Конспект уроку "Електронні таблиці, їх призначення, можливості, основні функції"

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики для 7 - го класу з теми "Електронні таблиці" з використанням елементу технології критичного мислення "Що я знаю. Хочу знати. Дізнався."
Перегляд файлу

Тема уроку: Електронні таблиці (ЕТ) та їх призначення. Можливості електронних таблиць, їх основні функції.  Способи завантаження електронних таблиць. Середовище (вікно) електронних таблиць. Об’єкти електронних таблиць їх властивості. Збереження документу в електронних таблицях.

Мета уроку:  

  1. Ознайомитися з призначення електронних таблиць;  навчитись завантажувати програму опрацювання електронних таблиць; розібрати можливості редактора його середовище, об’єкти, а також навчитися зберігати таблицю.
  2. Розвивати логічне мислення за допомогою впровадження елементів критичного мислення.
  3. Виховувати наполегливість уважність, працелюбність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютер, проектор, програма Excel.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

Основні терміни та поняття: електронна таблиця, можливості середовище, об’єкти,  збереження. (робота з інформаційним вісником, визначення мети уроку)

2. Актуалізація опорних знань (використання графічного організатора)

 

Що я знаю

Хочу знати

Дізнався

 

 

 

Учні записують все що вони знають про таблицю в перший організатор.

3.Пояснення теоретичного матеріалу: (учні працюють з другим організатором)

Призначення  табличного процесора.

Електронна таблиця—таблиця з деякими даними, які зберігається в пам’яті комп’ютера. (Приклади: Super Calc, Lotus1-2-3, Ms Excel.)

Основні сфери використання ЕТ:

  1. Розрахунок грошових оборотів у фінансових операціях.
  2. Статистична обробка даних.
  3. Інженерні розрахунки.
  4. Математичне моделювання процесів.

Основні можливості табличного процесора:

  1. Введення і редагування даних.
  2. Форматування таблиць.
  3. Обробка табличних даних за допомогою вбудованих функцій.
  4. Представлення табличних даних в графічному вигляді.(діаграми або графіки)

Способи завантаження( ЕТ)

1. Пуск – Всі програми – Microsoft Office – Excel.

2.З робочого столу(піктограма).

3. Контексне меню(створити)

Середовище програми Excel

 

  1. назва документу;

2. елементи управління вікном;

3. рядок меню;

4. панель інструментів;

5. поле назви комірки;

6. рядок формул;

7. заголовки стовпчиків4

8. робоче поле;

9. активна комірка;

10.заголовки рядків;

11. ярлики робочих листів;

12. смужки прокручування;

13. рядок стану.

Об’єкти електронної таблиці Excel

  1.          Комірка – перетин стовпчика і рядка(має ім’я, складене із номерів стовпчика і рядка на перетині яких вона знаходиться);
  2.          Рядок – горизонтальна лінія комірок

(може бути 65536 рядків, які нумеруються числом);

  1.          Стовпчик – вертикальна лінія комірок (може бути 256 стовпчиків, які нумеруються однією, або двома латинськими літерами. Наприклад від А до Z, далі від АА до АZ, далі від ВА доBZ і, на кінець, від ІА до ІV. );
  2.          Робочий лист – об’єднання рядків і стовпців(може бути від 1 до 255 робочих листів і мають назву «Лист 1», «Лист 2», «Лист 3» і.т.д.);
  3.          Робоча книга – основний документ, який складається з кількох листів.

Збереження таблиці.

1. Клацання мишею на значку «Зберегти»;

2. Обрати меню «Файл» виконати команду «Зберегти як…» далі вказати де       і під яким іменем.

3. Скористатися елементом управління вікном, тоді комп’ютер збереже сам по замовчуванню.

4. Робота за комп’ютером з нагадуванням правил техніки безпеки при роботі за комп’ютером.

Практичне завдання:

  1. Запустити програму Excel на виконання;
  2. Ознайомитися з середовищем програми Excel;
  3. Навчитися робити комірку активною;
  4. Перейти на одну комірку вниз, вправо,вліво, вгору;
  5. Перейменувати робочий лист на своє ім’я.( для цього, досить клацнути двічі на його назву мишею);
  6. Зберегти даний файл під своєю назвою в папці «Документи».

5.Валеологічні вимоги до уроку, зняття зорової втоми. Виконання вправ.

6.Закріплення вивченого матеріалу. (учні працюють з третім організатором «Дізнався»).

7.Завдання додому: Опрацювати тему в конспекті, заповнити графічний організатор «Дізнався».

Випереджувальне завдання: підготувати повідомлення про сферу використання електронних таблиць.

8. Підсумки уроку, виставлення оцінок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичне завдання:

 

  1. Запустити програму Excel на виконання;

 

  1. Ознайомитися з середовищем програми Excel;

 

  1. Навчитися робити комірку активною;

 

  1. Перейти на одну комірку вниз, вправо,вліво, вгору;

 

  1. Перейменувати робочий лист на своє ім’я.( для цього, досить клацнути двічі на його назву мишею);

 

  1. Зберегти даний файл під своєю назвою в папці «Документи».

 

 

 

 

docx
Додано
19 листопада 2020
Переглядів
1718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку