Тема. Падіння Західної Римської імперії
Мета: проаналізувати як виникло християнство; охарактеризувати хто такі апостоли; дати уявлення про особливості правління Константина Великого; проаналізувати падіння Західної Римської імперії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
-
називати дати, пов’язані з темою уроку;
-
застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
-
аналізувати релігію - християнство;
-
характеризувати поділ Римської імперії на Західну і Східну
-
аналізувати причини падіння Західної Римської імперії;
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, історична карта, атлас, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація.
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
-
Бліц-вікторина.
-
Хто став наступником Марка Аврелія? (Коммод)
-
В якому столітті зростання Римської імперії зупинилося? (3)
-
Яка була основна причина кризи ? (слабкість державного управління)
-
Яка була другорядна причина? (праця рабів, не було нових завоювань і нових рабів нікому було обробляти землю.)
-
Хто провів реформи за якими відбувся поділ на західну і східну? (Діоклетіан)
-
Якою територією правив Діоклетіан? східними провінціями)
-
Західними провінціями правив? (Максиміан)
-
Що собою являла тетрархія? (правління 4-ох)
-
10-12 провінцій об'єднувалися в – округи, які називалися…? (діоцези)
-
Чому грошова реформа провалилася? (нові золоті і стрібні монети люди ховали їх
-
Яким було покарання за перевищування цін? (смертна кара)
-
Якого покровителя Діоклетіан обрав для себе? (Зевса)
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Вправа «Хто я?».
-
Працюємо з історичними постатями (Діоклетіан, Октавіан Август, Юлій Цезар)
-
Робота з ребусом.
1=Р + В
-
Яке слово зашифровано? (християнство)
-
Розтлумачте значення цього слова?
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Перегляд відеосюжету https://www.youtube.com/watch?v=46knSJKrJIc
«Виникнення християнства, Давня Греція та Рим»
-
Де виникло християнство? (Палестина)
-
Чому Ісуса було страчено?( влада боялася, що він підбурить людей до постання проти влади)
-
Як називали учнів Ісуса? (апостолами)
-
Робота з підручником с. 166 пунк 2 .
-
Прочитайте матеріал та дайте відповідь на питання.
-
Хто й коли переніс столицю Римської імперії до міста Візантій?
-
Вибіркове читання (с. 167 – 168 підручника).
-
Зачитайте речення, які містять відповіді на запитання.
-
Хто поділив імперію між своїми синами?
-
З яким племенем зіткнулася Західна Римська імперія?
-
Коли відбулася Каталаунська битва?
-
Чи був переможець в цій битві?
-
Яким племенем Рим було пограбовано у 410 р.?
-
Хто змусив зректися престола Ромула Августула?
-
Де виникли варварські королівства?
-
Під якою назвою існувала Східна Римська імперія?
-
Узагальнення та систематизація знань.
-
Робота в парах.
-
Проаналізуйте карта за допомогою її легенди.
-
Знайдіть на карті Східну Римську імперію та Західну
-
Визначте шлях вандалів.
-
Вправа «Нова інтерпретація».
-
Скористайтеся своєю уявою та дайте відповідь на запитання «Що було б, якби Західна Римська імперія не впала?».
-
Підсумки уроку.
-
Вправа «Хмаринка тегів».
-
Серед запропонованих оберіть 1 – 2 твердження та доповніть їх.
-
сьогодні я дізнався ...
-
було важко ...
-
я зрозумів, що ...
-
я навчився ...
-
я зміг ...
-
було цікаво дізнатися, що ...
-
мене здивувало ...
-
мені захотілося ...
-
Інструктаж з домашнього завдання.
-
Опрацювати § 52 підручника.