Урок математики 5 клас "Рівняння. Корінь рівняння. Розвʼязування рівнянь"

Про матеріал
Рівняння. Корінь рівняння. Розвʼязування рівнянь Закріпити, розширити та систематизувати знання та вміння з теми розвʼязування рівнянь; формувати вміння аналізувати відповіді однокласників; виховувати інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

 

 

«Рівняння. Корінь рівняння. Розвʼязування рівнянь»

Математика

5 клас

 

 

 

 

2018 рік

 

 

 

 

 

Тема: Рівняння. Корінь рівняння. Розвʼязування рівнянь

Формування компетентностей:

математичні компетентності: закріпити, розширити та систематизувати знання та вміння з теми розвʼязування рівнянь; формувати вміння аналізувати відповіді однокласників; виховувати інтерес до вивчення математики.

ключові компетентності: вільне володіння державною мовою; розвивати увагу та пізнавальну активність учнів, логічне мислення, культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність; дисциплінованість.

Тип уроку: урок закріплення знань, навичок та умінь

Обладнання: роздаткові картки із завданнями, сигнальні картки, кросворд, презентація до уроку, учбовий плакат «Рівняння»

Хід уроку

  1. Організаційний етап

 Учитель вітається з учнями та перевіряє готовність до уроку.

У нас сьогодні діти – незвичайний урок. Ми здійснимо подорож на математичному експресі, а в яку країну, Ви дізнаєтесь пізніше.(Слайд 1)

 

Емоційна настанова (Слайд 2- 3)

  • Сьогодні  на уроці я розраховую на вашу підтримку та допомогу. Я сподіваюсь на успішну працю, що на уроці ви зможете показати свої знання, уміння, кмітливість. То ж будьте уважними, думайте, запитуйте, пропонуйте, оскільки нам разом з вами йти шляхом до істини.
  • Кожному з вас хочу побажати, щоб на цьому уроці ви були
  • «У»- успішними
  • «С» - спокійними
  • «П» - прогресивними
  • «І» -  ініціативними
  • «Х» - хоробрими

  1. Перевірка домашнього завдання

Попередньо наявність письмового завдання перевірили консультанти і доповіли про виконання вчителю. Учні звіряють відповіді у зошитах з відповідями на екрані і, за необхідності, роблять виправлення.(Слайд 4 - 5)

В рівнянні 8) навмисно допущено помилку, яку учні виправляють.

  1. Активізація пізнавальної діяльності учнів.(Математична розминка)

Давайте, діти, запишемо в зошиті сьогоднішню дату, класна робота. Памятайте, що під час роботи з діловою документацією, її треба вести старанно, охайно, уважно ставитися до цієї справи.

Діти, який самий головний навик в математиці? (усний рахунок)

Робота з сигнальними картками.

Обчисліть:

1) 12 + 16;   2) 39 – 24;   3) 18 · 2;

4) 39 : 3;   5) 0+11;  6) 13 · 4;              7) 28+а

  1. Повідомлення теми і мети уроку

     Учні розгадують кросворд, ключове слово якого – «рівняння». (робота в парах) (Слайд )

1. Як називається розв’язок рівняння? (корінь)

2. Як найчастіше позначають невідоме в рівнянні? (ікс)

3. Компонент дії віднімання. (відʼємник)

4. Одна з дій другого ступеня. (множення)

5. Результат дії віднімання. (різниця)

6. Компонент дії додавання. (доданок)

7. Число, яке ділять. (ділене)

8. Що ми здобуваємо у школі? (знання)

Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож по темі «Рівняння», ви зможете показати знання, вміння й навички щодо розв’язування рівнянь. Я впевнена, що ми всі отримаємо задоволення від спільної праці.

  1. Актуалізація вивченого матеріалу

Перша зупинка «Теоретична». Завдання від Незнайки (фронтальна робота).

  1. Назвіть номери рівнянь (Слайд11), в яких треба знайти:
  • невідомий доданок?(1; 3; 8)
  • невідоме зменшуване?(2; 4; 9)
  • невідомий відʼємник?(5; 6; 7; 10)
  1. х + 21 = 40; 2) а – 21 = 40; 3) 50 = а + 31; 4) с – 23 = 61;

5) 42 = 70 – у; 6) 38 - х = 38; 7) 25 – а = 25; 8) х + 32 = 32; 9) у – 0 = 27; 10) 60 – с = 35.

Перевіряємо правила знаходження невідомих компонентів, які нам стануть у нагоді під час довгої подорожі.(Слайд 12)

  1. Узагальнення та систематизація знань

Друга зупинка «Історична».

Усно розв'яжіть рівняння: (Слайд 14)

  1. х + 17 = 23;  2) 30 – х = 18;  3) х – 11 = 69; 4) 20 + х = 7;5)х + 18 = 52

1) х + 17 = 23

А) 40

Б) 30

Г)6

С) 7

У) 8

2) 30 – х = 18

А)12

Б) 48

Г) 45

С) 11

У) 10

3) х – 11 = 69

А) 70

Б) 58

Г) 56

С) 84

У)80

4) 20 + х = 7

А) 13

Б) 27

Г) 25

С)немає коренів

У) 15

5) х + 18 = 52

А) 60

Б)немає коренів

Г) 33

С)34

У) 62

За отриманими відповідями учні повинні розшифрувати ім’я відомого німецького математика К. Гаусса. (Слайд 15)

Один з учнів робить повідомлення про життя і працю К. Гаусса.

Карл Гаусс – німецький математик, що жив у кінці 18- початку 19 століть. Читати і писати Карл навчився сам: йому досить було знати лише кілька букв, підказаних матір'ю, щоб цілком оволодіти технікою читання. Вже в ранньому дитинстві у хлопчика виявилис ьособливі здібності до математики. Пізніше він сам жартома говорив: «Я навчився рахувати раніше, ніж розмовляти».Він зробив величезний внесок в розвиток математики, фізики, астрономії. Розвинув теорію рівнянь. К.Гаусс сконструював правильний сімнадцятикутник.

Третя  зупинка «Пошукова»

Учні в зошитах записують рівняння (35 + у) – 15=31  та вчитель ставить мету: розвʼязати рівняння двома різними способами.

(35 + у) – 15=31 

35+у=31+15

35+ у=46

у= 11

Відповідь:11

(35 + у) – 15=31 

35-15+у=31

20+у=31

у=31-20

у=11

Відповідь:11

 Але перш, ніж вирушити далі в подорож нам потрібний відпочинок. Проведення фізкультхвилинки

5*9=45 встали рівно біля парт!

5*5=25 починаємо наш старт!

4*9=36 руки вгору, руки вниз!

6*7=42 подивились пильно скрізь!

6*4=24 головою покрутили! 

8*8=64 потім разом всі присіли!

3*9=27 піднялись, понагинались!

6*6=36 і здоровими зостались!

Володарем на цій зупинці є Мудра Сова.  Вона розповіла, що в палаці є кімната, в якій живуть невідомі. Мудра Сова дружньо живе з ними, але іноді навіть вона їх побоюється. Всі невідомі ховаються під парасольками, щоб їх було непомітно. Не боїться невідомих тільки Сонечко, яке, як відомо, дружить з усіма. Давайте пошукаємо тих невідомих, які заховалися під парасольками, тобто розв’яжемо рівняння. Наступні рівняння розв’язуються на дошці та в зошитах учнів. (Слайди 17- 18)

  1. 703 – (652 – х) = 566

652 – х = 703 – 566

652 – х = 137

х = 652 – 137

х = 515 

Відповідь: 515

2)(х– 483) + 164 = 501

х– 483 = 501 – 164

х– 483 = 337

х = 337 +483

х = 820

Відповідь: 820

3)(952 – х) – 137 = 255

952 – х = 255 + 137

952 – х = 392

х = 952 – 392

х = 560

Відповідь: 560

  1. Підведення підсумків

 «Мої враження»

Виставлення оцінок за урок, підведення підсумків.

Ось і закінчився наш незвичний урок, закінчилася наша подорож. Я гадаю, що вона вам сподобалася.

Що ж ми повторили на уроці?

  • А що вам сподобалося найбільше?
  • Чи було важко?
  • Що запамʼяталось?

Розвʼязування рівнянь - важлива тема, і ми протягом усього шкільного життя будемо до неї постійно повертатися.

Рефлексія емоціонального стануартки із зображенням лица (сумного, веселого).

  1. Повідомлення домашнього завдання

Повторити п.10, № 274 (9; 10; 11; 12) (Слайд 21)

Отже, ми сьогодні пізнали з вами рівняння, які нам будуть потрібні у нашому майбутньому. На нас чекають ще нові відкриття, нові звершення, нові знання. Адже знання, то наш найбільший скарб. (Слайд 23)

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 березня
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку