Конспект уроку фізичної культури у 3 класі
Завдання уроку:
Місце проведення: спортивна зала
Інвентар та обладнання: мішечки з сіллю, гімнастичні мати, гімнастичні лави, гімнастична стінка, м’які іграшки, колючі ковбики, українські віночки, м’ячі, дзвіночки, кольорові стрічки, магнітофон, аудіо записи дитячої та релаксаційної музики.
ХІД УРОКУ
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
П і д г о т о в ч а
(15 хв)
О С Н О В Н А (21 ХВ.) |
1. Шикування в коло, привітання – Добрий день! Діти, нахиліться вперед, опустіть руки й струсіть з себе поганий настрій, страх, образу, розчарування, невпевненість, біль … Випряміться, візьміться за руки, утворюючи разом коло єдності та взаємодопомоги. Посміхніться один одному.
Шикування в одну шеренгу. Рапорт.
2. Повідомлення завдань уроку. – Діти, 2012 рік визнано роком здоров’я. Кожного дня потрібно дбати про здоров’я, працювати над собою. – Що треба робити, щоб бути здоровим? (займатися фізкультурою, загартовуватись, дотримуватись режиму дня, гігієни, правильно харчуватися). – Яка ще подія відбудеться в 2012 році? (Євро – 2012) Що це? (Чемпіонат Європи з футболу). – Сьогодні тема уроку «Гімнастика. Рухливі ігри». На уроці почнемо вивчати загальнорозвивальні вправи з іграшками, повторимо та закріпимо вправи на гімнастичній лаві та гімнастичній стінці, пограємо в ігри. Урок у нас незвичайний – ми вирушаємо в похід до країни Спортландії. На шляху у нас зупинки із завданнями. Зупинки: «Музична», «Іграшкова», «Сміливих», «Спритних», «Козацька», «Спокою».
3. Правила безпеки на уроках з гімнастики. 1. Спортивне форма і спортивне взуття обов’язкове. 2. Без дозволу вчителя учням забороняється користуватися спортивним обладнанням та інвентарем. 3. Учням забороняється виконувати вправи на спортивних знаряддях без присутності і страхування вчителя. 4. Під час виконання вправ на спортивних знаряддях бути дисциплінованими, уважними, чітко виконувати вказівки вчителя. 5. Без команди вчителя не переходити від одного знаряддя до іншого. 6. Під час виконання вправ не заважати один одному. 7. Слухати команди вчителя. 8. Якщо погано себе почуваєш, обов’язково скажи про це вчителю.
– На уроках ми використовуємо кричали. Слухайте мої команди.
В обхід по залу, руш!
Кричалка (під крок): Ми сильні, ми сміливі Слабких у нас нема В Спортландію веселу Рушає дітвора.
4. Зупинка «Музична» – Взяли мішечки і поклали на голову.
Вправи для формування правильної постави: 1). Ходьба на носках, руки на поясі; 2). Ходьба на п’ятках, руки за голову; 3). Ходьба з високим підніманням стегна; 4). Напівприсіді; 5). У повному присіді; 6). Звичайним кроком. – Поклали мішечки.
Вправа «Місточок»
Зупинка «Іграшкова» Кричалка: Раз, два, раз, два – Кроком, кроком дітвора! Ми йдемо всі по порядку Починаємо зарядку. Шикування в коло.
|
1 хв.
1 хв.
1 хв.
1 хв.
2 хв.
2 р. 1 хв.
2 хв.
|
Мобілізувати увагу учнів, спрямувати її на розв’язання завдань уроку
Слідкувати за правильною поставою під час вправ. Вправи у русі потоковим методом
Через середину зали по ключим коврикам.
Звільнені по колу кроком.
Розімкнутися праворуч на відстані витягнутих рук. |
Комплекс загальнорозвивальних вправ з іграшками:
1. в. п. – о. с., іграшка внизу; 1.- руки вгору прогнутися, праву ногу на носок назад; 2.- в. п. 3.- те саме, ліву ногу назад; 4. -в. п.
2. в. п. – о. с., іграшка внизу; 1.- торкнутися іграшкою правого плеча; 2.- в. п. 3. -те саме, лівого плеча; 4.- в. п.
3. в. п. – ноги нарізно, іграшка в правій руці; 1.- руки в сторони; 2.- руки вгору, перекласти іграшку в ліву руку; 3.- руки в сторони; 4.- в. п. 5 – 8.- те саме в іншу сторону.
4.в. п. – ноги нарізно, іграшка вперед; 1.- поворот тулуба праворуч; 2. -в. п.
3. -те саме, ліворуч; 4.- в. п.
5. в. п. – ноги нарізно, іграшка внизу; 1.- підняти іграшку вгору; 2. -нахил тулуба вперед, торкнутися іграшкою підлоги; 3.- в. п.
6. в. п. – о. с., іграшка внизу; 1.- випад правою ногою, іграшка вперед; 2. -в. п. 3.- випад лівою ногою, іграшка вперед; 4.- в. п.
7. в. п. – о. с., іграшка внизу; 1.- присісти, іграшка вперед; 2.- в. п.
8. в. п. – іграшку тримати між колінами, руки на поясі; 1 – 4.- послідовні стрибки на 900 праворуч; 5 – 8. -те саме, ліворуч.
|
6 хв.
6 – 8 р.
6 – 8 р.
6 – 8 р.
6 – 8 р.
6 – 8 р.
6 – 8 р.
8 р.
2 – 3 р.
2 – 3 р. |
Іграшку тримати двома руками
Поглядом супроводжувати іграшку
Іграшка в одній руці
Спина рівна
Ноги в колінах не згинати
Спина рівна
Руки паралельно підлозі
Спина рівна
Вдих і видих глибокі і повільні |
|
Діти кладуть іграшку на підлогу по колу на одну менше, ніж кількість учасників. Під музичний супровід учні бігають підскоками по колу в колоні один за одним. Коли музика припиняється, учні беруть іграшку до рук. Учні, які не встигли взяти іграшку, входять в коло та виконують 5 присідань (в колі і залишаються). Учитель забирає іграшку кожного разу, коли музика припиняється.
|
3 р.
2 хв.
1 хв. |
Слідкувати за виконанням правил гри |
|
1). Лазіння на гімнастичній лаві, стоячи в упорі на колінах – лазіння по гімнастичній стінці вільним способом
2). Лазіння по гімнастичній лаві підтягуючись лежачи на животі – лазіння по гімнастичній стінці із перелізанням на сусідній прольот.
|
7 хв. |
Лазіння по гімнастичній стінці до визначеної рейки. Звільнені слідкують за виконанням вправ. |
|
Девіз змагань: Перемагати! – А програв – не сумувати. Будьте чесними і дружніми.
Підрахунок кольорових стрічок. Визначення переможців. (хлопчики ставлять гімнастичні лави на місце)
|
5 хв. |
Капітани отримують кольорові стрічки за кожну перемогу. Звільнені тримають дзвіночки.
Наступний учень при передачі естафети вже сидить на гімнастичній лаві.
Наступний учень при передачі естафети вже лежить на гімнастичній лаві. |
|
|
Українська народна гра «Гопак». Учні шикуються в два кола, кладуть руки на плечі один одному, присідають і швидко вголос рахують до 10. Яка команда швидше присяде, та й перемогла. Кричала про козака: Козак не боїться Ні тучі, ні грому. Козацькому роду Нема переводу.
(хлопчики кладуть мати, дівчатка поправляють іграшки)
Шикування в шеренгу. Розподіл на 1 – 4.
|
3 хв.
3 р. |
Звільнені в українських віночках виконують танцювальні вправи
|
|
Уявіть себе у чудовому осінньому лісі. Пройдіть між деревами, відчуйте їх запах, торкніться руками. У траві серед лісу є стежка, йдіть по ній. Ця стежка веде до одного з найкрасивіших дерев цього лісу – берези. Підійдіть до неї, розгляньте її, торкніться її, відчуйте її дотиком. На стовбурі берези є напис «здоров’я». Прочитайте -здоров’я. Здоров’я понад усе. Сонячне світло наповнює теплом все навколо. Ви відчуєте, що тепло наповнює все ваше тіло. Ваш погляд знаходить лісову стежку. Ось ви легкою ходою крокуєте з цього чарівного лісу у простір нашої спортивної зали. Я вас люблю і завжди чекаю на зустріч з вами. Розплющуйте очі.
|
2 хв.
1 хв. |
Лунає релаксаційна музика без слів |
З А К Л Ю Ч Н А (4 ХВ.) |
Пісня: Щоб рости і розвиватись По годинам, не по дням Фізкультурою займатись Необхідно завжди нам. І ми уже сьогодні Сильнішаєм щодня Фізкульт – ура! Фізкульт – ура! Фізкульт – ура!
|
1 хв.
1 хв.
2 хв. |
Відмітити учнів, які найкраще працювали на уроці |