Конспект уроку "Фізичні властивості речовин"

Про матеріал

Конспект уроку складений згідно програми МОН України Інститут спеціальної педагогіки НАПН України

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ

ХІМІЯ 7 КЛАС

Укладач: Алісеєнко І.Л,Київ – 2015

Перегляд файлу

Тема.   Фізичні  властивості  речовин.

Мета:  поглибити поняття про речовин та їх властивості; навчити  описувати

             фізичні властивості речовин;формувати вміння проводити лабораторні

              дослідження з дотриманням правил техніки безпеки; розвивати

             вміння спостерігати , порівнювати і робити висновки,  працювати

             самостійно; виховувати інтерес до вивчення хімії,  розуміння ролі хімії

             в житті; корегувати вимову учнів, збагачувати словниковий запас

             хімічними поняттями.

Обладнання та реактиви: довідники з хімії ,штатив з пробірками, шпатель, залізо, мідь, цукор, кухонна сіль, вода, оцтова кислота, сірка, скляна і мідна пластинки та ін.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, наукове розуміння природи, здатність застосовувати його в практичній діяльності, здатність до пошуку та засвоєння нових знань, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

(Створення емоційного фону. Учні на аркушах замальовують свій настрій (малюють смайлики)) .

ІІ. Актуалізація опорних знань

Сьогодні ми знову будемо говорити про речовини.

Але спочатку пригадаємо:

Що таке тіло?

З чого виготовлено тіло?

Що таке матеріал?

З чого складаються речовини?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Подивіться на предмети на столі.(цвях, ножиці, пробіркотримач)

-         Що між ними спільного? Чим вони відрізняються? (Вони виготовлені із однієї речовини - заліза, але мають різну форму.)

-         Чи можна їх виготовити зі скла або пластмаси? (Ні. Скло крихке, а

пластмаса гнеться.)

-         Отже, щоб  використовувати речовини, потрібно знати  їх властивості.

Тема сьогоднішнього уроку «Фізичні властивості речовин».

 

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

       У неосяжному світі речовин немає двох абсолютно однакових. Кожна речовина має свої властивості.

Розглянемо речовини у хімічних склянках.  Це кухонна сіль і цукор. Що в них спільного? (Колір, агрегатний стан).

А як їх відрізнити? (За смаком)

Отже, властивість речовин – це ознаки, за якими речовини відрізняються від іншої або подібна до неї.

     Залізо легко відрізнити від деревини за кольором, особливим блиском.  Використавши  магніт, виявляємо, що залізо притягується до нього, а деревина — ні. На відміну від заліза деревина у воді не тоне, бо її густина  менша за густину води, а густина заліза —більша .

   Властивості речовини, які визначають спостережен­ням або вимірюваннями, називають фізичними.
   Найважливішими фізичними властивостями речовини є:

 1) Агрегатний стан ( рідкий, твердий,газоподібний).

 2) Колір (демонструються речовини різного кольору).

 3) Запах (демонструються речовини з різними запахами).

 4) Смак  (діти наводять приклади з життя).

 5) Розчинність у воді  (демонструється розчинність цукру і алюмінію).

6) Електропровідність.

7) Теплопровідність.

 8)  Густина   ( демонстрація: алюміній тоне у воді, а деревина спливає)

 9)Температура плавлення і температура кипіння. 

10)Пластичність (демонструється мідна і скляна пластинки)

    Такі фізичні властивості речовин, як колір, запах, визначають безпосереднім спостереженням, тому їх важко описати точно.  А ті фізичні властивості речовин, які можна виміряти, - температуру плавлення, кипіння, густина,– наведені в довідниках.

Ми сьогодні розглянемо фізичні властивості речовин і навчимося їх описувати.

Для цього виконаємо з вами лабораторний дослід. (учні отримують інструктивні картки з завданнями)

  1. Інструктаж з БЖ
  2. Виконання роботи(спочатку учні всі разом описують одну речовину за зразком, а потім самостійно)

 

 

 Прізвище та ім'я_________________________ дата________________

Лабораторний дослід №1

Тема. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень.

 Формулювання висновків.

Мета: навчитися описувати фізичні властивості речовин, порівнювати речовини за  фізичними властивостями; формулювати висновки.

Обладнання та реактиви: шпатель, штатив з пробірками, вода, скляні палички, оцтова кислота, кухонна сіль,  залізні ошурки.

Порядок виконання роботи

І. Ознайомлення з фізичними властивостями деяких речовин. Опис спостережень.

     1. Розгляньте видані вам речовини. Визначте агрегатний стан за кімнатної

          температури, колір, блиск, запах.

  1. Визначте розчинність виданих речовин. Для цього помістіть невелику кількість досліджуваних речовин у пробірку. Налийте 2 мл води та перемішайте скляною паличкою.

      3. Скориставшись довідником визначте температуру плавлення і кипіння.

      4. Запишіть результати спостережень у таблицю.

 

Властивості

речовин

Речовини

Кухонна сіль

Залізо

Оцтова кислота

Агрегатний стан

 

 

 

Колір

 

 

 

Блиск

 

 

 

Запах

 

 

 

Розчинність у воді

 

 

 

Густина

 

 

 

Електропровідність

 

 

 

Температура плавлення

 

 

 

Температура кипіння

 

 

 

 

Висновок. ____________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

V. Застосування набутих знань.

       1. Бесіда

- Що ми сьогодні вивчали на уроці?

-Які властивості належать до фізичних? Назвіть їх.

       2. Виконання вправ

1. Вправа. Серед переліку властивостей вкажіть ті, які характерні для скла:

    газувате, тверде, рідке, має колір, безбарвне, має запах, без запаху, крихке,

    еластичне.

2. Вправа «Вірю – не вірю»

(Якщо учні згідні з тим, що говорить вчитель – піднімають праву руку, якщо ні – ліву)

1. Сірка – жовтого кольору.

2. Мідь – сріблясто-сірого кольору.

3. Цукор – солений.

4. Кисень – газ білого кольору.

5. Лимонна кислота – кисла на смак.

6. Вода за звичайних умов рідина.

7. Алюміній – електропровідний.

8. Пісок – розчиняється у воді.

 3. Вправа «Чорний ящик»

      Впізнайте речовину за описом.

                          1) Твердий, а не камінь.

                          2)  Білий  як сніг.

                          3) Солодкий як  мед.         (Цукор)

 

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати §7, с.50 №35, 37.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
5 грудня 2023
Переглядів
742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку