Конспект уроку для учнів 7 класів Безособові дієслова

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 7 класів . Урок розроблений , щоб діти краще зрозуміли навчальний матеріал
Перегляд файлу

        Тема :Безособові дієслова

Мета:  ознайомити учнів із безособовими дієслівними формами;  формувати загальнопізнавальні вміння знаходити ці дієслівні форми в текстах, уміння розрізняти особові й безособові дієслова, визначати їх морфологічні ознаки;  розвивати творчі вміння використання дієслівних форм на –но, -то у висловлюваннях; виховувати повагу  до матеріальної й духовної культури східних слов’ян.

Тип уроку:  комбінований.

       Обладнання: дошка, картки, інтерактивна дошка, презентація.

       Інтерактивні методи: «Незакінчене речення», «Мікрофон», «Очікування», робота у групах. 

 

                                        Хід уроку

1.   Визначення елементів настрою.

Повернулися один до одного обличчям, узялися за руки, посміхнулися, побажали успіху.

2.   Актуалізація опорних знань.

ØПеревірка домашнього завдання.

 

 

image 

ØЗайти через QR-кодом . Виконати завдання.

image 

 

3.   Оголошення концепту теми. Мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого уроку: «Безособові дієслова». Запишіть її у зошит.

2.1. Метод «Очікування» 

Запишіть на окремому промінці квітки знань, що ви очікуєте від уроку за такими напрямами:

Я очікую від себе…

…від однокласників…

…від учителя…      (Діти записують)

 

image

 

 

4.   Оголошення мети уроку(записані на дошці)

Мета нашого уроку:  визначати в реченнях безособові форми дієслів; перебудовувати речення так, щоб дієслова в них набули безособового значення; складати тексти – описи, тексти - розповіді, використовуючи безособові дієслова.

5.   Вивчення нового матеріалу. Робота з презентацією.

image 

 

image 

image 

 

image 

5.   1.Робота зі схемою.

Роздивіться схему. Що ви можете сказати про безособові дієслова? 

image 

5.3. Робота із підручником.

Розгорніть підручник на сторінці 103 і ознайомтеся із правилом. Чим би ви доповнили вашу схему? Що б дописали про безособові дієслова? Поверніться один до одного і поставте запитання за змістом правил.

6.   Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

6.1. Творча робота  у групах. 

Переробити подані речення так, щоб  у ньому було вжито безособове дієслово. Працювати ви будете по групах. І якщо ви впораєтесь із завданням, то зможемо насолодитися описом прекрасного пейзажу. 

 

І група - Усі вулиці звечора засипало листя. Вітер розвіяв його. Заморозки прибили на деревах зав’язь. Туман покрив усе навкруги. У повітрі пахне глиця.  

 

ІІ група – Рясний осінній дощ покропив землю. Вода залила луки. Вітер позамітав сліди. У саду пахне зів’ялою травою.  Раптом грім струснув землю. 

 

ІІІ – Пісок позаносив молоді посадки. З моря віє холод. Тепло війнуло в розчинене вікно.  Радісне почуття охопило душу.  Вечірнє золото зорі залило поле. 

Отже, який текст вийшов у кожної з груп? Які дієслова називаються безособовими?

6.2. Мовний кросворд

Ø Зайти через QR-кодом. Виконати завдання.

 

 

image 

 

6.3. Взаємоперевірна робота.

Лінгвістичне реконструювання.

    Перебудувати речення так, щоб у кожному було безособове дієслово.

З’ясувати  синтаксичну роль безособових дієслів.

     Теплий весняний дощ покропив землю. У лісі пахне сосна. Вода залила луки.

Туман вкрив степ. 

6.4. Робота в парах. Творча робота.

      Скласти речення з безособовими дієсловами, які б виражали:

1)явища природи;  2) психічний стан людини;  3) фізичний стан людини;    4) стихійні явища.  

7.   Систематизація й узагальнення знань із теми. Бесіда.

Які дієслова називають безособовими?

Чи може при безособових дієсловах стояти підмет?

Що виражають безособові дієслова?

8.   Рефлексія.

Чи досягли ми цілей, поставлених на уроці?

8.   1.Перевірка методу «Мої очікування».

Діти зачитують і відзначають, чи справдилися їх очікування.

8.2. Оцінювання.

9.   Домашнє завдання.

image

 

 

 

pdf
Додав(-ла)
Гринь Людмила
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку