Конспект уроку "Географічне положення, межі, розміри Кримських гір. Особливості природних умов і ресурсів. Несприятливі природні процеси

Про матеріал
Розробка уроку за темою"Географічне положення, межі, розміри Кримських гір. Особливості природних умов і ресурсів. Несприятливі природні процеси" Мета: удосконалити навички давати комплексну характе¬ристику гірської країни на прикладі Кримських гір; сформувати знання про фактори та закономірності формування висотної ландшафтної поясності в Кримських горах, виявити відмінності від Українських Карпат.
Перегляд файлу

Конспект уроку географії  у 8  класі

Тема. Географічне положення, межі, розміри Кримських гір. Особливості природних умов і ресурсів. Несприятливі природні процеси

Мета: удосконалити навички давати комплексну характе­ристику гірської країни на прикладі Кримських гір; сформувати знання про фактори та закономірності формування висотної ландшафтної пояс­ності в Кримських горах, виявити відмінності від Українських Карпат; удосконалювати навички узагальнення та систематизації даних, роботи з тематичними даними.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, атлас, інтерактивна дошка , комп'ютер

Опорні та базові поняття: гори, гірський хребет, куеста, яйла, лаколіт, землетрус, висотна поясність, фізико-географічна країна, фізико-гео­графічна область, природні компоненти,

Географічна номенклатура: Зовнішнє пасмо, Внутрішнє пасмо, Голов­не пасмо, Роман-Кош, Байдарська яйла, Ай-Петринська яйла, Демерд-жі-яйла, Бабуган-яйла, ПБК, мис Фіолент, мис Іллі, Карадаг, Аюдаг, Кас-тель, раніше вивчені об'єкти гідрографії.

                                                    Епіграф «Кращі гір бувають тільки гори…” «

ХІД УРОКУ

  1.     Організаційний момент

Вітання, створення позитивного емоційного настрою аудиторії.

Учитель. Діти, усім зичу доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння, хорошого спілкування.

Посміхніться один одному, зберіться з думками, будьте уважні, активні на уроці.

  1. Перевірка домашнього завдання

 

Бесіда

  • Назвіть природні області Карпат.
  • Які природні області  схожі між собою за: а) тек­тонічною будовою; б) особливостями рельєфу; в) кліматичними умовами; г) ландшафтами.

  Виконання інтерактивних вправ

https://learningapps.org/6727697

https://learningapps.org/3172466

III Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Всього на 1 % площі території країни можна отримати задоволення від чудових краєвидів гір і морського узбережжя, помилуватися не­збагненною красою печер, відчути цілющу силу повітря, знайти дари надр Землі для прикрас, побувати в екстремальних ситуаціях.

   ЗВУКИ ПРИРОДИ  https://www.youtube.com/watch?v=LWy4QbKtzQ0&ab_channel=%D0%A1%D0%B5%

ІV. Вивчення нового матеріалу
Віртуальна подорож Кримськими горами   https://youtu.be/BFVXNM9vOls

      Розповідь вчителя з демонстрацією відео

1.Географічне положення

Смугою з трьох паралельних пасом у 180 км з південного заходу на північний схід вздовж Чорного моря від мису Фіолент до мису Іл­лі шириною до 60 км

     ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО

https://geografiamozil2.jimdofree.com/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0/%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%BC%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96-%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8/

 

2. Тектонічна будова і рельєф

Складчасто-брилова система Середземноморського рухливого поясу. Почала формуватися в мезозої на місці моря, розбита на бло­ки (Ай-Петринська яйла, Бабуган-яйла та ін.), що піднялися в аль­пійську епоху, зріст продовжується (землетруси). Є північною час­тиною споруди, південна — по розламах опустилась у Чорне море. Складена переважно із мезозойських осадових порід, є виходи вул­канічних (Карадаг). Застиглі під невеликим шаром осадових порід магматичні утворили лаколіти (Аюдаг, Кастель).

Головне південне пасмо гір з півночі оточене куестами (асимет­ричність схилів) — Внутрішнім (висоти біля 500 м) та Зовнішнім (250 м) пасмами.

Активні процеси рельєфоутворення: карст, вітрова та водна ерозія, зсуви, абразія, акумуляція.

 Розповідь вчителя з демонстрацією « ДИВА ГІР»

 

  У горах зустрічаються чудернацькі стовпи, піраміди, химерної форми скелі.

 Це результат роботи сонця, вітру і води.

   Також є багато печер, глибоких колодязів, у яких не тане товстий шар льоду.

https://svitdovkola.org/files/3/tema4/lessons/Tema-04-lesson-09-rozdrukivka-02.pdf

3. Кліматичні умови

У горах — гірський помірно континентальний (висотна кліма­тична поясність), на Південному узбережжі Криму — з ознаками субтропічного середземноморського. Найбільші в Україні радіаційні показники. Море пом'якшує клімат, сприяє утворенню орографіч­них опадів (другий максимум опадів в Україні).

4. Поверхневі води

Короткі, стрімкі, маловодні річки з каньйоноподібними долина­ми в горах. Повноводні взимку та навесні. Густота річкової сітки зменшується на схід. Значні запаси підземних (карстових вод). Ство­рені водосховища.

5. Висотна поясність

Рослинно-ґрунтовий покрив змінюється з висотою і більше, ніж у Карпатах залежить від експозиції схилів. На відміну від Карпат, немає субальпійського та альпійського поясів, а лісові масиви схилів на вершинах змінюються степовими угрупованнями (притаманне тільки Криму). Нараховується понад 2200 видів рослин, 10 % — ен­деміки, є релікти.

Передгір'я вкриті степовою рослинністю на щебенюватих чорно­земах та мішано-лісовими угрупованнями на дерново-карбонатних ґрунтах, на південному березі поширені сухі ліси та чагарники на коричневих ґрунтах.

Схилові ліси переважно на бурих ґрунтах складені з дубу, буку, грабу, на південних схилах — із сосни кримської. На яйлах пошире­на лучно-степова рослинність на гірсько-лучних ґрунтах.

6. Рослиний    та тваринний світ   Кримських гір

 

 vitdovkola.org/files/3/tema4/lessons/Tema-04-lesson-09-rozdrukivka-04.pdf

https://www.youtube.com/watch?time_continue=301&v=W1ZVOVp

7 Охорона природи

Для збереження природи Кримських гір створено Кримський і Ялтинський заповідники. У Кримському природному заповіднику охороняються найцінніші ліси — дубові, букові, з кримської сосни, а також реліктові угруповання тиса ягідного і ялівцю високого.

 

Багато природоохоронних територій створено біля Ялти. Ялтинський заповідник найбагатший за видовим складом рослин (1 367 видів, з яких 138 є рідкісними і зникаючими). У спекотні літні сезони на південному схилі Головного пасма не раз виникають пожежі, у тому числі й на заповідних територіях.

8 Екологія

Екологічна ситуація є надзвичайно складною: зростає забруднення земельних, водних ресурсів, деградують лісові, внаслідок чого знижується привабливість для рекреантів. Особливо забрудненими є земельні ресурси. Видобуток гірничо-будівельної сировини здійснюється переважно відкритим способом, що завдає непоправної шкоди природному середовищу. Околиці Балаклави залишені без лісів і перетворені на свого роду «місячні ландшафти». Поки що вдається не допустити розробки флюсових вапняків на горі Гасфорта в басейні річки Чорної біля Севастополя.

V. Закріплення вивченого матеріалу

 

Картографічна лабораторія

Фізична карта України https://svitdovkola.org/files/3/tema4/lessons/Tema-04-lesson-09-rozdrukivka-01.pdf

Розгляньте фізичну карту України.

Як позначено гори?

Чи можна дізнатися про їх висоту? Як саме?

Знайдіть на мапі Кримський півострів.

Де розташовані Кримські гори?

Яка найвища точка Кримських гір? Яка її висота?

Пригадайте найвищу точку Карпат.

Порівняйте висоту цих гір.

 Які гори вищі? На скільки метрів?

Високими точками Криму є гори Чатирдаг (1527 м) і Ай-Петрі (1234 м)

 

Виконання  інтерактивної  вправи   

https://learningapps.org/view2196090

 

VІ. Підсумки уроку

Прийоми «П’ять речень»

Завдання. За допомогою п’яти речень сформулюйте головне про Кримські гори.

VІІ Домашнє завдання

— Опрацювати відповідний текст у підручнику.

— Підготувати творчі роботи з теми «Віртуальна подорож Кримськими горами».


 

doc
Додано
14 березня 2021
Переглядів
412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку