Конспект уроку економіки у 1 класі: Потреби та ресурси. Вибір. Раціональний споживач. Рекомендації Смачнулі.

Про матеріал
Закріпити знання дітей щодо змісту економічних понять (ресурси, вибір, потреби); дати уявлення про необхідність і корисність різних продуктів і страв. Раціональне харчування як корисну і смачну їжу; формулювати навички розсудливого споживача; розвивати уміння класифікувати, міркувати; виховувати споживчу культуру.
Перегляд файлу

Тема:      Потреби та ресурси. Вибір. Раціональний споживач. Рекомендації                

                Смачнулі.

Мета:      закріпити знання дітей щодо змісту економічних понять (ресурси,    

                  вибір, потреби); дати уявлення про необхідність і корисність різних 

                  продуктів і страв. Раціональне харчування як корисну і смачну їжу;

                  формулювати навички розсудливого споживача;

                   розвивати уміння класифікувати, міркувати;

                   виховувати споживчу культуру.

Обладнання: посібник ( с. 55-56), малюнки казкових героїв, Смачнуля,  картки               

                           з опорними словами – економічними термінами , кольорові  

                           олівці для  розфарбовування контурних малюнків, малювання,

                           набір карток  для гри «Зготуймо обід».

       Тип уроку:    Інтегрований

Базові поняття і терміни уроку:  ринок, товар, гроші, потреби та можливості,    

                                                                  ресурси, вибір, раціональний споживач.

Хід  уроку . І. Організація класу   

              Любі діти, добрий день!

               Зичу праці і пісень.

               А ще, друзі, вам бажаю

              Сил, натхнення на весь день!

І. Актуалізація опорних знань.

- Сьогодні ми знову в гостях у сімї зайців.

  •  Чи весь товар продали зайці? (Зайці продали весь товар).
  • Що допомогло їм вирішити ці питання? (реклама допомогла, товари почали купувати).
  • Від чого залежить прийняття рішення щодо купівлі? (Прийняття рішення залежить не тільки від наявності грошей, а й уподобань).
  • Для чого зайцям необхідні були гроші? (Зайці планували «до крамниці завітати, купити зайченятам іграшки та й продукти», адже у них незабаром новосілля).

       ІІ. Створення ситуації успіху.

             -   Отже, незабаром у родині зайців свято новосілля.

- Як ви розумієте значення слова «новосілля» ? Ми дізнаємось звернувшись до довідкового бюро.

- Довідкове бюро. Нова оселя – переїзд на нове місце мешканця, в новий дім). Така приємна подія буває не так часто. В новому домі все нове: і вікна, і двері, і меблі.

                

                 Збудував я хатку,                                                  Вікна . двері і поріг!

                 В хатці – все в порядку.                                 Як ти сам зробити  зміг?

                  І у гості того ж дня                                                Я кажу: «Не сам таки,

                 Я покликав зайченя.                                             Бо були помічники».

                 Зайченятко сіре                                              Хто?  Спішиш  дізнаться?

                  Ахає, не вірить:                                              Це - бажання й праця.

 

           Заєць Коська разом зі своєю родиною почав готуватися до новосілля.

- Кого ж запросити у гості? – запитав господар.

- Звичайно, наших сусідів, які допомагали нам будувати дім, - відповіла Тоська, - їжака, ведмедя, бобра, білку.

             -  Почали зайці міркувати, чим же пригостити друзів? І ось що кожен із них запропонував.

ІІІ. Гра «Обери меню».

  •     Допомжіть зайцям скласти меню.

       Заєць Коська                                Зайчиха Тоська                                   Зайченята

    моркву,  капусту                                  салат із моркви,                     горіхи, малина

    бутерброди                                           капусти,цибулі,                      суниці, кавун.

    смажені гриби.                                     кропу, огірків;             апельсини, банани,

                                                                     юшку, вареники,                 цукерки,тістечка,

                                                                    малину, суниці,   лимонад.

                                                          узвар, горіхи,

                                                          мед, яблука.

  •  Яке, на твою думку, меню треба обрати, щоб обід був смачним,         

 споживним і корисним? (Діти розмірковують).

  •  Яка  нова проблема постала перед родиною? (Проблема вибору меню для святкового обіду).

-    А для цього ми знову звернемося до наших науковців, щоб вони розповіли нам   якою повинна бути їжа?

ІV.  Робота науковців.

  •  За рекомендаціями Смачнулі  їжа неоднакова за своїм складом і значенням для організму. До складу продуктів харчування входять білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини та вода.

 -        Відгадайте загадки і дізнаєтесь про здорове харчування.

1) Росту я на грядці, квітну, в’юся

            І в борщ попасти не боюся.

           Змагатися з м’ясом – моя доля,

           А люди звуть мене …        (квасоля)

В квасолі, рибі молоці багато білків. Вони є будівельним матеріалом. Завдяки їм ми ростемо.

2) А я рідка, немов водиця,

           Салат без мене не годиться,

           Бо все змастити -  моя мрія.

           Я жир по імені …              (олія)

  Жири – це джерело енергії. Вони ніби зігрівають організм.

3) Візьміть лопати – й на городи.

           Смачні копати вуглеводи.

           В мішку, як пані, їду з поля,

           Завжди в пошані ….          (бараболя)

В ній багато вуглеводів, які необхідні для роботи серця, м’язів, дихання.

4) Без цукру я завжди скучаю,

           Тож швидше дайте мені чаю!

           Я ж вітамінів вам – сто  тонн!

           Усі пізнали? Я …                 (лимон)

Вітаміни сприяють росту, силі, здоров’ю.

5) Мене, біленьке, наливали

           Пили поживні мінерали

           Маленькі дітки й кіт Мурко.

           Всім на здоров’я …          (молоко)

Мінерали беруть участь в обміні речовин та у важливих процесах, що забезпечують здоров’я організму.

           Різноманітна їжа – це їжа, яка складається з різних продуктів рослинного і тваринного походження. Тільки така їжа відповідає потребам організму та краще засвоюється організм.                 

  • Давайте допоможемо зайченятам вибрати меню для обіду. 

V. Робота в групах (обговорення меню).

  • (Діти розмірковують, яке меню обрати. Меню Коськи задовольнить потреби не усіх гостей. А й вибір страв обмежений, не для святкового столу. Меню зайчат містить тільки фрукти й солодощі, як полюбляють діти, а дорослі залишаться голодними. Найкорисніше меню – меню, яке відповідає потребам і гостей, і господарів, склала зайчиха, тож його й вибираємо).              

             Якщо ви обрали меню зайця Коськи, то воно не всім буде до вподоби. Справді, зайці люблять моркву та капусту, але що їстимуть ведмідь, їжак і бобер?

          Усі діти люблять солодощі та фрукти, які пропонують зайченята, але ж це обід, він має бути поживним.

         Отже, щоб обід сподобався всім, був смачним і корисним, треба обрати меню зайчихи Тоськи. Так зайці і вирішили.

VІ.   Фізкультхвилинка  «Жив собі зайчик»

          Жив собі зайчик в бузиновій хатці,

          Мився з миски, спав на канапці,

          Мав кожуха і сіренькі капці.

         Сіяв моркву, редьку і капусту,

         Щоб не було в животику пусто

         І в коморі щоб лежало густо. 

-  Прослухайте вірш  «Як прийдуть до мене гості».

   Як прийдуть до мене гості,                                               - Напечи пиріжків,

Зайченята куцохвості,                                                           Накриши бурячків,

То скажіть мені,  малята,                                                Моркви дай, капусти дай

Чим їх маю пригощати?                                                              Зайченяток пригощай!..

     - Меню ми і зайці вибрали. Тепер, щоб приготувати ці страви, що необхідне? (Потрібні продукти, тобто ресурси, а також необхідно знати, як готувати ці страви).

Тож пропоную вам, діти, дізнатися про це у грі, яка так і називається «Зготуємо обід». Я гадаю, обід наш вийде на славу!

 V ІІ. Робота в групах. Гра «Зготуймо обід».

          На дошці вивішуються картки з назвами  страв, під якими діти будуть розташовувати картки-малюнки з ресурсами.(Учні вибирають картки, вивішуюь їх на дошці,  а інші читають вірші на підтримку своїх гравців).

VІІІ. Робота в групах. Завдання для  групи №1.

- Поміркуй і назви ресурси, які потрібні, щоб приготувати юшку.

(Вода, картопля, сіль, цибуля, сало, риба, морква; каструля, сковорідка, ніж, кухоль, плитка, дрова; праця господарки).

     Начистила картопельки,

     Сама й накришила,

      І цибульку, й морквиночку…

      Потім засмажила.

      Кипи, супе, вибулькочуй!

      Густий та пахучий!

       Баба тільки поглядає

       Та онуку учить:

       Отак, рибко, отак,яско.

       Треба все уміти:

        І читати і писати,

        І страву варити.

   Завдання для групи №2.

Назви необхідні для приготування вареників продукти.

(Олія, вода або кефір, цукор, яйця, борошно, сіль, сметана, масло вершкове, сир, капуста).

         Ми збиваємо з кефіром

         Свіже куряче яйце.

          Ложку цукру, солі в міру,

          Перемішуємо це.

          Сиплем соди чайну ложку,

          Ну і борошно в кінці.

          Все змішаймо, взб’ємо  трошки.

Тісто в нормі. Молодці!

А тепер збираємось цілим миром,

Ліпимо вареники з сиром.

В казані вода скипає,

Вареники опускаєм.

Як спливуть всі, як один –

Кип’ятити п’ять хвилин.

Потім їх виймаємо швидко,

Розкладаймо по тарілках.

Ще із ложкою сметани –

Ну й вареник! В роті тане!

Завдання для групи №3.

  •  Які ресурси потрібні для приготування пирога.

(Олія, кефір, цукор, яйця, борошно, сіль, масло вершкове, яблука, горіхи).

Пиріжечків напечу,

Малюків рум’яними пригощу.

Ой і добрі ж пиріжки!

Покуштуйте, прошу вас, малюки!

Ріжимо яблука,

Лущимо горіх –

Мама печуть нам

Святковий пиріг…

  • А які ще потрібні ресурси?

Завдання для групи №4.

  • А які ресурси ще потрібні?

(Трудові і капітальні: праця, піч, казан, тарілки, миска, ложка, сірники або електрика).

VІ. Обговорення результатів.

  • До якої групи відносяться ті ресурси. Які зображено на картках? (Це природні й капітальні).
  • Чи всі ресурси ми назвали? (Ще треба назвати трудовий ресурс).

VІІ. Підсумок уроку.

  • Для чого зайцям необхідні були гроші?(Зайці планували «до крамниці завітати, купити зайченятам іграшки та й продукти», адже у них незабаром новосілля).
  • Як ви розумієте значення слова «новосілля»? (Нова оселя – переїзд на нове місце мешкання, в новий дім).
  • Кого ж запросять у гості наші зайці? (Звичайно. Їхніх сусідів, які допомагали зайцям будувати дім – їжака, ведмедя, бобра, білку).
  • Яка нова проблема постала перед родиною? (Проблема вибору меню для святкового обіду).
  • На чию пропозицію щодо меню треба пристати, щоб обід був смачним, поживним і корисним? (Звичайно, треба вибрати меню зайчихи).
  • Що необхідно для приготування цих страв? (Потрібні продукти, тобто ресурси, а також необхідно знати, як готувати ці страви).
docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку