Розроблений конспект уроку на тему: «Суцвіття» розрахована на учнів 6 класу (за новою програмою). Матеріали містять актуалізацію знань про будову квітки (кросворд, гру «Вірно-невірно»), проблемні запитання щодо відмінностей вітрозапильних і комахозапильних рослин. У ході уроку передбачено роботу зі схемами суцвіть, виконання тестових завдань на закріплення знань.
1
План-конспект уроку для учнів 6 класу
Тема: Суцвіття
Мета уроку:
Обладнання: таблиці: «Будова квітки», «Будова суцвіть», «Прості суцвіття», «Складні суцвіття», картки з кросвордом, схемою та тестами, картки із зображенням квіток, гербарій рослин з різними суцвіттями.
Базові поняття та терміни: суцвіття, прості та складні суцвіття, вісь суцвіття, китиця, колос, початок, щиток, зонтик, головка, кошик, волоть.
Хід уроку:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
9 |
|
|
|
|
4 |
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання до кросворду:
По горизонталі:
По вертикалі:
Завдання: потрібно вибрати правильне твердження і записати його у вигляді графічного диктанту.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
Твердження:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Завдання: учням подані зображення троянди і берези. Подивіться уважно на ці рослини і скажіть, чим вони відрізняються одна від одної?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Усі ви бачили такі рослини як: бузок, чорнобривці, айстри, ромашки. На стеблі таких рослин розвивається не одна квітка, а багато дрібних, які зібрані у групи. Групу квіток, розміщених на стеблі рослини у певному порядку, називають суцвіттям. Суцвіття можуть складатися з кількох квіток, як у вишні, конвалії, сливи, або об’єднувати багато квіток. Наприклад, у соняшника в суцвітті велика кількість квіток. Квітки в суцвітті дрібні за розмірами. Комах вони приваблюють саме великою кількістю та ароматом.
Завдання: використовуючи текст підручника, доповніть схему запропоновану на картках.
Вивчення будови різних суцвіть, складання рисункового письма за розповіддю вчителя:
V. Узагальнення та систематизація знань учнів.
Завдання: виконати тести (знайти одну правильну відповідь).
а) конюшина, б) тюльпан, в) лілія, г) мак.
а) складне, б) просте, в) багаторічне, г) видовжене.
а) китиця, б) початок, в) волоть, г) головка.
а) китиця, б) волоть, в) щиток, г) завійка.
а) складний колос, б) головка, в) волоть, г) кошик.
а) волоть, б) китиця, в) щиток, г) початок.
VІ. Підсумки уроку:
VІІ. Домашнє завдання: