ТЕМА УРОКУ: «Спеціальні бігові та стрибкові вправи. Загальнорозвиваючі вправи на місці. Техніка низького старту та стартового розбігу. Біг 30м.»
ЗАВДАННЯ:
Інвентар та обладнання: свисток, секундомір, рулетка.
Місце проведення: спортивний майданчик
Частина уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
ОМВ |
П І Д Г О Т О В Ч А
Ч А С Т И Н А
П І Д Г О Т О В Ч А
Ч А С Т И Н
|
1.Організація групи:
2. Вимірювання ЧСС в стані спокою Норма: 60-80 уд/хв.
3. Різновиди бігових та стрибкових вправ
4. Вимірювання ЧСС після фізичного навантаження
ЧСС=110/130 уд.хв.
ЧСС=140/160 уд.хв.
ЧСС=170/180 уд.хв.
5. Комплекс загальнорозвиваючих вправ на місці
1-4 – вліво; 5-8 – вправо.
1-4 – вперед; 5-8 – назад.
1-4 – вперед; 5-8 – назад.
1-2 – права вгорі; 3-4 – ліва вгорі.
1-4 – вліво; 5-8 – вправо.
1 – до лівої; 2 – до середини; 3 – до правої; 4 – в.п.
1-2 – ліва рука, права нога; 3-4 – права рука, ліва нога.
1 – руки вгору; 2 – руки торкаються носків ніг; 3 – присід; 4 – в.п.
1-4 – на правій; 1-4 – на лівій; 1-4 – на двох.
|
3 хв.
1 хв.
7хв.
7хв. 5-6р.
5-6р.
5-6р.
5-6р.
5-6р.
5-6р.
5-6р.
5-6р.
5-6р.
|
Клас шикується в одну шеренгу
Фіксувати час
Слідкувати за правильним виконанням різновидів бігу,за темпом виконання вправи, за амплітудою.
Фіксувати час
Слідкувати за правильністю виконання вправ. Амплітуда повна, темп середній.
Амплітуда повна, темп середній.
Амплітуда повна, темп середній.
Енергійні махи руками. Рука пряма (не згинається в ліктьовому суглобі).
Швидкий темп.
Повний нахил тулуба, долонями торкнутися землі.
Ноги не згинати, руки не опускати, носочки ніг торкаються рук.
Максимальна амплітуда, повний присід.
У середньому темпі.
|
О С Н О В Н А
Ч А С Т И Н А
|
Низький старт Виконується з стартових колодок так і без колодок. За командою «На старт!» учень підходить до стартової лінії. Опорна нога має знаходитись на відстані 1,5-2 стопи від стартової лінії, носок поштовхової ноги – на рівні п’ятки опорної. Відстань між стопами має дорівнювати довжині стопи. Рури паралельні одна одній і перпендикулярні землі. За командою «Увага!» учень плавно випрямляє ноги й частину тіла передає на руки, таз розташований на рівні плечей, або трохи вище, руки прямі, голова опущена. Обов'язково слід зафіксувати це положення, після чого через 1-3 секунди лунає команда «Руш!».
За цією командою учень спираючись енергійним рухом рук виштовхує тіло вперед, виносить махову ногу коліном вперед. Не піднімаючи високо стопи. Опорна, поштовхові нога , продовжуючи різко розгинатися, посилає тіло вперед. У цьому положенні тулуб ще зберігає горизонтальне положення. Усі рухи виконують з максимальною швидкістю.
Стартовий розбіг «Стартовий розбіг» - про бігання учнем початкової частинки дистанції, наприкінці якої він набирає швидкість, близьку до максимальної та приймає нормальне бігове положення. Техніка стартового розбігу характеризується значним нахилом тулуба вперед на початку розбігу й поступовим випрямленням під кінець; повним розпрямленням ноги в коліні під час відштовхування, енергійним винесенням стегна махової ноги вперед - угору; активними швидкими рухами зігнутих рук; плавним переходом від стартового розбігу до бігу по дистанції.
Біг по дистанції Після стартового розбігу швидкість зростає повільно; біг стає аналогічним бігу маховим кроком. При максимальній швидкості тулуб трохи нахилений вперед, причому нахил увесь час змінюється: під час відштовхування- зменшується, у фазі польоту-збільшується. Для збереження набутої швидкості кожен учень має знайти оптимальне для себе співвідношення довжини й частоти кроків.
Фінішування Це заключний елемент бігу. Найефективнішим способом фінішування є різний нахил грудьми вперед на останньому кроці чи нахил вперед із поворотом до фінішної лінії боком. Ці способи фінішування не можуть пришвидшити рух тіла бігуна вперед, однак наближують момент перетинання тулубом фінішної лінії. Наблизившись до фінішу, учень повинен слідкувати за збереженням довжини і частоти кроків, акцентуючи увагу на енергійних рухах рук. Лінію фінішу необхідно пробігати так, ніби до неї залишається ще 5-10 м. При цьому не можна відкидати голову назад, піднімаючи руки, й різко зупинятись одразу після фінішування. Дихання повинно бути природним, ритмічним,глибоким.
|
5 хв.
25 хв.
|
|
З А К Л Ю Ч Н А |
|
2 хв.
1 хв. |
Організоване закінчення уроку. |