 

5

,

2

3

 

 

8

,

2

6

 

 

8

,

2

6

 

 

 

 

2

 

------------------------

 

------------------------

 

-------------------

 

3

3

,

8

6

 

1

7

,

3

4

1

0

,

4

6

 

 

5

,

2

3

 

 

 

5

,

2

3

 

 

=

5

2

,

3

 

 

0

,

2

 

 

------------------

1

,

0

4

6

5

,

2

3

 

 

 

=

0

,

5

2

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Вдосконалення навичок обчислення

Завдання

1.Складіть числовий вираз та знайдіть його значення для чисел 10,8; 3,4; 5,2

1) Суму всіх чисел помножити на різницю між першим та другим числом

(10,8+3,4+5,2)•(10,8-3,4)=19,4•7,4=143,56

2)від збільшеної у 10 разів різниці першого та третього числа відняти друге число  10•(10,8-5,2)-3,4=56-3,4=52,6

2. Усний рахунок

                 

Учням з достатнім та високим рівнем підготовки можна запропонувати виконувати завдання на картках на швидкість, з учнями початкового та середнього рівня –усно, із записом результату множення на дошці.

6. Фізкультхвилинка

Учитель показує картки з множниками  10, 100, 1000 та 0,1; 0,01; 0,001. Учні  виконують нахили вправо (вліво)  один (два, три) рази. Демонструючи пернос коми при множенні   десяткового дробу на ці числа.

7.Розвязування задач

Результат пошуку зображень за запитом "земля и луна"Задача 1

 На уроках природознавства ви познайомились з будовою всесвіту, та знаєте, що наша планета Земля має супутник – Місяць. Відомо, що предмет, який на Землі важить 1 кг, на Місяці має вагу 0,16 кг. Отже, розрахуйте, якою буде ваша власна вага на Місяці.

 

Розв’язання:

     на Землі                    на Місяці

      1 кг                  ----       0,16 кг

      (власна вага) ----         ? кг

Відповідь:

Результат пошуку зображень за запитом "чне мислення в малюнках"

Задача 2

Творча задача на розрахунок коштів для закупівлі канцтоварів для навчання в 5 класі

( Група учнів отримала завдання скласти список необхідних канцтоварів та дізнатися ціни на них. Для зручності запису учні отримують таблицю кошторису, яку заповнюють під керівництвом учнів творчої

                                                              групи, вдома вклеюють в зошит)

Кошторис

Назва

Кількість(шт)

Ціна за одиницю (грн)

Вартість(грн)

Зошит в клітинку

10

2,50

25

Зошит в лінію

20

2,50

50

Ручка

5

5,75

28,75

Олівець простий

2

3,50

7

Креслярський набір

1

10,50

10,50

Набір кольоровіих олівців

1

25

25

Обкладинки для зошитів

10

2,25

22,5

Обкладинки для підручників(набір)

1

21

21

 

ВСЬОГО

 

189,75

 

 Використати усне обчислення, зручний порядок обчислення, необхідні обчислення записати у стовпчик.

 

Задача 3

Творча задача на розрахунок вартості туристичної подорожі. (Група учнів отримала завдання дізнатися вартість туристичної подорожі в доларах або євро, та відслідкувати курс цих грошових одиниць до гривні, скласти умову задачі)

Туристична агенція пропонує подорож до Відня на три дні.Вартість – до 220 євро. У вартість входить авіапереліт, проживання в готелі та оглядова екскурсія містом.

Скільки коштує така подорож у гривнях на одного туриста,  на п’ятьох туристів, якщо за курсом  1 євро – 30, 71 грн ?

Результат пошуку зображень за запитом "відень фото"Результат пошуку зображень за запитом "відень фото"

 Розв’язання:

1) 220 •30,71 =6 756,20  (грн) –подорож одного туриста

2) 6756,20 • 5=33 781 (грн) – подорож п’ятьох туристів

Відповідь: 6 756,20  грн  і  33 781 грн

8. Підсумки уроку

Чи дізнались ви сьогодні на уроці про використання правил додавання, віднімання та множення десяткових дробів в повсякденному житті?

Відчуйте, як ви підросли за ці півроку, які дорослі завдання ви можете вже виконувати.

Домашнє завдання. П.  29№ 1056, 1038. Повт п.12

 За підручником

docx
Додано
9 березня 2019
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку