Конспект уроку географії у 10 класі на тему "Китай"

Про матеріал
Розробка уроку у 10 класі по темі "Китай" з компьютерною підтримкою та використанням інтерактивних технологій.
Перегляд файлу

Конспект уроку географії у 10 класі на тему:

Китай. Місце країни у світі та Азійсько-Тихоокеанському регіоні. Основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці

Мета уроку:

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання:

  • політична, фізична карта Китаю, герб, прапор;
  • на столі виставляються товари, що виробляються в Китаї (рис, компас, телефон, фарфор)
  • на партах: атласи, робочі зошити, підручники.

Методи (за характером пізнавальної діяльності учнів): частково-пошуковий, дослідницький, репродуктивний.

Методичні прийоми:

- словесний (розповідь, бесіда, диспут)

- наочний (робота з різними джерелами інформації)

Основні поняття: економіко-географічне положення, природні ресурси, природний приріст, населення, густота населення, урбанізація, конфуціанство, буддизм, даосизм,  промисловість, сільське господарство, транспорт, зовнішні економічні зв’язки.

Очікувані результати:

Згідно Державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учні:

  • характеризують  країну;
  • пояснюють специфіку населення країни, забезпеченість трудовими ресурсами Китаю;
  • вказують на основні риси сучасного стану та розвитку економіки Китаю;
  • оцінюють роль Китаю в світі.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сяо хао! Добрий день! Я привіталась до вас китайською. А як ви думаєте чому? Так тому що сьогодні ми будемо знайомитися з Китаєм.

   Уявіть собі, що ви живете в ХVІ ст. Ви почули слово «Китай». Що ви уявили? (папір, xай, рис, квітка лотос, палички, Велика Китайська стіна…)

 Ви живите в ХХІ ст. Що ви уявляєте сьогодні почувши слово «Китай»? (найбільша країна світу, тибетська медицина, столиця Пекін…) 

Китай – це колиска давньої цивілізації, яка дала світу шовкові тканини, папір, чавун, сталь, порцеляну, компас, порох, паперові гроші.

А ще ця країна відома своїми тибетськими мудрецями. З їхньою короткою і зрозумілою інструкцією життя я хочу вас познайомити. Сподіваюсь, що ви скористаєтеся нею і сьогодні на уроці і в подальшому житті.

  1. Подобається – скажи.
  2. Не подобається – скажи.
  3. Не зрозуміло – запитай.
  4. Хочеш щось – попроси.
  5. Хочеш бути зрозумілим – поясни.
  6. Постарайся отримати задоволення з кожної події.
  7. Не шкодуй часу на  для пізнання світу.
  8. Знай, що сьогоднішній день – це найкращий день.

 

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

2019 рік проголошено роком Китаю в Україні. Протягом віків Китай здавався далеким, зачиненим царством з дивовижними законами, але наразі двері в китайський світ відчинилися і країна привертає до себе все більше і більше уваги. Китай був і залишається нашим важливим партнером і стратегічним пріоритетом: нещодавно Україна і Китай відзначили 25 років встановлення дипломатичних відносин Взаємодія України і Китаю виходить на якісно новий рівень, який передбачає реалізацію та відкриття безлічі можливостей для поглиблення співпраці, реалізації спільних проектів та ініціатив.

Показ слайд шоу

( На фоні китайської музики)

Китай – це велика стародавня країна, цілий світ, котрий можна поставити в паралель лише зі світом давнього Риму; це одна з найголовніших гілок людської цивілізації, котра дала гуманістичну філософію, неперевершений живопис, велику поезію. Самоназва Китаю – Чжунго (Серединне царство), – це ім’я, котрим китайці до сьогодні  називають свою країну,  і воно зумовлює долю держави.

Велич Китаю прослідковується у всьому: у висоті хмарочосів і гір, в кількості людей і цікавих місць, в бажанні перевершити всіх і все. Саме це допомогло йому стати лідером з  виробництва промислових і побутових товарів та електроніки

 

Китайці завжди вважали, що їхня країна є центром світу, звідси і походження самоназви Джунчуо  (Джун- середина, чуо – країна). Добре відома і друга назва країни – Піднебесна імперія.

На сьогоднішньому уроці ми визначимо місце країни у світі та Азійсько-Тихоокеанському регіоні та дослідимо основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці. Причини «китайського економічного дива» шукають науковці багатьох країн. Досвід економічного розвитку Китаю цікавий й для України, яка знаходиться на шляху економічних реформ.

Проблемне запитання: чи можна віднести Китай, враховуючи його економічні успіхи, до розвинутих країн?

Отже, до роботи!

ІІІ. Сприймання та засвоєння нового матеріалу – 31 хв.

  1. Хвилинка підручника.

 

  • Опрацюйте текст статті параграфа і визначте місце Китаю у світі.
  • Китай – це друга економіка світу
  • ВВП на душу населення становить лише одну десяту частку від аналогічного показника високорозвинутих країн
  • Китай - країна, що розвивається
  • Тип  економічної системи – країна з плановою економікою
  • Сучасний Китай – це ракетно-ядерна держава, яка є постійним членом Ради безпеки ООН.
  • Китай третя космічна наддержава, яка має власну пілотовану космонавтику.
  • За мал. визначте чинники, що визначають місце Китаю в міжнародному поділі праці.

ЧИННИКИ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КИТАЮ

  • Економіко-географічне положення
  • Працересурсний та споживчий потенціал, «людський чинник»
  • Природно-ресурсний потенціал
  • Імпорт технологій
  • Особливості політичної системи
  1. Групова робота

Вчитель пропонує учням  об’єднатися в групи і провести дослідження. Формуються 5 груп і кожна група досліджує один чинник.

Завдання для груп:

Група – «Географи»

  1. Використовуючи політичну карту Азії, назвіть країни, які межують з Китаєм суходолом і морем. Пригадайте, до яких типів країн за рівнем економічного розвитку вони належать. Як це впливає на економічний розвиток держави?
  2. Порівняйте ЕГП Східного та Західного Китаю. Зробіть висновок про вплив ЕГП на економічний розвиток різних частин країни.

 

Група – «Демографи»

Опрацюйте текст підручника «Працересурсний та споживчий потенціал, «людський чинник»» та дайте відповіді на запитання.

  1.  Які економічні наслідки величезної кількості населення Китаю?
  2. У 60-х рр. ХХ ст. в країні проводилася демографічна політика. В чому її суть та ефективність?
  3. Якого значення набули внутрішні міграції та які їх причини?
  4. Чим вирізняються трудові ресурси Китаю?

 

Група – «Економісти»

Використовуючи карти атласу та текст підручника виконайте наступні завдання.

  1. Порівняйте рельєф та клімат Східного й Західного Китаю. Зробіть висновок про можливості господарського освоєння різних частин країни.
  2. Дайте оцінку мінерально-сировинної бази Китаю. За картами атласу з’ясуйте, в яких частинах країни розміщуються вдалі поєднання родовищ різної сировини для розвитку промисловості.

 

Група – «Технологи»

  1. Прочитайте статтю підручника «Імпорт технологій» зробіть висновок про  причини та значення імпорту технологій для Китаю.

 

Група – «Політологи»

  1. Прочитайте статтю підручника «Політична система» поясніть її специфіку у Китаї.

А тепер до роботи  ( звучить китайська музика) на завдання 7 хв. Представлення 3-4 хв.

 

 Запис до зошита у вигляді таблиці

План

Особливості

Економіко-географічне положення

 

 

Працересурсний та споживчий потенціал, «людський чинник»

 

 

Природно-ресурсний потенціал

 

 

Імпорт технологій

 

 

Особливості політичної системи

 

 

 

ІV. Підсумок уроку

Щоб створити образ Китаю, я попрошу вашої допомоги. Закінчіть речення:

Столиця Китаю – Пекін

Основа китайського письма – ієрогліфи

Три релігії Китаю – буддизм, даосизм, конфуціанство

Кожному відомо, що за цим показником Китай посідає перше місце в світі. Це кількість населення

Китай – країна «планової економіки»

Китай розташований в регіоні, який зветься Азійсько-Тихоокеанський.

Китайська «Силіконова долина» знаходиться в місті Хайнань

На нашій планеті є одна-єдина споруда, збудована людиною, яку можна побачити з Місяця. Це Велика Китайська стіна

Проблемне питання: Чи можна віднести Китай, враховуючи його економічні успіхи, до розвинутих країн?

 Економічний простір Азії можна уявити у вигляді людського організму, «головою» якого є Японія, кровоносною системою – країни-експортери нафти, а руками – Китай. Свідченням тому є китайська побутова техніка, одяг, взуття, іграшки, продукти харчування, які заполонили світовий ринок. Я думаю, що ви зацікавилися цією країною і продовжите її досліджувати на наступному уроці.

V. Рефлексія

Вправа «П'ять мудреців»

Висловити свою думку з позиції 5 китайських мудреців:

1. Що нового дізналися (науковість)

2. Що сподобалось (цікавість)

3. Яка атмосфера на уроці (настрій)

4. Бажання дізнатися більше (дослідник)

5. Мрії поїхати в Китай (мандрівник)

 

VІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати § §23
  • Виконати дослідження «Унікальність економічної системи Китаю» (результат представити у вигляді презентації)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Побігун Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Солодовник Алла Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
5419
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку