План конспект уроку фізичної культури для учнів
5 класу НУШ
Тема:
Спортивне орієнтування: робота з картою, умовними знаками та компасом.
Волейбол. Передача м’яча двома руками зверху.
Баскетбол 3х3. Кидки м’яча .
Мета:
Підвищити інтерес учнів до систематичних занять фізичною культурою та спортом.
Сприяти зміцненню здоров’я, розвивати рухові здібності учнів засобами спортивних ігор.
Виховувати в учнів морально-вольові якості засобами спортивних ігор.
Завдання:
1. Ознайомити учнів з умовними знаками, навчити орієнтувати карту за допомогою компасу.
2.Удосконалити передачу м’яча двома руками зверху (в/б) та кидкам у корзину(б/б)..
3. Виховувати в учнів відповідальне, шанобливе ставлення до інших, вміння працювати в колективі.
Тип уроку: змішаний.
Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: баскетбольні м’ячі, волейбольні м ячі, волейбольна сітка , карти з умовними знаками для спортивного орієнтування (для кожного учасника), компас спортивний, свисток, секундомір.
№ п\п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичнівказівки |
|
І. Підготовчачастина уроку (5-10 хв.) |
||||
1. |
Привітання, перевірка спортивної форми та готовності учнів до уроку
|
30 с. |
Звернути увагу на поставу, та охайність спорт.форми. Виміряти ЧСС за 15 с.звернути увагу на дітей, в кого ЧСС перевищує 20 уд/15сек. |
|
2 |
Повідомлення завдань уроку. Мотивація
Бліц-опитування (перевірити теоретичні знання учнів з теми волейбол). |
30 с.
1 хв.
1хв. |
У формі бесіди
Розповісти про захоплюючі можливості спортивного орієнтування, про вплив на організм систематичних занять фізичними вправами та спортом
Розміри ігрового майданчика? Скільки гравців 1 команди перебуває на майданчику? Скільки є партій ? До скількох очків ведеться гра у партії? |
|
3 |
Різновиди ходьби та бігу: а) ходьба; б) біг зі зміною швидкості напрямку; спиною вперед; приставним кроком правим та лівим боком. |
1хв. |
Слідкувати за дотриманням дистанції
|
|
4 |
Загальнорозвиваючі вправи на місці: 1.В.п. руки на поясі: нахили голови вперед, назад, вправо, вліво
2. В.п. руки до плечей: кругові рухи зігнутими руками вперед, назад
3. В.п. - руки перед грудьми: 1-2 – ривки руками;
4. В.п. руки на поясі: 1-2 – нахили тулуба вправо; 3-4 – нахил тулуба вліво;
1-4 –нахил до правої ноги; 3-4 –нахил до лівої ноги;
|
6 хв
|
Вчитель рахує до 4
Темп середній, амплітуда максимальна.
Руки прямі, рухи пружні.
Темп середній .
Ноги в колінах не згинаємо
|
|
ІІ. Основна частина уроку (30-35 хв.) |
||||
1 |
Пересування в стійці баскетболіста:
|
5хв. |
Виконувати за свистком або командою вчителя
|
|
2 |
Баскетбол Спеціальна фізична підготовка: • повторити стійки баскетболіста та техніку пересування в захисті • ловіння та передача м’яча двома руками від грудей • ловіння та передача м’яча однією рукою від плеча
|
|
Робота в парах
Дотримуватися дистанції та тб Виконувати за командою вчителя
|
|
3
|
Волейбол 1) Передача м’яча над собою двома руками зверху в високій стійці волейболіста
|
5 хв. 8 – 10 р . кожен учень
|
|
|
4 |
3. Вправи на місцевості: - знайти контрольні пункти, використовуючи карту і компас. Діти повинні зорієнтувати карту, обрати найкоротший маршрут. 4. Завдання з визначення напрямків: - учні обирають контрольну точку і повинні обчислити кут на компасі, за яким їм потрібно рухатись.
|
20 хв.
5хв.
5хв.
5хв.
5хв. |
Роздати кожному учню спортивну карту (додаток1)
По можливості, роздати компаси кожному учню (додаток2)
Розділити учнів на пари або невеликі групи. Роздати кожній групі карту і компас.
Слідкувати за алгоритмом дій учнів
|
|
|
ІІІ. Заключначастина уроку ( 5 хв.) |
|||
1 |
Довільне шикування
|
15с. |
Темп повільний |
|
2. |
Комплекс вправ на відновлення дихання |
30 с |
Темп довільний |
|
3 |
Підсумок уроку.
Визначення ЧСС |
3хв.
15 с. |
Запитати в учнів поділитися враженнями, що вдалося добре і з де виникли труднощі. Показники ЧСС прямують до вихідного рівня. |
|
4 |
Домашнє завдання.
|
1 хв. |
Намалювати власний маршрут додому із позначенням ключових крапок |
|
Додаток 1
Додаток 2
руху.
Для того щоб визначити сторони горизонту за допомогою компасу потрібно:
Для визначення азимута за допомогою рідинного компаса потрібно: