Завдання уроку:
1. Ознайомити з основними жестами суддів у волейболі.
2. Закріпити техніку передачі м’яча двома руками зверху.
3. Навчити прийому - передачі м’яча двома руками знизу.
4. Сприяти розвиткові стрибучості.
5. Виховати стійкий інтерес до занять спортом.
Інвентар: волейбольні м’ячі, волейбольна сітка, свисток, навчальні картки, секундомір, скакалка, розкладна «палиця», телевізор, ноутбук.
Місце проведення: спортивний зал.
Урок проводить: Винокурова Кристина Миколаївна.
Хід уроку
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
І. Підготовча частина (14 хв.) |
||||
1 |
Шикування. Рапорт. Повідомлення завдань уроку. |
1,5 хв. |
Шикування біля лінії правого верхнього кута. Рапорт складає черговий учень. Повідомити та пояснити завдання на урок. Похвалити. кількох учнів які присутні на уроці в акуратній спортивні формі. Фронтальний спосіб організації діяльності учнів. |
|
2
|
Вимір ЧСС за 10 сек. Запитати про самопочуття учнів.
|
|
Пальцями на зап’ясті або на сонній артерії. Звернути увагу на учнів з підвищенним пульсом. |
|
3
|
Правила техніки безпеки під час занять спортивними іграми. |
30с. |
Звернути увагу на важливість дотримання правил техніки безпеки під час уроку |
|
4 |
Презентація презентації «Жести суддів у волейболі». |
|
Демонстрація комп’ютерної презентації з поясненням вчителя. |
|
5 |
Повторити стройові вправи:
|
|
Нагадати, показати. Виконувати за командою вчителя. Темп виконання середній. Фронтальний спосіб організації роботи учнів. Виправляти помилки. |
|
6 |
Різновиди ходьби:
|
1,5 хв. |
Дистанція в колоні 0,5 м. Виконувати за командою вчителя. Формувати правильну поставу та дихання під час руху. Під час руху змінювати положення рук. Помилки: робота рук положення тулуба, ритм дихання. Виправлення: підказка, допомога. |
|
7 |
Повторити різновиди бігу:
|
1.5 хв. |
Дистанція 1 м. Темп бігу задається сигналом свистка. Виконувати за командою вчителя. Нагадати та показати правильність виконання різновидів бігу. Помилки: робота рук, положення стопи, положення тулуба, голови. |
|
8 |
Вправи для розслаблення та відновлення дихання:
|
30 с. |
Дихання довільне. При глибокому вдиху спочатку вирячується живіт а потім, розширюється грудна клітка. При вдиху – навпаки. |
|
9
|
Комплекс загальнорозвиваючих вправ у русі: 1). Вихідне положення (В.п.) - руки на пояс. 1- нахил голови вперед; 2- в.п; 3- нахил голови назад; 4- в.п. 2). В.п.- права рука витягнута вгору, ліва вниз. Кисті зігнуті в кулак. 1-2 – відведення рук назад; 3-4 – те саме зі зміною положення рук. 3). В.п.- руки витягнуті в сторони, кисті зігнуті в кулак. 1-2 – колові оберти рук вперед; 3-4 – колові оберти рук назад. 4) В.п.- руки на пояс. 1- руки в сторони-назад; 2 – сплеск прямими руками над головою; 3 – руки в сторони; 4 – в.п. 5). В.п.- руки витягнуті вперед; 1 – напружене стискання пальців у кулак; 2 – В.п. 3 – ; 4 – напружене стискання пальців у кулак. 6). В.п.- захват рук (ліва спереду, права ззаду). 1-2 – розтягування кистей рук убік; 3-4 – те ж саме зі зміною положення рук. 7). В.п. – руки перед грудьми в «замок». 1-4 – робота рук у вигляді «хвилі». 8). В.п. – руки в «замок» перед грудьми. 1 – руки витягнути вперед; 2 – в.п.; 3 – руки вгору; 4 – в.п. 9). В.п.- руки на пояс. 1-4 – стрибки на правій нозі; 5-8 – на лівій нозі; 9-12 – на двох ногах. 10). Ходьба з потеранням рук знизу-вверх. |
3 хв. |
Пояснити і показати вправи почергово. Формувати поставу, правильне дихання. Темп і ритм середній. Фронтальний спосіб діяльності учнів. Помилки: неточність рухів. Виправлення: підказка, допомога, повторення. |
|
10
|
Вправи з м’ячами (в парах): 1. Кидки м’ячами від грудей. 2. Кидки м’яча почергово правою і лівою рукою з-за голови. 3. Кидки м’яча двома руками з-за спини. 4. Кидки м’яча двома руками з-за голови. 5. Це ж саме, тільки в підлогу. |
3 хв. |
Кидок закінчується кистями. Слідкувати за роботою рук і ніг. |
|
ІІ. Основна частина (28 хв.) |
||||
1 |
Повторити техніку верхньої передачі м’яча двома руками.
Вправи для удосконалення техніки верхньої передачі м’яча двома руками: 1. Верхня передача м’яча в парах
2. Верхня передача м’яча в трійках через середнього.
3. Верхня передача м’яча з-за спину в трійках.
4. Верхня передача м’яча зі зміною місць в трійках.
Рух гравця
|
8 хв. |
Розказати, пояснити, показати. При виконанні виправляти помилки.
Відстань 5-6 метри.. Звернути увагу на вихід під м’яч. Відстань 3 метри.
Відстань 3 м.
Рух гравця Політ м’яча |
|
2 |
Повторити техніку прийому м’яча знизу двома руками та його відбивання:
Вправи для удосконалення техніки прийому м’яча з низу двома руками: 1. Передача і прийом м’яча знизу в парах. 2. Передача м’яча знизу вверх над собою. 3 Передача м’яча знизу за-спину з поворотом ( в парвах).
4. Передача м’яча знизу «вісімкою» в трійках.
|
8 хв. |
Розказати, пояснити, показати. Фронтально черговий спосіб виконання. При виконанні виправляти помилки.
Відстань 5-6 метри.
2-3 серії по 15-20 раз. Один з учнів стоячи обличчям до партнера виконує передачу знизу а інший обертаючись на 180 градусів робить передачу назад за-спину.
Рух гравця Політ м’яча |
|
3 |
Вивчення техніки подачі м’яча: 1. Нижня пряма подача (для дівчат):
2. Верхня пряма подача (для хлопців):
Вправи для вивчення нижньої і верхньої прямої подачі 1. Імітація подачі. 2. Подачі у стіну. 3. Подача через сітку з 6-8 м.
|
6 хв. |
Додаток 2 Розказати, пояснити, показати. Слід звернути увагу на виконання наступних дій: вихідне положення; висоту і напрям підкидання м’яча; замах руки і розташування долоні на м’ячі в момент удару. Перенесення ваги тіла з ноги на ногу.
Додаток 1 Розказати, пояснити, показати. Слід звернути увагу на виконання наступних дій: вихідне положення; висоту і напрям підкидання м’яча; замах руки і розташування долоні на м’ячі в момент удару. Перенесення ваги тіла з ноги на ногу.
Пояснити, показати. При виконанні виправляти помилки. Почерговий спосіб виконання вправи та за командою вчителя. Інші учні виконують прийом м’яча з низу, та аналізують виконання подачі. |
|
4 |
Робота по станціях:
Станція 1 - поєднання передачі м’яча зверху і знизу через сітку в колонах зі зміною місць. Станція 2 – стрибки зі скакалкою. Станція 3 – « теоретична». |
6 хв. |
Метод колового тренування
Додаток 3 |
|
ІІІ. Заключна частина (3 хв.) |
||||
1
|
Шикування в колону по одному. Вправи на розслаблення м’язів та відновлення дихання у русі.. Вимір ЧСС за 10 сек.
|
1,5 хв.
|
Біля лінії. Темп виконання повільний Фронтальний спосіб організації діяльності учнів. |
|
2
|
Підсумок уроку.
|
1 хв.
|
Оцінка діяльності учнів |
|
3
|
Завдання додому: Реферат на тему: «Правила гри у волейбол».
|
30 c.
|
Пояснити, розказати. |
|
4
|
Організований перехід учнів до класу
|
|
В колону по одному. Дистанція 0,5 метра, без порушення правил безпеки. |
|