Конспект уроку фізичної культури "Техніка низького старту та стартового розбігу"

Про матеріал
ТЕМА УРОКУ: «Спеціальні бігові та стрибкові вправи. Загальнорозвиваючі вправи на місці. Техніка низького старту та стартового розбігу. Біг 30м.»
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: «Спеціальні бігові та стрибкові вправи. Загальнорозвиваючі вправи на місці. Техніка низького старту та стартового розбігу. Біг 30м.»

 

ЗАВДАННЯ:

  1. Освітні: Ознайомити учнів з фазами бігу на короткі дистанції. Розучити та закріпити техніку низького старту. Сприяти розвитку правильної техніки виконання бігових елементів.
  2. Оздоровчі: Сприяти розвитку гнучкості, координаційних здібностей, спритності, швидкості, силових якостей під час проведення комплексу ЗРВ, спеціальних бігових та стрибкових вправ.
  3. Виховні: Виховувати увагу, організованість, дисциплінованість та одночасність виконання комплексу ЗРВ. Заохочувати учнів до постійних занять фізичним вправами та свідомого ставлення до зміцнення свого здоров’я. Виховувати позитивне ставлення до занять фізкультури.

 

Інвентар та обладнання: свисток, секундомір, рулетка.

 

Місце проведення: спортивний майданчик 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Частина уроку

Зміст навчального матеріалу

Дозування

ОМВ

П

І

Д

Г

О

Т

О

В

Ч

А

 

Ч

А

С

Т

И

Н

А

 

 

П

І

Д

Г

О

Т

О

В

Ч

А

 

Ч

А

С

Т

И

Н

 

1.Організація групи:

  • Шикування
  • Привітання
  • Повідомлення теми і завдань уроку

 

2. Вимірювання ЧСС в стані спокою

    Норма: 60-80 уд/хв.

 

3. Різновиди бігових та стрибкових вправ

  • Біг з високим підніманням колін;
  • Біг із згинанням ніг назад;
  • Біг з виносом прямих ніг вперед;
  • Біг з вистрибуванням на кожен крок;
  • Стрибки в кроці (багатоскоки);
  • Стрибки на правій;
  • Стрибки на лівій;
  • Біг приставним кроком правим та лівим боком;
  • Біг з максимальним прискоренням.

 

4. Вимірювання ЧСС після фізичного навантаження

  • Фізичне навантаження низької інтенсивності:

ЧСС=110/130 уд.хв.

  • Фізичне навантаження середньої інтенсивності:

ЧСС=140/160 уд.хв.

  • Фізичне навантаження високої інтенсивності:

ЧСС=170/180 уд.хв.

 

 

 

 

5. Комплекс загальнорозвиваючих вправ на місці

  • В.п. – о.с., колові рухи головою:

1-4 – вліво;

5-8 – вправо.

  • В.п. – о.с., колові рухи руками:

1-4 – вперед;

5-8 – назад.

  • В.п. – ноги нарізно, руки до плечей, колові рухи передпліччям:

1-4 – вперед;

5-8 – назад.

  • В.п. – ноги нарізно, права рука вгорі, махи руками:

1-2 – права вгорі;

3-4 – ліва вгорі.

  • В.п. – ноги нарізно, кисті з замок перед грудьми, колові рухи кистями рук:

1-4 – вліво;

5-8 – вправо.

  • В.п. – широка стійка, руки на поясі, нахили тулуба:

1 – до лівої;

2 – до середини;

3 – до правої;

4 – в.п.

  • В.п. – ноги нарізно, руки вперед-всторони, махи ногами:

1-2 – ліва рука, права нога;

3-4 – права рука, ліва нога.

  • В.п. – о.с.:

1 – руки вгору;

2 – руки торкаються носків ніг;

3 – присід;

4 – в.п.

  • В.п. – о.с., стрибки:

1-4 – на правій;

1-4 – на лівій;

1-4 – на двох.

 

3 хв.

 

 

 

 

1 хв.

 

7хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7хв.

5-6р.

 

 

5-6р.

 

 

5-6р.

 

 

 

5-6р.

 

 

 

5-6р.

 

 

 

5-6р.

 

 

 

 

 

5-6р.

 

 

 

5-6р.

 

 

 

 

5-6р.

 

 

 

 

 

 

 

Клас шикується в одну шеренгу

 



 

Фіксувати час

 

 

 

Слідкувати за правильним виконанням різновидів бігу,за темпом виконання вправи, за амплітудою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фіксувати час

 

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за правильністю виконання вправ.

Амплітуда повна, темп середній.

 

Амплітуда повна, темп середній.

 

 

 

Амплітуда повна, темп середній.

 

 

 

Енергійні махи руками. Рука пряма (не згинається в ліктьовому суглобі).

 

Швидкий темп.

 

 

 

 

Повний нахил тулуба, долонями торкнутися землі.

 

 

 

 

 

Ноги не згинати, руки не опускати, носочки ніг торкаються рук.

 

 

Максимальна амплітуда, повний присід.

 

У середньому темпі.

 

О

С

Н

О

В

Н

А

 

Ч

А

С

Т

И

Н

А

 

 

 

  1. Техніка низького старту та стартового розбігу.
  • Пояснення та показ вчителя
  • Спроби учнів.

Низький старт

Виконується з стартових колодок так і без колодок. За командою «На старт!» учень підходить до стартової лінії. Опорна нога має знаходитись на відстані 1,5-2 стопи від стартової лінії, носок поштовхової ноги – на рівні п’ятки опорної.  Відстань між стопами має дорівнювати довжині стопи. Рури паралельні одна одній і перпендикулярні землі. За командою «Увага!» учень плавно випрямляє ноги й частину тіла передає на руки, таз розташований на рівні плечей, або трохи вище, руки прямі, голова опущена. Обов'язково слід зафіксувати це положення, після чого через 1-3 секунди лунає команда «Руш!».

низький старт

 

низький старт

 

За цією командою учень спираючись  енергійним рухом рук виштовхує тіло вперед, виносить махову ногу коліном вперед. Не піднімаючи високо стопи. Опорна, поштовхові нога , продовжуючи різко розгинатися, посилає тіло вперед. У цьому положенні тулуб ще зберігає горизонтальне положення. Усі рухи виконують з максимальною швидкістю.

 

Стартовий розбіг

«Стартовий розбіг» - про бігання учнем початкової частинки дистанції, наприкінці якої він набирає швидкість, близьку до максимальної та приймає нормальне бігове положення. Техніка стартового розбігу характеризується значним нахилом тулуба вперед на початку розбігу й поступовим випрямленням під кінець; повним розпрямленням ноги в коліні під час відштовхування, енергійним винесенням стегна махової ноги вперед - угору; активними швидкими рухами зігнутих рук;  плавним переходом від стартового розбігу до бігу по дистанції.

 

стартовий розбіг

 

 

Біг по дистанції

Після стартового розбігу швидкість зростає повільно; біг стає аналогічним бігу маховим кроком. При максимальній швидкості тулуб трохи нахилений вперед, причому нахил увесь час змінюється: під час відштовхування- зменшується,  у фазі польоту-збільшується. Для збереження набутої швидкості кожен учень має знайти оптимальне для себе співвідношення довжини й частоти кроків.

 

Фінішування

фінішуванняЦе заключний елемент бігу. Найефективнішим способом фінішування є різний нахил грудьми вперед на останньому кроці чи нахил вперед із поворотом до фінішної лінії боком. Ці способи  фінішування  не можуть пришвидшити рух тіла бігуна вперед, однак наближують  момент перетинання тулубом фінішної лінії.

Наблизившись до фінішу, учень повинен слідкувати за збереженням довжини і частоти кроків, акцентуючи увагу на енергійних рухах рук. Лінію фінішу необхідно пробігати так, ніби до неї залишається ще 5-10 м. При  цьому не можна відкидати голову назад, піднімаючи руки, й різко зупинятись одразу після фінішування. Дихання повинно бути природним, ритмічним,глибоким.

 

  1. Біг 30 м.

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25 хв.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

З

А

К

Л

Ю

Ч

Н

А

 

 

  1. Підведення підсумку уроку.

 

  • Виставлення оцінок

 

  1.  Домашнє завдання.

 

 

 

2 хв.

 

 

1 хв.

 

Організоване закінчення уроку.

 

doc
Додано
3 січня 2021
Переглядів
4510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку