Конспект уроку з економіки для 11 класу на тему "Підприємець. Підприємництво, його роль та функції"

Про матеріал

Урок з економіки в 11 класі.

Тема уроку: Підприємець. Підприємництво, його роль та функції

Мета уроку: актуалізувати та поглибити знання про підприємництво як виробничий ресурс; розкрити зміст підприємницької діяльності та її значення для ринкової економіки; розвивати вміння розрізняти різні види підприємницької діяльності, виховувати повагу до підприємництва, цікавість до підприємницької діяльності.

Основні поняття: учні повинні знати економічний зміст понять «підприємець», «підприємництво», характеризувати риси, які властиві підприємцю, називати функції та передумови розвитку підприємництва; наводити приклади підприємств у виробничій, комерційній, посередницькій та фінансовій сферах.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Перегляд файлу

1

 

                                 Урок з економіки в 11 класі.

Тема уроку: Підприємець. Підприємництво, його роль та функції

Мета уроку: актуалізувати та поглибити знання про підприємництво як виробничий ресурс; розкрити зміст підприємницької діяльності та її значення для ринкової економіки; розвивати вміння розрізняти різні види підприємницької діяльності, виховувати повагу до підприємництва, цікавість до підприємницької діяльності.

Основні поняття: учні повинні знати економічний зміст понять «підприємець», «підприємництво», характеризувати риси, які властиві підприємцю, називати функції та передумови розвитку підприємництва; наводити приклади підприємств у виробничій, комерційній, посередницькій та фінансовій сферах.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань та умінь

Відомі люди – хто вони ?

1. Запропонував та втілив ідею парку розваг. ( Уолт Дісней )

2. Найвідоміший у світі мільйонер, керівник найбільшої у світі компанії з виробництва  програмного забезпечення.  ( Білл Гейтс )

3.Власник і засновник відомої японської компанії з виробництва мотоциклів.

( Соітіро Хонда )

Вчитель:

  • Який існує зв’язок між цими людьми ?

Розповідь вчителя.

1. Отже, тема сьогоднішнього уроку « Підприємець.Підприємництво, його роль та функції». На попередніх уроках було розглянуто особливості ринків виробничих ресурсів та формування доходів власників цих ресурсів. Тепер настав час дослідити виробничий ресурс, що поєднує всі фактори виробництва – підприємництво.

      Виконуючи роль своєрідного каталізатора, підприємець одночасно є рушійною силою виробництва та посередником, який зводить у єдине ціле інші ресурси для здійснення певного процесу, який може виявитися прибутковою справою.

         Зарубіжний досвід і сучасні тенденції економічного прогресу переконливо доводять, що сьогодні без винахідливих ділових людей, без розвитку різних форм підприємницької діяльності подальший розвиток неможливий. 

( запис у зошити теми уроку)

2. Над питаннями уроку ви працювали самостійно, а сьогодні завершальний етап уроку- семінару, його мета ознайомитися з поняттям  підприємництво як виробничий ресурс; розкрити зміст підприємницької діяльності та її значення для ринкової економіки; розвивати вміння розрізняти різні види підприємницької діяльності, виховувати повагу до підприємництва, цікавість до підприємницької діяльності.

3. На І етапі нашої роботи ми утворили 5 груп:

Історики, психологи, юристи, дослідники, державні реєстратори.

4. Кожна група проводила дослідження по таких питаннях, що відповідають темі уроку:

  • З історії підприємництва.
  • Підприємець та його ділові якості.
  • Законодавча база.
  • Підприємництво, його функції.
  • Види підприємництва.

5. Працювати ми будемо так :

  • Заслухаємо представників кожної групи
  • На закріплення почутого виконаємо завдання
  • Оцінимо роботу кожного учня
  • І розподілимо домашнє завдання.

6. Готові ? Ну , що ж почали…..

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

Виступи учнів, що проводили дослідження по питаннях.

 

І.  «Історики» - З історії підприємництва.

Презентація + виступ.

Завдання №1 – анкета на визначення здатності до підприємництва.

1.    Чи поводитесь Ви наодинці так, як тоді, коли за Вами спостерігають?
2.    Чи вважаєте Ви хитрість хорошою і корисною рисою?
3.   Чи можете Ви розпочати розмову на вулиці з незнайомою людиною?
4.    Чи заздрите успіху Ваших знайомих?
5.   Чи звертаєтесь на «Ви» до Ваших старших за віком родичів?
6.    Чи здатні Ви усно швидко обчислити скільки буде 3% від 3%?
7.    Чи приходите вчасно на побачення?
8.    Переживаєте, якщо Вас обрахували на 1 грн?
9.    Чи пам’ятаєте дату народження свого вчителя?
10.    Чи зможете залишити валізу на вокзалі під наглядом зовсім незнайомої людини? 

Відповідь « так» -  10 балів, « ні « – 0 балів. Проміжні відповіді оцінюються «на око» між 0 і 10 балами.  Наприклад, якщо Ви з 10 своїх вчителів пам’ятаєте дату народження лише одного, відповідь – 1 бал. Якщо відповідь на яке – небудь питання для Вас є складною – 5 балів. Склавши всі Ваші бали, Ви звертаєтесь до ключа тесту.  

Ключ до тесту  :

  • 60 – 100 балів Ви вроджений бізнесмен.
  • 5559 балів Ви володієте не всіма потрібними якостями бізнесмена, але у Вас є реальні шанси досягти успіху в бізнесі.
  • 2550 балів видно, в бізнесмени Вам не вибитись, але судячи з усього, Ви правдива, порядна людина, у вас непоганий характер, так що не все втрачено в житті.
  • Тепер перейдемо від історії до сучасності.

ІІ. «Психологи» - Підприємець та його ділові якості.

Презентація + виступ.

Завдання № 2

Заповни головоломку « Основні риси підприємця»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правильна відповідь :

1. Чесність                    2.Надійність                  3.Ініціативність

4.Незалежність            5.Конкурентність          6.Рішучість

7. Цілеспрямованість   8. Ризиковість

 

ІІІ.  «Юристи» - Законодавча база

Презентація + виступ.

Завдання № 3

Серед наведених у дужках відповідей визначте правильну.

1. Метою боротьби підприємців з ризиком є ( зниження ризику, збільшення ризику, запобігання ризику )

2. Підприємницькою діяльністю можна займатися з ( 18 років, 16 років, 14 років).

3. Метою підприємницької діяльності є  ( отримання досвіду , отримання нового статусу, отримання прибутку ).

4.  Певна частина населення займатися підприємницькою діяльністю   

( не має бажання, не має грошей, не має права).

5. Постійні втрати у підприємницькій діяльності призводять  до (збільшення прибутку, банкрутства, розширення асортименту ).

6. Запобігти ризику можна шляхом ( збільшення прибутку, зниження витрат, страхування ).

 Правильна відповідь :

1.     Зниження ризику.

2.    16 років.

3.   Отримання прибутку.

4.  Не має права.

5.  Банкрутства

6.  Страхування.

 

ІV.  « Дослідники» -  Підприємництво, його функції.

Вчитель :            Як показує зарубіжний досвід, для того щоб суспільство було багатим, потрібно, аби 5 – 7 % його активного населення мало схильність до підприємництва. Які ж вигоди суспільству від підприємців? ---

 Про це розкаже наступна група.

                     Презентація + виступ

 

 

V.   «Державні реєстратори» - Види підприємництва.

Презентація + виступ.

Завдання № 4.

Визначте вид підприємницької діяльності, позначивши кожен відповідною буквою :

В – виробнича; К – комерційна ; П – посередницька; Ф – фінансова.

1. Дилер фондової біржі продав пакет акцій АТ « Граніт ».

2. Бригада будівельників фірми « Ваш дім» за три місяці виконала повний ремонт будинку.

3. Торговий дім « Караван » щодня збільшує обсяги продажів на 2 – 3%.

4. Ріелтер агенства нерухомості за літній період продав шість квартир.

5. Банк « Добродій» видає кредити на придбання авто.

6. Відкрито ще одну майстерню з ремонту взуття.

Правильна відповідь :

1. Посередницька                    4. Посередницька

2. Виробнича.                          5. Фінансова.

3. Комерційна.                         6. Виробнича. 

- Ви почули результати досліджень, а зараз повернемось до нашої теми і підведемо підсумки.

ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів

►► Робота в малих групах.   Учитель видає групам роздрукований текст (або зачитує його вголос) і оголошує завдання: учні, працюючи колективно, мають ознайомитися із ситуацією і відповісти на запитання після тексту. Час на виконання завдання — до 10 хв. Після обговорення від кожної групи має виступити по одному учневі з короткою доповіддю (3-4 хв).

Сила підприємницької волі

Майкл Делл заснував компанію «Dell Computers» 1984 року, коли йому було 19 років. 1992 року його компанія увійшла до рейтингу «Fortune-500». На той час Деллу виповнилося 26 років. 2005 року він увійшов до четвірки найбагатших людей США зі статком у 18 млрд. дол.

Майкл Делл народився 1965 року й у віці 15 років захопився комп’ютерами. Свій перший бізнес-проект він здійснив у 12 років, зайнявшись торгівлею марками. Тоді він дізнався про те, що якщо в людини є гарна ідея, то зусилля з утілення її в життя матимуть гідну винагороду. Отримавши 1980 року від батьків перший комп’ютер, він одразу ж розібрав його на частини, щоб дізнатися його улаштування. Дуже скоро почав перероблювати комп’ютери, щоразу вдосконалюючи їх. Вступивши до Техаського університету, Майкл вирішив перетворити своє захоплення на бізнес і зареєстрував фірму «PCs Limited». 18-річний юнак сміливо заявив, що хоче конкурувати з IBM. Незабаром він створив фірму «Dell Computer Corporation» зі стартовим капіталом 1000 дол. США.

В основу свого бізнесу Делл поклав просту, але революційну на той час ідею — продавати комп’ютери безпосередньо клієнтам. Переваги такого підходу були очевидними: з’явилась економія за рахунок комісійних посередникам і торговим агентам, крім того, від покупців Делл одразу дізнавався про їхні потреби, що дозволяло підприємцеві створювати товар, який завжди мав попит. У результаті прибутки компанії зростали значно швидше, ніж у конкурентів.  1999 року «Dell Computers» стала лідером ринку США. У віці 22 років Делл відкрив філіал компанії в Англії, у 29 років — у Японії, усюди зайнявши провідні позиції.

►► Дайте відповіді на запитання

1. Поясніть, завдяки чому Майкл Делл зміг узгодити власні підприємницькі амбіції з потребами споживачів?

2. Назвіть риси Майкла Делла, які дозволили йому стати успішним підприємцем (сильні сторони).

3. Назвіть причини, з яких Майклу Деллу не вдалося перевершити успіх бізнесу Білла Гейтса (слабкі сторони).

4. Назвіть фактори зовнішнього середовища, що сприяли комп’ютерному бізнесу Майкла Дела (можливості: наприклад, попит, державна підтримка тощо).

5. Назвіть фактори зовнішнього середовища, що протидіяли комп’ютерному бізнесу Майкла Дела (загрози: наприклад, конкуренція, поведінка постачальників тощо).

6. Використовуючи попередні відповіді, складіть SWOT-аналіз, заповнивши кожен квадрант схеми визначеними факторами. 

Opportunities (можливості)

1. ...

2. ...

Threat (загрози)

...

Strengths (сильні сторони)

...

Weaknesses (слабкі сторони)

...

V. Підведення підсумків уроку, оцінювання.

VІ. Домашнє завдання. 

1.  Опрацювати матеріал підручника   ст.69 – 71.

      2. Виконати письмово № 4 стор.88 .  

     3.  Підготувати доповідь про найвідоміших у світі або в Україні підприємців. Охарактеризувати причини їхнього успіху, напрями діяльності, вплив їх підприємницької діяльності на економіку країни.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Дубина Людмила
Додано
11 березня 2018
Переглядів
5575
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку