Конспект уроку географії у 10 класі на тему:
Китай. Місце країни у світі та Азійсько-Тихоокеанському регіоні. Основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці
Мета уроку:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання:
Методи (за характером пізнавальної діяльності учнів): частково-пошуковий, дослідницький, репродуктивний.
Методичні прийоми:
- словесний (розповідь, бесіда, диспут)
- наочний (робота з різними джерелами інформації)
Основні поняття: економіко-географічне положення, природні ресурси, природний приріст, населення, густота населення, урбанізація, конфуціанство, буддизм, даосизм, промисловість, сільське господарство, транспорт, зовнішні економічні зв’язки.
Очікувані результати:
Згідно Державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учні:
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сяо хао! Добрий день! Я привіталась до вас китайською. А як ви думаєте чому? Так тому що сьогодні ми будемо знайомитися з Китаєм.
• Уявіть собі, що ви живете в ХVІ ст. Ви почули слово «Китай». Що ви уявили? (папір, xай, рис, квітка лотос, палички, Велика Китайська стіна…)
• Ви живите в ХХІ ст. Що ви уявляєте сьогодні почувши слово «Китай»? (найбільша країна світу, тибетська медицина, столиця Пекін…)
Китай – це колиска давньої цивілізації, яка дала світу шовкові тканини, папір, чавун, сталь, порцеляну, компас, порох, паперові гроші.
А ще ця країна відома своїми тибетськими мудрецями. З їхньою короткою і зрозумілою інструкцією життя я хочу вас познайомити. Сподіваюсь, що ви скористаєтеся нею і сьогодні на уроці і в подальшому житті.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності
2019 рік проголошено роком Китаю в Україні. Протягом віків Китай здавався далеким, зачиненим царством з дивовижними законами, але наразі двері в китайський світ відчинилися і країна привертає до себе все більше і більше уваги. Китай був і залишається нашим важливим партнером і стратегічним пріоритетом: нещодавно Україна і Китай відзначили 25 років встановлення дипломатичних відносин Взаємодія України і Китаю виходить на якісно новий рівень, який передбачає реалізацію та відкриття безлічі можливостей для поглиблення співпраці, реалізації спільних проектів та ініціатив.
Показ слайд шоу
( На фоні китайської музики)
Китай – це велика стародавня країна, цілий світ, котрий можна поставити в паралель лише зі світом давнього Риму; це одна з найголовніших гілок людської цивілізації, котра дала гуманістичну філософію, неперевершений живопис, велику поезію. Самоназва Китаю – Чжунго (Серединне царство), – це ім’я, котрим китайці до сьогодні називають свою країну, і воно зумовлює долю держави.
Велич Китаю прослідковується у всьому: у висоті хмарочосів і гір, в кількості людей і цікавих місць, в бажанні перевершити всіх і все. Саме це допомогло йому стати лідером з виробництва промислових і побутових товарів та електроніки
Китайці завжди вважали, що їхня країна є центром світу, звідси і походження самоназви Джунчуо (Джун- середина, чуо – країна). Добре відома і друга назва країни – Піднебесна імперія.
На сьогоднішньому уроці ми визначимо місце країни у світі та Азійсько-Тихоокеанському регіоні та дослідимо основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці. Причини «китайського економічного дива» шукають науковці багатьох країн. Досвід економічного розвитку Китаю цікавий й для України, яка знаходиться на шляху економічних реформ.
Проблемне запитання: чи можна віднести Китай, враховуючи його економічні успіхи, до розвинутих країн?
Отже, до роботи!
ІІІ. Сприймання та засвоєння нового матеріалу – 31 хв.
ЧИННИКИ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КИТАЮ
Вчитель пропонує учням об’єднатися в групи і провести дослідження. Формуються 5 груп і кожна група досліджує один чинник.
Завдання для груп:
Група – «Географи»
Група – «Демографи»
Опрацюйте текст підручника «Працересурсний та споживчий потенціал, «людський чинник»» та дайте відповіді на запитання.
Група – «Економісти»
Використовуючи карти атласу та текст підручника виконайте наступні завдання.
Група – «Технологи»
Група – «Політологи»
А тепер до роботи ( звучить китайська музика) на завдання 7 хв. Представлення 3-4 хв.
Запис до зошита у вигляді таблиці
План |
Особливості |
Економіко-географічне положення
|
|
Працересурсний та споживчий потенціал, «людський чинник»
|
|
Природно-ресурсний потенціал
|
|
Імпорт технологій
|
|
Особливості політичної системи
|
|
ІV. Підсумок уроку
Щоб створити образ Китаю, я попрошу вашої допомоги. Закінчіть речення:
Столиця Китаю – Пекін
Основа китайського письма – ієрогліфи
Три релігії Китаю – буддизм, даосизм, конфуціанство
Кожному відомо, що за цим показником Китай посідає перше місце в світі. Це кількість населення
Китай – країна «планової економіки»
Китай розташований в регіоні, який зветься Азійсько-Тихоокеанський.
Китайська «Силіконова долина» знаходиться в місті Хайнань
На нашій планеті є одна-єдина споруда, збудована людиною, яку можна побачити з Місяця. Це Велика Китайська стіна
Проблемне питання: Чи можна віднести Китай, враховуючи його економічні успіхи, до розвинутих країн?
Економічний простір Азії можна уявити у вигляді людського організму, «головою» якого є Японія, кровоносною системою – країни-експортери нафти, а руками – Китай. Свідченням тому є китайська побутова техніка, одяг, взуття, іграшки, продукти харчування, які заполонили світовий ринок. Я думаю, що ви зацікавилися цією країною і продовжите її досліджувати на наступному уроці.
V. Рефлексія
Вправа «П'ять мудреців»
Висловити свою думку з позиції 5 китайських мудреців:
1. Що нового дізналися (науковість)
2. Що сподобалось (цікавість)
3. Яка атмосфера на уроці (настрій)
4. Бажання дізнатися більше (дослідник)
5. Мрії поїхати в Китай (мандрівник)
VІ. Домашнє завдання