Одне з нововведень НУШ – модельна навчальна програма. Її основне завдання – не здійснювати спортивну підготовку учнів, а розвивати їхні фізичні якості.
Конспект уроку фізичної культури
для учнів 4 класу.
Тема: Вправи для опанування навичками володіння баскетбольним м’ячем.
Тип уроку: сюжетно-інтегрований.
Мета уроку: розвиток предметних та ключових компетентностей учнів засобами баскетболу.
Завдання уроку:
1. Закріплювати техніку передач м’яча двома руками від грудей та ловіння м’яча.
2. Розвивати в учнів спритність, координацію та швидкість.
3. Виховувати в учнів ціннісне ставлення до систематичних занять фізичною культурою.
4. Розвивати в учнів соціальні та громадянські компетентності: конфлікт та як його уникати, основи спортивної поведінки та ввічливість.
5. Формувати в учнів наскрізні уміння: критично та творчо мислити, ефективно спілкуватися та співпрацювати, рефлексувати.
Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: м’ячі баскетбольні, фішки, 2 види манишок, 2 гімнастичні палиці, переносна дошка, стрічки по 60см, музичний супровід, мультимедійний екран, ноутбук.
1. Організований вхід до спортивної зали.
Шикування.
Привітання Діти заходять до зали. Клас об’єднано у 2 команди. Діти одягнені у різні манишки або форми.
- Давайте подаруємо посмішки один одному.
- Зверніть увагу на інтервал у шерензі! Усі у формі - молодці! Як ви себе почуваєте - клас! Який настрій - клас!
2. Шановні діти, сьогодні у нас з вами не звичайний урок. Сьогодні на уроці ми відправимось у Баскетленд, де ви будете виконувати різні види вправ і завдань під час яких будемо вчитись перемагати, приймати з гідністю поразки та уникати конфліктів. Це країна, де всі полюбляють баскетбол та живуть дружно, як одна команда.
3. Асоціативний кущ
- Діти, а що у вас асоціюється зі словами: конфлікт, патріот, команда?
4. Міні-бесіда з учнями:
Яка команда була першими
Чемпіонами України? (Перші Чемпіони України були баскетболісти з Київського будівельника, вони шість років поспіль вигравали першість України.)
Які найвищі досягнення збірної України? (Найвищим досягненням збірної України з баскетболу на Чемпіонаті Європи було 6 місце, що дало їм право грати на Чемпіонаті Світу. Це було вперше в історії Українського баскетболу у 2013 році.)
5. - Діти, протягом уроку вам буде необхідно: продемонструвати свої здібності у технічних і фізичних випробуваннях, а також показати жителям Баскетленду, що ви одна дружна команда – сім’я..
Чи отримували Ви травму під час уроків фізичної культури або на тренуванні?
Якщо так, то чому вона виникла?
Які висновки потрібно зробити щоб не отримати травму на уроці? Виконувати вказівки вчителя.
Яких правил безпеки потрібно дотримуватись під час виконання вправ з м’ячем?
(Передавати м’яч лише тому учню, який дивиться у твій бік)
6. Вимірювання Частоти Серцевих Скорочень за 6 с. більше 9 уд.
7. Діти, давайте зараз складемо «Кодекс баскетболіста» з яким ми і вирушимо у Баскетленд.
Які права, на вашу думку, ви маєте на уроці?
Діти, ваші обов’язки невеликі.
Це всього-на-всього: бажання працювати на уроці, гарна поведінка, наполегливість, співпраця, увага, ініціатива та доказати, до кінця уроку, що ви – команда.
А щоб досягти на уроці нашої мети, ми повинні дотримуватися «Кодексу баскетболіста» і працювати як команда. За нами будуть спостерігати протягом уроку таємні агенти Тім і Тайм, які все це будуть контролювати
8. Шановні баскетболісти, будь-які змагання або випробування потрібно починати з чого? Правильно, з розминки!
навшпиньки, руки до гори долонями в середину; ( 12 м )
на п'ятах, руки за головою;
на зовнішній поверхні стопи;
на внутрішній поверхні стопи;
у напівприсіді, руки витягнуті вперед;
перекатом з п’яти на носок, руки на поясії
з високим підніманням стегна; ( по 12 м )
приставними кроками правим та лівим боком;
із закиданням гомілки назад;
з прискоренням
Глибокий вдих – руки вгору, видих – руки вниз ( 30 сек.)
9. З колони по одному в колону по двоє через середину кроком руш. Кожен зупиняється біля своєї фішки з м’ячем.
10. - Як виглядає правильна постава? Продемонструйте! Що таке постава? (Постава – це звичне положення тіла невимушено, що стоїть.)
- Для чого ми виконуємо загальнорозвивальні вправи?
(За допомогою ЗРВ можна:вибірково впливати на окремі м’язові групи і на весь руховий апарат; розвивати потрібні рухові якості;формувати гарну поставу або виправляти окремі недоліки постави).
11. Комплекс баскетболробіки
А зараз, діти, я вам пропоную виконати ритмічний комплекс баскетболробіки. Ви готові? Не забувайте за поставу.
12. Вимірювання Частоти Серцевих Скорочень за 6 с. більше 14 ударів.
13. ОСНОВНА ЧАСТИНА
( у стійці баскетболіста)
1. В.п. – широка стійка, ноги зігнуті. Колові рухи м'ячем навколо лівої ноги. Теж саме навколо правої. ( 4р.)
2. В.п. – м’яч перед собою в руках. Підкинути м’яч над собою, плеснути в долоні за спиною та піймати м’яч. ( 4р.)
3. В.п. – теж саме. Підкинути м’яч над собою зробити 2 оплески та впіймати м’яч. ( 4р.)
14. Міні-бесіда на тему: «Типові помилки під час ловіння м’яча»
Діти, які помилки у вас виникають чи можливо виникали раніше під час ловіння м’яча?
( Відсутність зорового контролю, неочікувана передача.Ловіння однією рукою.Пальці вивернуті назовні. Ловіння м’яча прямими руками.)
15. Спеціальні вправи.
16. Міні-бесіда Діти, які помилки у вас виникають чи можливо виникали раніше під час передачі м’яча? (Не точна передача. Не розрахована сила передачі м’яча. Відсутність зорового контролю).
17. Міні-бесіда Діти, ми з вами знаємо що таке конфлікт?
А чи можна конфліктувати з товаришами, оточуючими? (Необхідно знаходити спільну мову з оточуючими, уникати конфліктних ситуацій).
Як ви вважаєте, чи можна нечесним шляхом здобувати перемогу, порушуючи правила гри? Адже ви знаєте, що добро завжди перемагає зло. (Перемогу необхідно здобувати чесним шляхом, тільки так можна здобути визнання та повагу суперника, а у разі поразки, з гідністю її приймати не порушуючи прав, честі та гідності інших).
18. Гра «Хвостики».
Нагадую правила гри: Усі гравці мають за спиною «хвіст»
Ви рухаєтесь по майданчику з веденням баскетбольного м’яча. Завдання гри – зірвати якомога більше «хвостів» у гравців протилежної команди. «Безхвостий» гравець виходить з гри.
Чи працювали ви, як команда, не порушували правил гри?
19. Міні-бесіда Діти, ми з вами вже знаємо що таке команда:
1. А як потрібно працювати в команді (Працювати злагоджено, грати всією командою, а не одному гравцю, допомагати товаришам).
2. Чи повинні ви дотримуватись правил гри та техніки безпеки? А навіщо? (Потрібно дотримуватись техніки безпеки в усіх видах спорту, це дасть можливість попередити травматизм гравців та оточуючих).
20. Естафети з баскетбольним мячем. ( пояснення )
21. Міні-бесіда
Діти, кожен з вас щойно мав змогу відчути відповідальність за всю команду, але дуже великий вплив має і підтримка команди. Це так чи ні?
Баскетбол діти, – це командна гра? Чи можливо одному гравцю обіграти команду суперника?
Так, діти, баскетбол – це командна гра і одному гравцю практично не можливо перемогти команду суперників. Тому потрібно вміти в команді співпрацювати. Співпрацювати заради однієї мети – Перемоги!»
22. Міні-бесіда «Чому іноді команди припускалися помилок під час гри?» ( Не дотримувалися правил естафети).
23. Міні-бесіда
24. Гра « На свої місця» Діти за сигналом шикуетеся в одну шеренгу, як на початку уроку.
25. Міні-бесіда
26. Вимірювання Частоти Серцевих Скорочень за 6с. більше 10 уд.
27. Завжди будьте командою, в єдності наша сила! І тоді перемога буде за вами.
Давайте подякуємо своїм товаришам за чудову гру та урок, адже головна ваша перемога – це перемога над собою.
28. Вихід зі спортивної зали.