Конспект уроку до курсу "Я досліджую світ" у 1 класі «Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?»

Про матеріал

Конспект уроку до курсу "Я досліджую світ" у 1 класі «Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?»

Вчитель Швець Олена Олександрівна

Мета:

Ключові компетентності:

- формувати в учнів здатність успішно користуватися усною мовленнєвою діяльністю;

- формувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань;

- сприяти усвідомленню ролі навколишнього середовища для життя і здоров'я людини;

- розвивати вміння працювати в команді, приймати рішення, уникати конфліктів, досягати компромісів.

Предметні компетентності:

- знайти відповідь на запитання «Якою буває вода в природ? Як вона мандрує?»;

- збагачувати активний словниковий запас учнів;

- виховувати дбайливе ставлення до природи та власного здоров'я.

Тип уроку: інтегрований урок.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Інтегрований курс

«Я досліджую світ»

Тиждень 12: «Пригоди крапельки»

День 2: «Якою буває вода в природі?

Як вона мандрує?»

 

 

 

Вчитель початкових класів Швець О.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

2018р.

Мета:

Ключові компетентності:

- формувати в учнів здатність успішно користуватися усною мовленнєвою діяльністю;

- формувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань;

- сприяти усвідомленню ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини;

- розвивати вміння працювати в команді, приймати рішення, уникати конфліктів, досягати  компромісів.

Предметні компетентності:

- знайти відповідь на запитання «Якою буває вода в природ? Як вона мандрує?»;

- збагачувати активний словниковий запас учнів;

- виховувати дбайливе ставлення до природи та власного здоров’я.

Тип уроку: інтегрований урок.

Наочність: презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, глобус, фломастери, кольорові аркуші паперу, іграшковий «Капітошка».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок «Я досліджую світ»

Тема: «Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?»

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1.1.Привітання

Привітаймо сонечко!

Здраствуй дороге!

Привітаймо квіточку

Хай вона росте

Привітаймо дощик

Лийся мов з відра!

Привітаймо друзів всіх

Зичимо добра!

 

1.2. Гра «Компліменти» 

- Чи знаєте ви, діти, що таке «комплімент»?

Компліме́нт – це особлива форма похвали, поваги, визнання або захоплення, люб'язності, приємні слова.

Компліменти допомагають встановлювати добрі стосунки з іншими людьми.

Учні сідають в коло, беруться за руки. Гру починає учитель. Він обертається до одного з учнів і, дивлячись йому у вічі, говорить кілька добрих слів або хвалить за щось. Учень повинен відповісти: «Дякую, мені дуже приємно!». Потім він дарує комплімент своєму сусідові і так по колу.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

2.1.Метод «Водний привіт»

(Звучить музика. Шум дощу. Вчитель читає віршик.)

  • Послухайте віршик. Про кого він?

 

Картинки по запросу капітошка- Капітошка я веселий,
Хоч не маю я оселі
Та росту я на хмаринці,
Дощик я ношу в торбинці.
І сьогодні на урок
Я прийшов, звичайно, в срок.
Розкажу про чарівничку,
Мою родичку водичку.(З’являється Капітошка).

 

-Хто я, друзі? Звідкіля?

Де тепер моя сімя?

Де краплини-Капітошки?

Не бояться а ні трошки.

 

- До нас завітав герой із мультфільму. Ви впізнали його, хто це?(Капітошка).

- Діти, з чого утворився наш герой?(з краплинок води).

- А чи знаєте ви, що краплинка води володіє мистецтвом перетворення? Вона, як справжня чаклунка, може змінюватися: то швидко біжить у річечці, то падає на землю, виблискуючи холодними витинанками-крижинками, то піднімається у повітря у вигляді пари. Сьогодні вона плаче дощем, а на завтра скресла могутньою кригою. Змінився настрій – вкрила землю рясним туманом. Така маленька й така необхідна для всього живого. Хто ж ця чарівниця?(вода).

- Як потрібно ставитися до води?

2.Обмін інформацією.

Діти, сьогоднішній наш урок присвячений найнеобхіднішій, найпоширенішій та найцікавішій на землі рідині . І ця рідина має назву – ВОДА.

 Тема дня : «Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?»(оформлення  куточку).

  •                   У Капітошки сталася прикра історія.  Його сестри-краплинки загубилися і він просить допомогти їх знайти. Я пропоную нам разом вирушити на пошуки краплинок. Допоможемо Капітошці?(так). (За кожне виконане завдання діти отримують по краплинці).

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

3.1.Перегляд мультфільму.

- А тепер давайте всі разом переглянемо мультфільм та заспіваємо пісеньку Капітошки.

https://www.youtube.com/watch?v=n41URdFYuCA (діти отримують по  краплинці).

 

3.2.Cлухання й обговорення оповідання « Де береться краплинка?»

 

Бігала Оленка по льоду. Падали сніжинки. Ніби плавали в повітрв. Одна сіла на рукав. Дииивиться Оленка на пухнасту сніжинку. Шестикаутна зірочка, така красива, така блискуча. Ніби казковий майстер вирізьбив її зі сріблястої платівочки. Наблизилась Оленка до сніжинки. Дивиться, милується нею. І бачить диво: сніжинка стала краплинкою води.

Запитання до дітей:

  •                   Яке диво могла побачити Оленка?
  •                   Де ж поділась сніжинка?
  •                   А на що може перетворитися краплинка зимою? ( На сніг, лід, бурульку, іній, крупу)

 

- Діти, вода – надзвичайно цікава рідина, адже в природному довкіллі вона буває в різних станах.

 

3.3. Гра «Де сховалась краплинка»( загадки та картинки до них).

 

  •            Крила розпустила і сонечко закрила (хмарка).
  •            Коли немає – чекають, а коли прийду – тікають (дощ).
  •            Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить (річка).
  •            Намистиночки малі ніч згубила у траві. Вранці сонечко встало, намистиночки забрало. (роса).
  •            Хтось у лісі серед трав кругле дзеркало поклав, можна в дзеркало дивитись, можна і води напитись(озеро).
  •            Наче срібні зірочки білосніжні квіточки
  •            Із зимової хмаринки до землі летять... (Сніжинки).
  •            Прозорий як скло, та не вставиш в вікно (лід).
  •            Із темної хмарини полетіли горошини(град).
  •            Взимку у садах на вітах заіскрились білі квіти. Хто цей диво-садівник, що зробив такий квітник?(іній).
  •            Мов прозора біла хмара, над каструлею летить…(пара).

-Діти, що спільного у відповідях до загадок?

-Так, дійсно це все – крапелька води, яка перетворюється в залежності від температури та пори року.

 

3.4.Рухлива гра «Сонечко і дощик»

(У класі вчитель має розташувати декілька малюнків сонця і справжні парасольки. Приготувати аудіо запис співу птахів і звуків грому).

 

  •                   Настав новий день. Наші краплинки засумували за нами і вирішили продовжити цікаву подорож та долучитися до гри.
  •                   Ой, що це?(лунає грім). Наші краплинки поспішають до нас!
  •                   Діти, коли почуєте спів птахів, ви маєте торкнутися сонця, а коли загуркотить грім – сховатися під парасольку!

3.5.Дослідження властивостей води. Чарівна лабораторія(робота в зошиті с.10)

- Діти, сьогодні ми відкриваємо «Чарівну лабораторію»

- Пригадайте, що таке «лабораторія»?

- Це місце, де проводяться досліди.

 

Дослід 1. Дайте дітям два стаканчики, один – з водою, інший – порожній. Запропонуйте акуратно перелити воду з одного стаканчика в інший. Запитайте, чи ллється вода? Чому? (Тому, що вона рідка.). Запитайте, що було б, якби вода не була рідкою. (Якби вона не була рідкою, вона не змогла б текти в річках і потічках, не текла б з крана.)

        Підсумуйте: Оскільки вода рідка і може текти ,тому її називають рідиною. Запропонуйте учням налити воду у блюдце чи іншу посудину. Запитайте, якої форми набула вода? Підведіть учнів до висновку, що вода текуча і займає форму посудини, у яку її наливають.

 

Дослід 2. Запропонуйте дітям спробувати воду через соломинку. Запитайте, який у неї смак? Для порівняння дайте дітям спробувати, наприклад, сік. Поміркуйте з дітьми, чому, коли людина хоче пити, то із задоволенням п’є воду і каже: «Яка смачна вода!», хоча насправді її смаку не відчуває.

 

Дослід 3. Запропонуйте дітям понюхати воду. Запитайте, чи має вода запах? Вислухайте відповіді учнів. Підведіть їх до висновку, що чиста вода не має запаху.

 

Дослід 4. Приготуйте дві склянки, одну – з водою, іншу – з молоком (соком, чаєм). Запропонуйте опустити ложку в стакан з водою, іншу – в стакан з молоком.

  •                   Запитайте, що вони помітили.
  •                   Діти висловлюють свої думки (У склянці з молоком ложечки не видно, а в склянці з водою її добре видно.) Учні формулюють ще одну властивість води: чиста вода прозора.

 

3.6.Метод «Асоціативний кущ»(робота в зошиті с.11)

Картинки по запросу властивості води 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                   Разом з учнями опишіть властивості води, які дослідили: вода – рідина, яка не має власної форми, вона набуває форму посудини, у яку її наливають. Вода безбарвна, без смаку і запаху.             
  •                   Запитайте учнів, які органи чуття допомогли їм визначити ці властивості води (ніс, язик, очі).

 

3.7.Бесіда «Вода – непосида»(презентація www.youtube.com/watch?v=ZnwLJLctDjE).

 

Прочитайте учням вірш. Запропонуйте їм поміркувати над тим, чому воду називають непосидою? Заохочуйте дітей висловлювати свої думки.

З роси, з морів, річок і плес

Вода, як перейде у пару,

Одразу ж лине до небес,

Щоб утворити в небі хмари

І впасти з хмар на ниви

Як сніг, як град, як злива.

Знов перейти у пару

І повернутись в хмару,

І впасти з хмар на ниви

Як сніг, як град, як злива.

Цей шлях, що вона робить,

І зветься колообіг.

 

 

 

 

3.8.Фізкультхвилинка музична.

 

3.9.Складання пазлів.

 - У кожного учня 2 частинки пазлів з з водними об’єктами (море, річка, озеро, океан, криниця, ставок, джерело, струмок, болото )

- Знайдіть свою пару, складіть пазл - картинку, розкажіть про неї.

- Чи доводилося вам бачити такі краєвиди у природі?

- Де саме?

- Використовуючи малюнки, дайте відповідь на питання «Де живе вода?»

 

3.10. Узагальнення інформації.

Вода займає більшу частину землі. Це можна побачити, якщо поглянути на глобус. На ньому переважає блакитний колір. Ним позначають водні простори океанів і морів. На суходолі вода міститься у річках, озерах, ставках і джерелах. У ґрунті також є вода. Під поверхнею землі ховаються підземні води. Тіла тварин і людей, рослини також частково складаються із води.

 

3.11. Гра «Броунівський рух»

Діти рухаються класом, шукаючи потрібні картки.

1 – ша група. Кому необхідна вода? ( Рослини, тварини)

2 - га група. Що не потребує води? ( Нежива природа)

3 – тя група. Де вода може зашкодити? ( Речам, створеним руками людини : зошитам, килимам, меблям, книжкам)

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

4.1.Робота з письмом

Вода потрібна всім. Полийте квіти, щоб вони не засохли.

Картинки по запросу прописи водаНа данном изображении может находиться: рисунок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                   Розгляньте малюнок з морем.
  •                   Що знаходиться вгорі? На воді у воді, під водою?
  •                   Домалюйте та розфарбуйте малюнок.

Картинки по запросу прописи вода 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.Створення аплікації з отриманими краплинками.

 

V.Рефлексія

- То ж чому вода справжній скарб?

- Що ви дізналися про воду?

- Де «живе» вода?

Вчитель: Капітошка  дякує усім за роботу на уроці .  Поспілкуйтеся вдома з батьками про те, на яких водоймах ви відпочивали. Принесіть на наступний день фотокартки з місць відпочинку біля водойм для створення галереї..

 

doc
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
70897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку